Завідувач кафедри економіки та фінансів кандидат економічних наук Оксана Маковоз разом зі студентами, які навчаються за спеціальністю «Фінанси, банківська справа та страхування» на факультеті № 6 –  Андрієм Ващенком, Павлом Рояновим та Тетяною Передерій – у рамках «Тижня науки» взяли участь у роботі Міжвузівського круглого столу за темою «Дуальна освіта та інновації в освітньому процесі». Захід відбувся на базі Харківського навчально-наукового інституту ДВНЗ «Університет банківської справи».

Головною темою обговорення стала Концепція підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти, схваленої рішенням колегії Міністерства освіти і науки України 26 січня 2018 року. Основними завданнями елементів дуальної форми навчання вважаються, насамперед, усунення основних недоліків традиційних форм і методів навчання майбутніх кваліфікованих робітників, подолання розриву між теорією та практикою, освітою й виробництвом та підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно-відмінних форм навчання.

Також учасники круглого столу були одностайними у висновках щодо необхідності запровадження дуальної системи освіти задля організації співпраці політиків, бізнесу, соціальних партнерів, навчання учнів під час трудової діяльності, розробки законодавчого підґрунтя для визнання національних стандартів якості професійної освіти, залучення кваліфікованого персоналу з виробництва до педагогічної діяльності (інструктори, викладачі), здійснення інституційних досліджень і консультування (моніторинг якості надання освітніх послуг у сфері професійної освіти, оновлення освітніх стандартів) та врахування конкретних запитів підприємств до змісту та якості професійної освіти. Конкурентоспроможність будь-якої держави на світовому ринку та якість життя її населення залежать від рівня професійної підготовки кадрів.

Сьогоднішнє трансформаційне сучасне українське суспільство вимагає змін та розвитку, насамперед, у сфері освіти, адже технологічний світ так швидко змінюється, що молодь після закінчення вищого навчального закладу потрапляє в зовсім іншу реальність, яка суттєво змінилася за роки навчання. Окрім того, що освіта в Україні не встигає за технічним прогресом, вона, по суті, стає дедалі автономнішою через те, що державне фінансування з кожним роком зменшується, і навчальні заклади все частіше повинні самостійно вирішувати де знайти кошти на свій розвиток, як оновити матеріально-технічну базу та чим зацікавити абітурієнтів, щоб заохотити їх вступити саме до їхнього навчального закладу, а також як зробити своїх випускників конкурентоспроможними й затребуваними на сучасному ринку праці.

Саме тому для вирішення зазначених проблем особливого значення та актуальності набуває сьогодні концепція системи дуальної освіти, яка, з досвіду німецької практики, полягає в тому, що при підготовці молодих фахівців беруть участь одразу два заклади – навчальний (виш, коледж та ін..) і підприємство, а навчальний процес організований так, що у ВНЗ студент спочатку отримує базові теоретичні знання, потім практикується на підприємстві, яке заздалегідь укладає з університетом угоду про співпрацю, і виконує там роботу, пов’язану з обраною спеціальністю. При цьому його праця оплачується підприємством. І хоча, на думку експертів Міністерства освіти і науки України таку форму освіти в Україні можна буде запровадити не раніше, ніж через 5 років, вже сьогодні українські фахівці та науковці вивчають можливості ефективного та швидкого шляху задля реалізації такої концепції освіти.

ВЗГ ХНУВС