Доцентка кафедри педагогіки та психології факультету № 3 ХНУВС Ольга Медведєва разом із начальницею сектору ювенальної превенції відділу превенції Кам’янець-Подільського районного управління поліції ГУНП в Хмельницькій області в межах вивчення дисципліни «Юридична психологія» продовжують серію бінарних занять для курсантів 2 курсу факультету № 1 за темою «Психологія злочинної поведінки неповнолітніх».

На сьогодні система ювенальної юстиції в Україні перебуває в процесі становлення. Дружнє до дитини правосуддя підтримує ідею того, що система правоохоронних органів є потужним інструментом у формуванні життя дітей, але в той же час визнає факт, що контакт із цією системою найчастіше є не тільки засобом правового захисту, а й джерелом додаткової травми для дитини. Це дозволяє актуалізувати проблематику психологічної компетентності поліцейських у роботі з дітьми та підлітками, особливо під час застосування алгоритмів досудового слідства. Уміння знайти потрібний індивідуально-психологічний підхід до допитуваної дитини – одне з основних завдань слідчого. Цей підхід передбачає врахування віку, статі, освіти, професії, життєвого досвіду допитуваного, рівня культури, інтересів, поглядів, його психічного стану в момент допиту тощо.

Участь психолога покликана забезпечити те, щоб діти під час кримінальних проваджень, а особливо під час надання ними свідчень та заяв, почували себе у безпеці та мали необхідну підтримку. Так само участь психолога чи лікаря у кримінальних провадженнях за участю дитини є необхідною підтримкою для поліцейських, суддів, адвокатів і прокурорів, які не володіють спеціальними знаннями у галузі дитячої психології або медицини (у випадках, де це необхідно) під час здійснення оцінки показів дитини, визначення найкращих інтересів і можливих шкідливих наслідків для неї при прийнятті рішень, що прямо або опосередковано стосується її благополуччя зараз або у майбутньому.

На практичному занятті здобувачі освіти опрацювали кейси з реальних справ за участю неповнолітніх, проаналізували юридичні (зокрема, питання юридичної колізії), організаційні, тактико-психологічні й комунікативні аспекти, що мають місце у поліцейській практиці за участю дітей та підлітків. Заняття складалось з інтерактивних вправ. Наприкінці усі присутні отримали ґрунтовні відповіді на запитання.

ВЗГ ХНУВС