№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | тези доповіді |
Тези присвячені актуальним питанням реалізації підходу "рівний-рівному" задля збереженняя психологічного здоров'я працівників сектору безпеки та оборони Ключові слова: підхід "рівний-рівному", психологічна допомога, психологічне здоров'я
The theses are devoted to the actual issues of the implementation of the "equal-equal" approach in order to preserve the psychological health of employees of the security and defense sector Key words: "peer-to-peer" approach, psychological help, psychological health |
Федоренко О.І. Реалізація підходу «рівний–рівному» у збереженні психологічного здоров’я працівників сектору безпеки та оборони. Соціальні аспекти військово-професійної діяльності сектора безпеки і оборони: виклики сьогодення: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. онлайн-конф. (м. Харків, 31 трав. 2023 р.). Вінниця: НАНГУ, 2023. C. 253-257 |
2 | стаття | Вітчизняні і зарубіжні підходи до розуміння феномену «професійна культура». Стаття присвячена розгляду питання трактування поняття «професійна культура» у різних галузях науки. На підставі аналізу інформаційних джерел розкрито сутність понять «культура» та «професійна культура». Встановлено, що поняття «культура» має філософське походження і відображає історичний рівень розвитку суспільства й людини, виражений у матеріальних і духовних цінностях, у системі соціальних норм, ставлень до себе, інших, до природи. Розглянуто науково-методологічні підходи до трактування поняття «культура», серед яких: філософський, антропологічний, соціологічний, інтегралістичний, аксіологічний, діяльнісний, історичний, особистісно-творчий, семіотичний; структуралістський і гуманітарний. Виокремлено і розглянуто функції феномена «культура» в суспільстві: креативна, комунікативна, сигніфікативна, нормативна, релаксаційна. Обґрунтовано зв’язок культури і діяльності, оскільки діяльність окреслює предметну сферу культури, відображає її зміст. Підкреслено гуманістичну спрямованість культури, орієнтованість на підтримання відносин між людьми, дотримання ними відповідних суспільних норм. Виокремлено основні положення, які розкривають змістове наповнення поняття «культура» (гуманістичність; людиноцентрованість; діяльність як джерело розвитку культури; спосіб і результат діяльності людини). Окреслено види культури: естетичну, моральну, професійну, політико-правову, економічну, екологічну, побутову, фізичну. Проаналізовано походження і зміст поняття «професійна культура». Розглянуто особливості трактування цього поняття у соціології, психології, педагогіці. Формування професійної культури майбутніх фахівців розглядалося в межах запровадження і реалізації культурологічного підходу в освіті в таких аспектах: аксіологічному, технологічному і особово-творчому. На підставі узагальнення напрацювань вітчизняних і закордонних учених було встановлено, що професійна культура є складовою загальної культури особистості, охоплює професійні знання, уміння і навички, цінності, установки, необхідні для високоефективної професійної діяльності, виявляється у способах діяльності, спілкування та прийняття рішень. Ключові слова: культура, професійна культура, особистість
Domestic and foreign approaches to interpreting the concept of “professional culture” are the subject of this article, which explores the issue in various fields of science. Through an analysis of information sources, the essence of the terms “culture” and “professional culture” is revealed. It is established that the concept of “culture” has a philosophical origin and reflects the historical level of society and human development, expressed in material and spiritual values, social norms, attitudes towards oneself, others, and nature. Scientific and methodological approaches to interpreting the concept of “culture” are examined, including philosophical, anthropological, sociological, integrative, axiological, activity-based, historical, personal-creative, semiotic, structuralist, and humanitarian. The functions of the phenomenon of “culture” in society are distinguished and discussed, including creative, communicative, significant, normative, and relaxing functions. The relationship between culture and activity is substantiated, as activity delineates the subject area of culture and reflects its content. The humanistic orientation of culture is emphasized, oriented towards maintaining relationships between people and adhering to relevant social norms. The main provisions that reveal the content of the concept of “culture” are identified, including humanism, human-centeredness, activity as a source of culture development, and the way and result of human activity. Types of culture are outlined, including aesthetic, moral, professional, political-legal, economic, ecological, household, and physical cultures. The origin and content of the concept of “professional culture” are analyzed, and the peculiarities of interpreting this concept in sociology, psychology, and pedagogy are considered. The formation of the professional culture of future specialists is discussed within the framework of introducing and implementing a cultural approach to education, in such aspects as axiological, technological, and personal-creative. Based on the generalization of the works of domestic and foreign scholars, it has been established that professional culture is a component of the overall culture of the individual, encompassing professional knowledge, skills, and abilities, values, attitudes necessary for high-performance professional activity, and manifested in ways of activity, communication, and decision-making. Key words: culture, professional culture, personality |
Федоренко О.І., Забора А.В. Вітчизняні і зарубіжні підходи до розуміння феномену «професійна культура». Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 57. Т. 2. С. 156-161 |
3 | тези доповіді | Особливості надання ранньої психологічної допомоги Тези присвячені питанням надання ранньої психологічної допомоги особам, які пережили травмівну подію Розглянуто етапи надання ранньої психологічної допомоги. Ключові слова: перша психологічна допомога, травмівна подія, психологічна підтримка
Theses are devoted to issues of providing early psychological assistance to persons who have experienced a traumatic event The stages of providing early psychological help are considered. Key words: psychological first aid, traumatic event, psychological support |
Федоренко О.І. Особливості надання ранньої психологічної допомоги. Забезпечення психологічної допомоги в секторі безпеки та оборони України: збірник тез доп. ІІ Всеукр. міжвід. психол. форуму (м. Київ, 30 травня 2023 р.). Київ: ДНДІ МВС України, 2023. С. 210-212 |
4 | стаття | Особливості діагностики професійної культури фахівця як соціопрофесійного феномену Стаття присвячена проблемі формування професійної культури фахівців та вивченню особливостей її діагностики. Завданнями статті є аналіз методологічних підходів до вивчення сутності і структури поняття «професійна культура»; на основі узагальнення наукових досліджень виокремлення компоненів даного феномену; запропонувати і розглянути уніфікований спосіб діагностики сформованості професійної культури як соціопрофесійного феномену. У статті визначено, що провідними методологічними підходами до визначення сутності і структури феномену професійна культура є аксіологічний, діяльнісний та особистісно-орієнтований. На підставі аналізу досліджень було встановлено, що професійна культура проявляється при здійсненні професійної діяльності й спілкування, сприяє готовності людини до її виконання, характеризує рівень її професійної підготовленості та впливає на якість професійної діяльності, відображає розвиток інтелектуальних, духовних і творчих здібностей, безпосередньо пов’язана із професійною компетентністю, є передумовою ефективної професійної діяльності та самореалізації фахівця. З урахуванням положень методологічних підходів та на основі критеріально-рівневого підходу було конкретизовано вимоги до обрання критеріїв та обґрунтовано, що критерії мають відображати структуру професійної культури як соціопрофесійного феномену та конкретизувати рівневий аналіз її сформованості. Запропоновано уніфікований механізм вибору критеріїв діагностики сформованості професійної культури. Зроблено висновок, що відповідно до структури досліджуваного феномену критеріями його сформованості можуть бути обрані аксіологічний, когнітивний, комунікативний, поведінковий, особистісний (або професійно-особистісний). Визначено та схарактеризовано рівні сформованості, які можуть бути використані при проведенні діагностики сформованості професійної культури майбутніх фахівців. Ключові слова: культура, професійна культура, соціопрофесійний феномен, фахівці, методологічні підходи, діагностика, критерії, показники, рівні сформованості
This article addresses the issue of forming professional culture in specialists and examines the specifics of its diagnosis. The objectives of the article include analyzing methodological approaches to studying the essence and structure of the concept of “professional culture”, identifying components of this phenomenon through the synthesis of scientific research, and proposing and examining a unified method for diagnosing the formation of professional culture as a socioprofessional phenomenon. The study identifies that the leading methodological approaches to defining the essence and structure of the professional culture phenomenon are axiological, activity-oriented, and personality-oriented. Through the analysis of research, it is established that professional culture manifests itself in the execution of professional activities and communication, fosters an individual’s readiness for their performance, characterizes the level of their professional training, influences the quality of professional activities, reflects the development of intellectual, spiritual, and creative abilities, and is directly linked to professional competence, serving as a prerequisite for effective professional performance and self-realization of the specialist. Considering the principles of methodological approaches and employing a criteria-level approach, the article specifies the requirements for selecting criteria and justifies that these criteria should reflect the structure of professional culture as a socioprofessional phenomenon and specify the level of its formation. A unified mechanism for selecting diagnostic criteria for the formation of professional culture is proposed. It is concluded that, by the structure of the studied phenomenon, criteria for its formation may include axiological, cognitive, communicative, behavioural, and personal (or professional-personal) aspects. The article defines and characterizes levels of formation that can be utilized in diagnosing the formation of professional culture in future specialists. Key words: culture, professional culture, socioprofessional phenomenon, specialists, methodological approaches, diagnosis, criteria, indicators, levels of formation. |
Федоренко О.І., Колісніченко В.В. Особливості діагностики професійної культури фахівця як соціопрофесійного феномену. Наука і техніка сьогодні. (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»)»: журнал. 2023. № 13 (27) С. 679-690 |
5 | стаття | Розвиток професійної компетентності фахівців Прикордонної служби засобами дистанційного навчання Стаття присвячена розгляду проблеми розвитку професійної компетентності фахівців прикордонної служби шляхом запровадження в освітній процес технологій дистанційного навчання. У статті розглянуто поняття «компетентність», «компетенція», «компетентнісний підхід» та можливість їх формування і реалізації у професійній підготовці фахівців прикордонної служби. Визначено основні шляхи запровадження положень компетентнісного підходу у практику фахової підготовки цих фахівців (спрямованість освітньо-виховного процесу на сучасні вимоги розвитку військової освіти, упровадження цілісної системи підготовки майбутніх офіцерів відповідно до освітніх стандартів вищої військової освіти; підвищення якості підготовки військових фахівців на основі цілісності методології викладання, наукової обґрунтованості педагогічних принципів, покладених в основу процесу формування професійної компетентності майбутніх офіцерів; формування професійного фахівця, здатного продуктивно вирішувати складні питання військово-професійної діяльності; зорієнтованість освітньо-кваліфікаційних вимог щодо компетентності майбутніх офіцерів та інтеграції розвитку військової освіти у загальноєвропейський і світовий освітній простір). Ключові слова: компетентність, компетентнісний підхід, професійна компетентність, дистанційне навчання, професійна освіта, фахівці прикордонної служби
The article is devoted to the consideration of the problem of the development of vocational competence of border guard service specialists by introducing distance learning technologies into the educational process. The article considers the concepts of “competence”, “competency”, “competence approach” and the possibility of their formation and implementation in the professional training of border guard service specialists. The main ways of introducing the provisions of the competence approach into the practice of vocational training of these specialists are determined (the focus of the educational process on modern requirements for the development of military education, the introduction of a holistic system of training future officers under the educational standards of higher military education; improving the quality of training of military specialists based on the integrity of teaching methodology, the scientific validity of pedagogical principles underlying the process of formation of vocational competence of future officers; the formation of a professional specialist capable of productively solving complex issues in military-professional activities; orientation of educational qualification requirements for the competence of future officers and integration of the development of military education into the European and world educational space). Key words: competence, competence approach, vocational competence, distance learning, vocational education, border guard service specialists. |
Федоренко О.І., Мірошніченко А.О. Розвиток професійної компетентності фахівців Прикордонної служби засобами дистанційного навчання. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні науки : Хмельницький: НАДПСУ, 2022. Т. 30. № 3. С. 522-536 |
6 | тези доповіді | Cучасні виклики у роботі з особовим складом військового підрозділу Тези присвячені розгляду актуальних питань, які виникли у суспільстві зв'язку із повномасштабним вторгненням рф в Україну. Ключові слова: особовий склад, військовий підрозділ, патріотизм, інформаційна безпека
Theses are devoted to consideration of topical issues that have arisen in society in connection with the full-scale invasion of the Russian Federation into Ukraine. Key words: personnel, military unit, patriotism, information security |
Федоренко О.І. Cучасні виклики у роботі з особовим складом військового підрозділу. Соціальні аспекти військово-професійної діяльності сектора безпеки і оборони: виклики сьогодення: тези доп. ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 29 листоп. 2022 р.) Харків, 2022. С. 148-150 |
7 | стаття |
Стаття присвячена проблемі формування професійної компетентності у майбутніх юристів військових підрозділів. У статті конкретизовано сутність феномену «професійна компетентність майбутніх військових юристів» і визначено його як цілісне, складне особистісне утворення, інтегративну якість особистості, яка поєднує володіння майбутнім фахівцем системою знань, умінь та навичок військово-юридичного спрямування, сформованість професійно важливих якостей особистості юриста, що забезпечують ефективне виконання професійних функцій з метою дотримання й захисту прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави в умовах мирного та воєнного часу. У структурі феномену виокремлено загально професійну, особистісну, комунікативну, фахову та військово-спеціальну складові даного феномену, надано їх характеристику. Визначено змістові компоненти професійної компетентності майбутнього військового юриста: знанієво-термінологічний (охоплює загально професійну складову компетентності); професійно-особистісний (поєднує особистісну, комунікативну складові, а також мотивацію до професійної діяльності); професійно-операційний (включає фахові та військово-спеціальні складові компетентності). У статті представлено алгоритм проведення різних типів занять, спрямований на відпрацювання практичних дій, умінь, навичок при вивченні дисциплін циклу професійної підготовки: сприйняття студентом нової інформації (зразків дій, прийомів); усвідомлення й фіксація нової інформації; ознайомлення зі сферою (ситуаціями) її застосування та прикладами використання; оволодіння практичними діями, прийомами самостійного застосування знань; самостійне застосування дій у різних ситуаціях (набуття досвіду практичної діяльності). Ключові слова: професійна компетентність; складові професійної компетентності; компетентнісний підхід; алгоритм проведення занять; військові юристи; студенти.
The article presents an algorithm for conducting various types of classes aimed at working out practical actions, abilities, and skills when studying the disciplines of the professional training cycle: the student's perception of new information (examples of actions, techniques); awareness and fixation of new information; familiarization with the field (situations) of its application and examples of use; mastering practical actions, methods of independent application of knowledge; independent application of actions in various situations (acquiring practical experience). Key words: professional competence; components of professional competence; competence approach; algorithm for conducting classes; military lawyers; students |
Федоренко О.І., Радченко К.А. Формування досвіду практичної діяльності у майбутніх військових юристів на засадах компетентнісного підходу. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні науки. 2020. Т. 22. № 3. С. 213-226 |
8 | стаття |
Статья посвящена анализу содержания понятий «подготовка» и «готовность» к профессиональной деятельности специалистов правоохранительной сферы. Рассмотрены факторы, которые необходимо учитывать при подготовке специалистов этой сферы в профессиональной деятельности; выделены особенности профессиональной деятельности, отражающие ее специфику и вливают на содержание подготовки к этой деятельности. Раскрыта сущность понятия «готовность» к профессиональной деятельности; показана связь между понятиями «подготовка» и «готовность» к профессиональной деятельности. Ключові слова: підготовка, готовність, професійна діяльність, працівники правоохоронної сфери.
Статья посвящена анализу содержания понятий «подготовка» и «готовность» к профессиональной деятельности специалистов правоохранительной сферы. Рассмотрены факторы, которые необходимо учитывать при подготовке специалистов этой сферы в профессиональной деятельности; выделены особенности профессиональной деятельности, отражающие ее специфику и вливают на содержание подготовки к этой деятельности. Раскрыта сущность понятия «готовность» к профессиональной деятельности; показана связь между понятиями «подготовка» и «готовность» к профессиональной деятельности. Ключевые слова: подготовка, готовность, профессиональная деятельность, работники правоохранительной сферы. The article is devoted to analysis of the meaning of the concepts "training" and "preparedness" for professional activity of the law-enforcement specialists. The factors that need to be changed during the training of specialists in this sphere for professional activity are considered: the prevailing legal orientation of training; insufficient representation of socially orientated disciplines; reproductive nature of teaching; insufficient use of interactive methods and forms of learning; lack of proper training in communication skills of professional activity. The peculiarities of professional activity, which reflect its specificity and influence on the content of preparation for this activity are singled out: legal and clearly regulated nature of activity; availability of authoritative powers to act on behalf of the law; procedural independence and personal responsibility for the decisions made; high emotionality, extreme labor; non-standard, creative nature of the tasks performed by the law-enforcement officer; social orientation and communicative nature of activity. Key words: training, preparedness, professional activity, officers of the security and defense sector, law enforcement, law enforcement officers. |
Федоренко О.І. Особливості готовності майбутніх фахівців правоохоронних органів до професійної діяльності в екстремальних умовах /О.І. Федоренко// Зб. наук. пр. Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. № 2 (17). Хмельницький, 2019. С. 347-359 |
9 | стаття | ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ЮРИДИЧНОЇ ГАЛУЗІ Статья посвящена проблеме формирования профессиональной компетентности будущих специалистов юридической отрасли. Целью статьи является провести анализ содержания и выделить особенности профессиональной деятельности юристов; конкретизировать профессиональные компетентности, необходимые специалисту для эффективного выполнения профессиональных обязанностей. Было установлено, что особенностями профессиональной деятельности специалистов юридической отрасли являются: правовая регламентация (нормативность) профессионального поведения и принимаемых юристом; высокий уровень ответственности юридической деятельности; потенциальная конфликтность деятельности юристов; творческий характер и интеллектуальная привлекательность работы юристов; престижность юридической деятельности; коллективность профессиональной деятельности юристов. Ключові слова: юридична діяльність, професійна діяльність, зміст та особливості юридичної діяльності, юристи, правоохоронні органи.
Статья посвящена проблеме формирования профессиональной компетентности будущих специалистов юридической отрасли. Целью статьи является провести анализ содержания и выделить особенности профессиональной деятельности юристов; конкретизировать профессиональные компетентности, необходимые специалисту для эффективного выполнения профессиональных обязанностей. Было установлено, что особенностями профессиональной деятельности специалистов юридической отрасли являются: правовая регламентация (нормативность) профессионального поведения и принимаемых юристом; высокий уровень ответственности юридической деятельности; потенциальная конфликтность деятельности юристов; творческий характер и интеллектуальная привлекательность работы юристов; престижность юридической деятельности; коллективность профессиональной деятельности юристов. Ключевые слова: юридическая деятельность, профессиональная деятельность, содержание и особенности юридической деятельности, юристы, правоохранительные органы. The article is devoted to the problem of formation of professional competence of future specialists of the legal sphere. The purpose of the article is to analyze the content and to highlight the peculiarities of professional activity of lawyers; to specify the professional competencies necessary for a specialist to perform effectively his professional duties. It was found that the peculiarities of professional activity of the specialists of legal sphere are: legal regulation (normativity) of professional behavior and decisions taken by a lawyer; high level of legal responsibility; potential conflict of lawyers activity; creative character and intellectual attractiveness of lawyers` work; prestige of legal activity; collective professional activity of lawyers. It is proved that legal activity is characterized by a considerable number of different content and complexity of tasks; legal regulation of actions of a lawyer; specialists of legal sphere have specific authoritative powers, rights and obligations to use power on behalf of the law. Key words: legal activity, professional activity, content and peculiarities of legal activity, lawyers, law enforcement bodies. |
Федоренко О.І. ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ЮРИДИЧНОЇ ГАЛУЗІ О.І. Федоренко Науковий часопис Національного педагогічного університету ім.. М.П.Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: Реалії та перспективи. Вип. 68. Київ: НПУ ім.. М.П.Драгоманова, 2019. С.223-228 |
10 | стаття | ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЮРИСТА Професійну компетентність юриста, розглядаємо як iнтeгpaтивну якicть особистості фахівця, яка поєднує рівень необхідних юридичних знань, вмінь, навичок, професійно важливих якостей, мотивації щодо дотримання прав і свобод людини. Виокремлено компетентності, які є складовими професійної компетентності юриста: змістовий (система юридичних знань з різних галузей права, умінь їх застосовувати в різних ситуаціях професійної діяльності), особистісний (професійно важливі якості), мотиваційний (професійна мотивація), комунікативний (вміння та навички ефективної комунікації з різними категорій осіб). Цілеспрямоване формування зазначених компонентів професійної компетентності в процесі фахової підготовки сприятиме підвищенню її рівня у майбутніх фахівців-юристів. Ключові слова: професійна компетентність, компоненти, юристи, особистість
Профессиональную компетентность юриста рассматриваем как интегративное качество личности специалиста, которое сочетает наличие необходимых юридических знаний, учений и навыков, профессионально важних качеств личности, мотивации соблюдения и защиты прав и свобод человека. Выделены компоненты, которые являются составляющими профессиональной компетентности юриста: содержательный (система юридических знаний из различных отраслей права, умений их применять в различных ситуациях профессиональной деятельности), личностный (профессионально важные качества личности), мотивационный (профессиональная мотивация), коммуникативный (умения и навыки эффективной коммуникации с различными категориями лиц). Целенаправленное формирование указанных компонентов профессиональной компетентности в процессе профессиональной подготовки будет способствовать повышению ее уровня у будущих юристов. Ключевые слова: профессиональная компетентность, содержание, компоненты, юристы, личность Lawyers’ professional competence is considered to be the integral qualification of a specialist personality which combines the necessary level of legal knowledge, skills, professional qualities, motivation for observance of human rights and freedoms. The author distinguishes the competencies that are components of the lawyers’ professional competence: content (the system of legal knowledge in various fields of law, ability to apply it in different situations of professional activity), personal (professional qualities), motivational (professional motivation), and communicative (skills of effective communication with different categories of people).The purposeful formation of these professional competence components in the process of professional training will increase its level of future lawyers. Key words: professional competence, components, lawyers, personality. |
Федоренко О.І. ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЮРИСТА/О.І. Федоренко// Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи: зб. наук. праць – К.: Інститут обдарованої дитини НАПН України. – 2018. – Вип. 1(20). – С. 87-93 |
11 | тези доповіді |
У доповіді розглянуті історичні факти, пов'язані з процесом становлення підготовки співробітників правоохоронних органів в Україні в період 20-40-их років ХХ століття. Розглянуто зміст історичних документів даного періоду Ключові слова: правоохоронці, професійна підготовка, діти
В докладе рассмотрены исторические факты, связанные с процессом становления подготовки сотрудников правоохранительных органов в Украине в период 20-40-ых годов ХХ века. Рассмотрено содержание исторических документов данного периода Ключевые слова: правоохранители, профессиональная подготовка, дети The report deals with historical facts related to the process of developing the training of law enforcement officers in Ukraine during the 20-40s of the 20th century. The content of historical documents of this period Key words: law enforcement, vocational training, children |
Федоренко О.І. Зміст і особливості підготовки правоохронців в Україні у період 20-40 их років ХХ століття до роботи з дітьми / О.І. Федоренко // Матеріали наук.-практ. конф. до 100-річчя підготовки поліцейських кадрів Харківщини (Харків, 27 листопада 2017р.). - Х. : ХНУВС. С. 287-289. |
12 | стаття | Зміст управлінських компетентностей керівника військового підрозділу Рассмотрены управленческие способности руководителя с позиций функционально-деятельностного и структурно-психологического подходов. Объединение этих подходов позволило выделить три группы качеств: управленческие характеристики; общеорганизационные или собственно управленческие способности; общие и специальные способности, каждая из которых подразделяется на подгруппы. К первой группе относим: биографические и возрастные характеристики, культурно-образовательный уровень развития; социальный статус; личностные качества, которые обусловливают успешность управленческой деятельности. Вторая группа способностей руководителя включает две подгруппы: общие управленческие способности и частные (локальные) управленческие способности. Третья группа способностей руководителя (общие и специальные) касается тех способностей, которые существенно влияют на успешность управленческой деятельности, а именно интеллект, креативность, обучаемость, рефлексивность, активность, саморегуляция. Ключові слова: управлінські компетентності, управлінські якості, управлінські функції, керівники, військові підрозділи
Рассмотрены управленческие компетентности руководителя с позиций функционально-деятельностного и структурно-психологического подходов. Объединение этих подходов позволило выделить три группы качеств: управленческие характеристики; общеорганизационные или собственно управленческие способности; общие и специальные способности, каждая из которых подразделяется на подгруппы. К первой группе относим: биографические и возрастные характеристики, культурно-образовательный уровень развития; социальный статус; личностные качества, которые обусловливают успешность управленческой деятельности. Вторая группа способностей руководителя включает две подгруппы: общие управленческие способности и частные (локальные) управленческие способности. Третья группа способностей руководителя (общие и специальные) касается тех способностей, которые существенно влияют на успешность управленческой деятельности, а именно интеллект, креативность, обучаемость, рефлексивность, активность, саморегуляция. Ключевые слова: управленческие компетентности, управленческие качества, управленческие функции, руководители, военные подразделения The managerial characteristics of the head of the military unit include: biographical and age characteristics, characteristics of the cultural and educational development level; social status; personal qualities that determine the management activities success. The manager's general organizational capability includes two sub-groups of abilities: general managerial abilities and partial (local) managerial abilities. The subgroup of general managerial abilities includes such personal and behavioral indicators as psychological competence; practical psychological mind; tact; social vigor; demanding criticality; propensity to organize activities. Key words: managerial abilities, managerial qualities, managerial functions, managers, military units |
Федоренко О.І. Зміст управлінських компетентностей керівника військового підрозділу /О.І. Федоренко // Зб.наук.праць Національної академії Державної прикордонної служби України. - Хмельницьк, 2017. - С. 375-388 |
13 | тези доповіді | Особливості змісту та національно-патріотичного виховання курсантів та студентів у ВНЗ МВС України У статті розглянуто питання, пов’язані із національно-патріотичним вихованням курсантів та студентів ВНЗ МВС України. Показано можливості індивідуальної виховної роботи при здійсненні патріотичного виховання майбутніх офіцерів поліції. Розкрито мету, зміст, основні завдання та напрями національно-патріотичного виховання у ВНЗ МВС України. Ключові слова: національно-патріотичне виховання, курсанти, вищий навчальний заклад
|
Федоренко О.І. Особливості змісту та національно-патріотичного виховання курсантів та студентів у ВНЗ МВС України / О.І. Федоренко // Матеріали конференції "Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України" Х., ХНУВС. 2017 - С. 16-19 |
14 | тези доповіді | ДИДАКТИЧНІ МОЖЛИВОСТІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ ПРАВООХОРОНЦІВ У статті визначено сутність понять «інформаціонньїе технології освіти »; розглянуто взаємозв'язок з поняттями «Інформаційно-коммунікаціонньїе технології», «засоби навчання». Вьіделеньї дидактичні особливості інформаціонньїх технологій, которьіе сприяють активізації навчально-пізнавальної діяльності курсантів (інтерактвность, забезпечення зворотного зв'язку, інтелектуальність і ін.) Показано можливості інформаціонньїх технологій в контексті розвитку комунікативної та інформаційної компетентності курсантів. Ключові слова: інформаціонньїе технології освіти, дидактичні можливості, курсанти, правоохоронці.
В ста тье определена сущность понятий «информационньїе технологии образования»; рассмотрена взаимосвязь с понятиями «информационно-коммуникационньїе технологии», «средства обучения». Вьіделеньї дидактические особенности информационньїх технологий, которьіе способствуют активизации учебно-познавательной деятельности курсантов (интерактвность, обеспечение обратной связи, интеллектуальность и др.) Показаньі возможности информационньїх технологий в контексте развития коммуникативной и информационной компетентности курсантов. Ключевые слова: информационньїе технологии образования, дидактические возможности, курсанти, правоохранители. |
Федоренко О.І. ДИДАКТИЧНІ МОЖЛИВОСТІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ ПРАВООХОРОНЦІВ / О.І. Федоренко // Актуапьньїе научньїе исследования в современном мире: зб.наук.праць. Вип. 4(24). Ч. 1. Переяслав-Хмельницький, 2017. - С.118-122 |
15 | тези доповіді | Основні тенденції розвитку професійної підготовки поліцейських Показано основні тенденції розвитку сучасної вищої освіти майбутніх поліцейських в контексті інформатизації освіти, використання інтерактивних та мультимедійних технологій. Ключові слова: мультимедійні технології, ВНЗ МВС України
|
Федоренко О.І. Основні тенденції розвитку професійної підготовки поліцейських / О.І. Федоренко // Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний та національний виміри змін : матер. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. Том 1. Суми: СумДПУ, 2016. - С. 100-104 |
16 | тези доповіді | Мультимедійні засоби навчання у підготовці поліцейських до професійної діяльності Показано поточний стан та шляхи впровадження мультимедійних технологій у освітній процес курсантів ВНЗ МВС України. Ключові слова: мультимедійні технології, ВНЗ МВС України
|
Федоренко О.І. Мультимедійні засоби навчання у підготовці поліцейських до професійної діяльності / О.І. Федоренко // Stav, problemy a perspectivy pedadodickeho studia a socialnej prace : medzinar.vedecko-pract. konf. Sladkovicovo, Slovenska republica. 2016. - C. 158-151 |
17 | стаття | Роль самостійної навчальної діяльності курсантів у підготовці до професійної діяльності Показано роль самостійної навчальної діяльності курсантів у підготовці до майбутньої професійної діяльності. Визначено поняття "самостійна робота", "самостійна діяльність", "самостійна пізнавальна діяльність". Розкрито зміст понять, окреслено шляхи удосконалення відповідних діяльностей. Ключові слова: навчальна діяльність, самостійна навчальна діяльність, самостійна підготовка, курсанти ВНЗ МВС
|
Федоренко О.І. Роль самостійної навчальної діяльності курсантів у підготовці до професійної діяльності / О.І. Федоренко // Новий колегіум. № 4. 2015.- С. 68-73 |