У м. Київ відбувся круглий стіл «Фінансова безпека: методологічне, правове та інституціональне забезпечення». Завідувач кафедри соціальних та економічних дисциплін кандидат економічних наук, доцент Сергій Ткаченко взяв участь (дистанційно) у його роботі. Було розглянуто законопроект № 8157 «Про Національне бюро фінансової безпеки», а також зарубіжний досвід протидії фінансовій злочинності.

Голова Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна у своїй доповіді відзначила необхідність створення єдиного правоохоронного органу по боротьбі зі зловживаннями в економічній сфері. Такий орган, за її переконанням, забезпечить усі процеси – від викриття злочинів, проведення досудового розслідування до передачі до суду матеріалів та притягнення винних до відповідальності. Відзначила Ніна Петрівна й відмінності у цілях проведення перевірок між Україною та країнами Європи. Головна мета перевірки – стягнення прихованих податків та припинення злочинів після сплати коштів у бюджет.

Народний депутат України Антон Геращенко під час своєї доповіді наголосив, що в Україні діють сім правоохоронних органів, близько 30 тисяч працівників яких забезпечують, зокрема, фінансову безпеку в державі. В той же час загальна кількість працівників Національного бюро фінансової безпеки (НБФБ) не може перевищувати чотирьох тисяч осіб. Передбачена поетапність передачі повноважень від існуючих органів з протидії фінансовій злочинності до НБФБ. У той же час зберігаються такі компетенції: за Службою безпеки України (СБУ) – протидія тероризму та національній безпеці; за Національною поліцією України (НПУ) – охорона громадського порядку та попередження кримінальних злочинів; за Національним бюро фінансової безпеки – протидія економічним злочинам; за Національним антикорупційним бюро України (НАБУ) та Державним бюро розслідувань (ДБР) – злочини серед високопосадовців; за Прокуратурою України – загальний нагляд.

Учасники круглого столу також акцентували увагу на недостатній кількості фахівців з питань фінансових розслідувань, фіксації використання злочинних доходів, обов’язковості проведення фінансових розслідувань по корисливим злочинам, аналітично-розвідувальному забезпеченні використання інформаційних баз даних різних структур та підрозділів. Було наголошено на гармонізації вітчизняного законодавства із законодавством ЄС, перетворенні Державної фінансової служби України (ДФСУ) на сервісний орган, виключенні з її складу податкової міліції та вдосконалення змісту правоохоронної роботи в цілому.

ВЗГ ХНУВС