№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | посібник |
Навчальний посібник «Стрілецька зброя та вогнева підготовка» Частина 2. «Матеріальна частина стрілецької зброї (Автомати, кулемети, штурмові та снайперські гвинтівки)» призначений для громадян України, що навчаються за програмою підготовки офіцерів запасу та має за мету надати допомогу у вивченні модулю «Стрілецька зброя та вогнева підготовка». Посібник розроблений у відповідності з вимогами діючих настанов і керівництв, досвіду повсякденної та бойової діяльності військ, а також відповідно до програм і тематичних планів підготовки громадян, які навчаються за програмою підготовки офіцерів запасу. Матеріал посібника містить систематизоване викладення питань, що стосуються призначення, будови, бойових можливостей автоматів, кулеметів, штурмових та снайперських гвинтівок і порядку поводження з ними. Посібник може використовуватися в установах, закладах та організаціях усіх форм власності, що здійснюють підготовку (навчання) військовозобов’язаних, бійців підрозділів територіальної оборони та допризовників. Ключові слова: матеріальна частина, стрілецька зброя
|
Ясько В.А., Ментус І.Е., Бамбуляк М.П., Кучинський С.А. Стрілецька зброя та вогнева підготовка. Частина 2. Матеріальна частина стрілецької зброї (Автомати, кулемети, штурмові та снайперські гвинтівки) / В.А. Ясько, І.Е. Ментус, Бамбуляк М.П., С.А. Кучинський – Кам’янець-Подільський: КПНУ, 2023. – 120 с. |
2 | стаття | Особливості формування військово-патріотичних ціннісних орієнтирів молоді у сучасній вищій школі. Акцентується увага на особливостях формування військово-патріотичних ціннісних орієнтирів молоді у сучасній вищій школі. Висвітлюються пріоритетні аспекти формування цінностей в умовах сьогодення. Ключові слова: військово-патріотичне виховання; ціннісні орієнтири; молодь; захисник Вітчизни.
|
Кучинський С.А., Ясько В.А. Особливості формування військово-патріотичних ціннісних орієнтирів молоді у сучасній вищій школі. Підготовка правоохоронців в системі МВС України в умовах воєнного стану : тези доп. VІІІ міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 26 трав. 2023 р.). Вінниця, 2023. С. 415-419. |
3 | тези доповіді | Застосування безпілотних літальних апаратів для ведення розвідки мінної обстановки. Дослідження стану світової проблеми розмінування показало, що в останні роки міжнародне співтовариство все глибше усвідомлює масштаби і гостроту проблем, породжуваних наземними мінами та вибухонебезпечними залишками війни, у тому числі боєприпасами, що не розірвалися, поступово погоджуючись з тим, що мова йде про глобальну проблему наслідків застосування мінної зброї. Війна, що триває у південно-східному регіоні України з 2014 р. не стала виключенням у застосуванні мінної зброї і для нашої країни. Ключові слова: розмінування, БПЛА, розвідкка, мінна обстановка
|
Ясько В.А., Кучинський С.А., Євтушок В.А. Застосування безпілотних літальних апаратів для ведення розвідки мінної обстановки. Актуальні проблеми науки, освіти та технологій в умовах сучасних викликів : тези доп. міжнар. наук.-практ. конф. (м. Умань, 21 берез. 2023 р.). Умань, 2023. Ч.2. С. 58-59. |
4 | стаття |
У статті звертається увага на цінність і масштабність наукового доробку Івана Огієнка, особливе місце в якому відведено дослідженню становлення і розвитку української літературної мови. Автори статті висвітлюють зміст наукових праць Івана Огієнка, які стосуються теми наших досліджень, починаючи з Московської доби. При цьому автори статті звертають особливу увагу на те, що розвій української літературної мови в часи царату почав спадати, чому посприяло принизливе відношення до українського народу і його мови. Підтвердженням цьому, за словами вченого, є ті руйнації, які мали місце на території української держави, і які були направлені на знищення української мови. Характеризуючи цей період, автори статті, на основі проведених досліджень і наукових праць Івана Огієнка, звертають увагу на утиски української літературної мови в часи правління царя Петра І та цариці Катерини ІІ, які нищили українські школи. При цьому автор статті звертає увагу на постать Івана Котляревського, який своєю «Енеїдою», фактично, відновив українську літературну мову. В статті підкреслюється, що в науковій діяльності Івана Огієнка, мають місце постаті Т. Шевченка, П. Куліша, Марка Вовчка, Лесі Українки, М. Коцюбинський та інші, які збагатили українську літературну мову, підняли її на новий рівень розвитку. Крім всього цього особлива увага звертається на дослідження, зроблені Іваном Огієнком в області становлення і розвитку української літературної мови в період державної самостійності України, якими знаменуються 1918-1921 роки. Зокрема, характеризуючи цей період, автор підкреслює, що вага державної самостійності в творенні літературної мови була надзвичайно велика. У статті приділено багато уваги дослідженню Іваном Огієнком становленню і розвитку української літературної мови в часи радянської доби. Автор підкреслює драматичність цього періоду для Української держави і для її народу; розкриває шовіністичну сутність радянського союзу і, в першу чергу, росії, яку вони застосовували по відношенню до української мови та культури народу. Стаття має великий науково-пізнавальний характер і може бути використана широким загалом (студентами, викладачами, науковцями, поціновувачами наукової спадщини Івана Огієнка). Ключові слова: літературна мова, доба, становлення, розвій, українізація, русифікація, нищення, спадщина, період, наука, увага.
|
Поліщук С.В., Кучинський С.А. Історіографія становлення та розвитку української літературної мови в творчій спадщині Івана Огієнка (до 140-річчя) . Педагогічна освіта: теорія і практика. 2022. Випуск 33. С. 45-56. |
5 | стаття | Історична ретроспектива розвитку громадянського виховання в Україні (ХІХ-ХХ ст.) Стаття містить історичний ракурс громадянського виховання підростаючого покоління України, включаючи період з ХIХ до ХХ століття. На основі історіографічних досліджень автори статті розкрили суть і зміст громадянського виховання, включаючи роки розбудови незалежної української держави, тобто після революційний і більш ранній періоди. У статті багато уваги приділено пошуку шляхів і концепцій розвитку громадянського виховання учнівської та студентської молоді, а також теоріям його становлення. Автори статті звертають увагу на основні компоненти становлення і формування громадянської позиції учнівської та студентської молоді, особлива увага при цьому приділена національно-патріотичному вихованню, яке є найбільш вагомим чинником становлення (формування) громадянської позиції підростаючого покоління. Зокрема підкреслюється, що в Україні національно-патріотичне виховання є одним із пріоритетних напрямів держави та суспільства щодо розвитку національної свідомості на основі соціально-державних цінностей. У статті розкриті зміст громадянського виховання, його складові. Особлива увага при цьому приділена моральним цінностям становленню учнівської і студентської молоді як особистості. Автори статті вказують причини, які негативно впливають (знижують) громадянські позиції підростаючого покоління, що несе в собі соціальну небезпеку. Велика увага приділена трансформаційним змінам і особливостям динаміки розвитку громадянського виховання учнівської і студентської молоді в Україні, що дає змогу вдосконалити в перспективі поглиблення засад його становлення на сучасному етапі з врахуванням реалій сьогодення. Цінним в статті є те, що на основі проведених досліджень автори вказують на причини, які призвели до зниження громадянського виховання в Україні за досліджуваний ними період. У статті зроблено акцент на необхідності поглиблення громадянського виховання учнівської і студентської молоді як такого, що сприяє її становленню як особистості. Зважаючи на важливість піднятої проблеми (яка є актуальною і в наші дні), можемо відмітити, що дана стаття виконана на досить актуальну тему. Тому вона заслуговує на схвалення та може бути рекомендована до друку. Ключові слова: виховання; впровадження; методи; теорії; громадянськість; реформування; молодь; процес; проблема; увага; цінності; вплив.
|
Поліщук С.В., Кучинський С.А. Історична ретроспектива розвитку громадянського виховання в Україні (ХІХ-ХХ ст.) . Педагогічна освіта: теорія і практика. 2022. № 32. С. 82-94. |
6 | посібник | Стрілецька зброя та вогнева підготовка. Частина 1. Основи стрільби зі стрілецької зброї. Навчальний посібник «Стрілецька зброя та вогнева підготовка» Частина 1. «Основи стрільби зі стрілецької зброї» призначений для громадян України, що навчаються за програмою підготовки офіцерів запасу та має за мету надати допомогу у вивченні модулю Стрілецька зброя та вогнева підготовка. Посібник розроблений у відповідності з вимогами діючих настанов і керівництв, досвіду повсякденної та бойової діяльності військ, а також відповідно до програм і тематичних планів підготовки громадян, які навчаються за програмою підготовки офіцерів запасу. Матеріал посібника містить систематизоване викладення питань, що стосуються характеристик та бойових можливостей стрілецької зброї, зовнішньої та внутрішньої балістики, видів прицільних пристроїв, типів та різновидів боєприпасів до стрілецької зброї, а також основних положень Курсу стрільб. Посібник може використовуватися в установах, закладах та організаціях усіх форм власності, що здійснюють підготовку (навчання) військовозобов’язаних, бійців підрозділів територіальної оборони та допризовників. Ключові слова: зброя, підготовка, основи стрільби, зброя
|
Ясько В.А., Ментус І.Е., Бамбуляк М.П., Кучинський С.А. Стрілецька зброя та вогнева підготовка. Частина 1. Основи стрільби зі стрілецької зброї / В.А. Ясько, І.Е. Ментус, Бамбуляк М.П., С.А. Кучинський – Кам’янець-Подільський: КПНУ, 2022. – 164 с. |
7 | посібник |
Навчальний посібник «Радіаційний, хімічний, біологічний захист підрозділів» Частина 2. «Засоби захисту, прилади радіаційної та хімічної розвідки» призначений для громадян, які навчаються за програмою підготовки офіцерів запасу та має за мету надати допомогу у вивченні існуючих на озброєнні Збройних Сил України засобів індивідуального та колективного захисту, а також приладів та засобів радіаційної та хімічної розвідки. Посібник розроблений у відповідності з вимогами діючих настанов і керівництв, досвіду повсякденної та бойової діяльності військ, а також відповідно програм і тематичних планів підготовки громадян, які навчаються за програмою підготовки офіцерів запасу. Матеріал посібника містить систематизоване викладення питань, що стосуються засобів індивідуального та колективного захисту, переносних, стаціонарних та рухомих засобів радіаційної, хімічної та біологічної розвідки. Він може використовуватися в установах, закладах та організаціях усіх форм власності, що здійснюють підготовку (навчання) військовозобов’язаних та допризовників. Ключові слова: Засоби захисту, прилади. розвідка
|
Радіаційний, хімічний, біологічний захист підрозділів. Частина 2. Засоби захисту, прилади радіаційної та хімічної розвідки / В.А. Ясько, Бамбуляк М.П., С.А. Кучинський, О.Г. Покотилюк – Кам’янець-Подільський: КПНУ, 2021. – 128 с. |
8 | посібник | Радіаційний, хімічний, біологічний захист підрозділів. Частина 1. Зброя масового ураження. Навчальний посібник «Радіаційний, хімічний, біологічний захист підрозділів» Частина 1. «Зброя масового ураження» призначений для громадян, що навчаються за програмою підготовки офіцерів запасу та має за мету надати допомогу у вивченні зброї масового ураження та її основних вражаючих факторів. Посібник розроблений у відповідності з вимогами діючих настанов і керівництв, досвіду повсякденної та бойової діяльності військ, а також відповідно програм і тематичних планів підготовки громадян, які навчаються за програмою підготовки офіцерів запасу. Матеріал посібника містить систематизоване викладення питань, що стосуються завдань підрозділів радіаційного, хімічного, біологічного захисту, вражаючої дії зброї масового ураження, засобів і способів її застосування. Він може використовуватися в установах, закладах та організаціях усіх форм власності, що здійснюють підготовку (навчання) військовозобов’язаних та допризовників. Ключові слова: Радіаційний, хімічний, біологічний захист підрозділів. зброя масового ураження
|
Радіаційний, хімічний, біологічний захист підрозділів. Частина 1. Зброя масового ураження / В.А. Ясько, Бамбуляк М.П., С.А. Кучинський, О.Г. Покотилюк – Кам’янець-Подільський: КПНУ, 2020. – 160 с. |
9 | посібник |
Навчальний посібник «Авіаційні і артилерійські боєприпаси колишньої Радянської армії та армії Німеччини часів Другої світової війни» призначений для вивчення студентами кафедри військової підготовки модулю «Вибухова справа», а також для командирів груп розмінування, що виконують завдання по ідентифікації, знешкодженню та знищенню боєприпасів, що залишились з часів Другої світової війни та має за мету надати допомогу у питаннях з порядку їх знищення. Посібник розроблений у відповідності з вимогами діючих настанов і керівництв, досвіду повсякденної та бойової діяльності військ, а також відповідно програм і тематичних планів підготовки студентів, які навчаються за програмою підготовки офіцерів запасу для вивчення дисципліни «Військова підготовка» (модуль «Вибухова справа»). Матеріал посібника містить систематизоване викладення питань, що стосуються загальної будови авіаційних і артилерійських боєприпасів та підривачів до них. Він може використовуватися в установах, закладах та організаціях усіх форм власності, що здійснюють підготовку (навчання) військовозобов’язаних та допризовників. Ключові слова: Авіаційні і артилерійські боєприпаси. колишні армії. Друга світова війна:
|
Авіаційні і артилерійські боєприпаси колишньої Радянської армії та армії Німеччини часів Другої світової війни: навчальний посібник / В.А. Ясько, С.А. Кучинський, О.В. Ясько – Кам’янець-Подільський: КПНУ, 2019. – 104 с. |