Професор кафедри теорії та історії держави і права факультету № 1 Харківського національного університету внутрішніх справ кандидат юридичних наук, доцент Юлія Загуменна та доцент кафедри соціології і психології факультету № 6, кандидат психологічних наук Яна Пономарено долучилися до вивчення однієї з найбільш розповсюдженої та актуальної проблеми в сучасному освітньому середовищі – булінгу в школі.

Булінг – це агресивна форма поведінки щодо окремої людини чи групи осіб, з метою умисного приниження, фізичного чи психологічного самоствердження булера, що виражається шляхом систематичного цькування інших.

Викладачі університету успішно пройшли тренінг «Булінг: причини, прояви, наслідки, методи роботи» та отримали відповідні кваліфікаційні сертифікати. Тренінг був організований БО БФ «Карітас Харків» у рамках проектів «Об’єднуючи людей заради миру» за підтримки «Карітас Німеччини» та Федерального міністерства закордонних справ Німеччини і проекту «Створення центрів підтримки сім’ї в якості моделі інтеграції ВПО та місцевого самоврядування населення в Україні» за підтримки «Карітас Польщі» та Міністерства закордонних справ Польщі. 

У тренінгу взяли участь представники освітньої сфери – психологи, соціальні педагоги, вчителі шкіл, викладачі, які активно ділилися прикладами булінгу в шкільних колективах та методами подолання цієї проблеми.

Тренінг проводили психологи «Карітас Харків» Світлана Остапцова та Вікторія Зенцова. Фахівці розповіли учасникам тренінгу про основні види булінгу, його прояви та ознаки, після чого учасники заходу виконали практичну вправу «Дерево проблем». Світлана Остапцова та Вікторія Зенцова ознайомили учасників тренінгу з міфами та фактами про булінг. Учасники тренінгу навели власні приклади, з якими вони стикалися в своїй роботі. Психологи «Карітас Харків» наголосили на ролі вчителя в учнівському колективі, в якому є прояви булінгу, розповіли про способи вираження агресії у класі та надали численні практичні вправи для профілактики недопущення булінгу.

Учасники тренінгу разом зі тренерами-психологами, розглядаючи реальні випадки булінгу в школі, самостійно складали план заходів роботи з класом на основі психологічного портрету булера, що значно підвищує рівень обізнаності з цього питання та покращує практичні вміння.

Набуті знання та практичні навички викладачі університету будуть поширювати під час занять серед курсантів та студентів університету.

ВЗГ ХНУВС