№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | тези доповіді | АСПЕКТИ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ПРАЦІВНКІВ ПОЛІЦІЇ Висвітлено особливості емоційної сфери працівників поліції, особливості феномену синдрому емоційного вигорання у працівників Національної поліції України. Визначено, що проблема дослідження психологічних особливостей емоційної сфери працівників поліції є однією з найбільш актуальних проблем сучасної психології, професійна діяльність працівників поліції постійно супроводжується значною психоемоційною напруженістю, психічними навантаженнями, що викликають негативні емоції та є фактором професійної деформації. Ключові слова: Емоції, емоційне вигорання, поліцейський, ризик
Features of the emotional sphere of police officers, features of the phenomenon of emotional burnout syndrome among employees of the National Police of Ukraine are highlighted. It was determined that the problem of researching the psychological features of the emotional sphere of police officers is one of the most urgent problems of modern psychology, the professional activity of police officers is constantly accompanied by significant psycho-emotional tension, mental stress that causes negative emotions and is a factor of professional deformation. Key words: Emotions, emotional burnout, police officer, risk |
Червоний П. Д. Аспекти особливостей емоційної сфери працівників поліції // Особистість, суспільство, війна : тези доп. учасників міжнар. психолог. форуму (м. Харків, Україна, 26 квіт. 2024 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ ; Нац. акад. правових наук України. – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 345-347. |
2 | тези доповіді |
Розглядаються актуальні аспекти психологічної підтримки та корекції емоційного вигоряння серед співробітників правоохоронних органів України в умовах воєнного стану. Наголошено на важливості розробки ефективних методів психологічної допомоги. Надана оцінка стану емоційного вигоряння, акцентує на необхідності індивідуального підходу в психотерапії, важливості групових занять для взаємопідтримки, а також розглядає стратегії розвитку резилієнтності. Висвітлені рекомендації щодо організаційних змін, які можуть сприяти створенню сприятливого робочого середовища та ефективного управління стресом. Ключові слова: емоційне вигоряння, психологічна підтримка, воєнний стан, стрес, групова психотерапії, розвиток резилієнтності
Current aspects of psychological support and correction of emotional burnout among employees of law enforcement agencies of Ukraine under martial law are considered. The importance of developing effective methods of psychological assistance is emphasized. The assessment of the state of emotional burnout is provided, emphasizes the need for an individual approach in psychotherapy, the importance of group classes for mutual support, and also considers strategies for the development of resilience. Recommendations for organizational changes that can contribute to creating a favorable work environment and effective stress management are highlighted. Key words: emotional burnout, psychological support, martial law, stress, group psychotherapy, resilience development |
Червоний П.Д. Методи психологічної підтримки та корекції емоційного вигорання співробітників правоохоронних органів під час воєнного стану в Україні // Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 берез. 2024 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ ; Нац. акад. правових наук України. – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 201-203. |
3 | стаття | Сутність стресу та його вплив на організм людини в екстремальних умовах У сучасному світі деяка професійна діяльність протікає в екстремальних умовах. Ефективність такої діяльності визначається не тільки професійними знаннями, вміннями та навичками, а й професійно важливими властивостями, серед яких – стресостійкість, що є компонентом адаптивності особистості. Стаття висвітлює погляди у психологічній науці, а саме те що стресостійкість досліджується як властивість особистості, що сприяє високій продуктивності діяльності в екстремальному середовищі. У статті здійснено теоретичний аналіз поняття стресостійкості, зазвичай вивчення стресостійкості будується на виявленні та диференціації зовнішніх та внутрішніх умов, визначенні різнорівневих фізіологічних, психофізіологічних та психологічних факторів при дії різних лабораторних чи реальних екстремальних (стресових) умов, які задають високий чи низький ступінь прояву стресостійкості. В результаті виявляються фізіологічні, інтелектуальні, емоційні, вольові та інші характеристики людини, що сприяють стресостійкості. Окреслено, що в науковій літературі широко представлені фізіологічні та психологічні передумови у становленні стресостійкості особистості. Визначено, що в науковій літературі виділяють поняття «психологічний стрес», або «емоційний стрес», що характеризується станом яскраво вираженого психоемоційного переживання особистістю конфліктних життєвих ситуацій, які гостро чи довго обмежують задоволення його соціальних або біологічних потреб. Зазначено, що до причин стресу у людей найчастіше відносять втрату близьких, проблеми зі здоровʼям, зіпсовані відносини з іншими, спілкування з неприємними людьми, фінансові труднощі, безробіття, брак часу та брак відпочинку, змагання чи публічні виступи. На наш погляд незначна увага приділяється розвитку стресостійкості в процесі самої професійної екстремальної діяльності. У запропонованій роботі здійснена спроба теоретично обґрунтувати можливість розвитку стресостійкості працівників в екстремальних умовах. Резюмовано, що одним з найважливіших психологічних факторів, що визначають стресостійкість поведінки особистості в складних життєвих обставинах, екстремальних ситуаціях є наявність стійко сформованих знань, навичок та умінь; здібностей до виконання певних видів діяльності; стабільності повсякденного особистого життя та психологічної готовності до діяльності в екстремальних умовах. Ключові слова: стрес, екстремальні умови, особистість, стресостійкість
In today's world, thanks to professional activity takes place in extreme conditions. The effectiveness of such activities is determined not only by professional knowledge, abilities and skills, but also by professionally important properties, including stress resistance, which is a component of personality adaptability. The article highlights views in psychological science, namely that stress resistance is studied as a personality trait that contributes to high productivity in an extreme environment. The article provides a theoretical analysis of the concept of stress resistance, usually the study of stress resistance is based on the identification and differentiation of external and internal conditions, the determination of different levels of physiological, psychophysiological and psychological factors under the influence of various laboratory or real extreme (stress) conditions that determine a high or low degree of stress resistance. As a result, physiological, intellectual, emotional, volitional and other human characteristics that contribute to stress resistance are revealed. It is outlined that the physiological and psychological prerequisites for the formation of stress resistance of an individual are widely presented in the scientific literature. It was determined that in the scientific literature, the concept of "psychological stress" or "emotional stress" is distinguished, which is characterized by a state of pronounced psycho-emotional experience of conflicting life situations by an individual, which acutely or long-term limits the satisfaction of his social or biological needs. It is noted that the most common causes of stress in people include the loss of loved ones, health problems, damaged relationships with others, communication with unpleasant people, financial difficulties, unemployment, lack of time and lack of rest, competitions or public performances. In our opinion, little attention is paid to the development of stress resistance in the process of professional extreme activity. It is summarized that one of the most important psychological factors that determine the stress resistance of an individual's behavior in difficult life circumstances, extreme situations is the presence of steadily formed knowledge, skills and abilities; abilities to perform certain types of activities; stability of everyday personal life and psychological readiness for activities in extreme conditions. Key words: stress, extreme conditions, personality, stress resistance |
Макарова О. П., Червоний П. Д. Сутність стресу та його вплив на організм людини в екстремальних умовах. Габітус. Науковий журнал з соціології та психології. 2023. Вип. 46. С. 222-226. |
4 | тези доповіді |
Проблема визначення громадянської ідентичності - це наукова діяльність, питаннями якої є дослідження багатьох зарубіжних та вітчизняних науковців: Т. Бевз, Ю. Габермас, Ю. Гін, О. Данелюк, Л. Дробіжева, О. Зорич, О. Кандратов, М. Кармазіна, А. Колодій, Ф. Серрічіо, В. Тішков, Д. Хітер. Дослідження науковців визначають, що в різних країнах спостерігається криза ідентичності, яка в останні роки зростає. В сучасному світі проблема визначення громадянської ідентичності є однією з головних тем обговорення як в науці, так і в повсякденному житті. Актуальність визначеної тематики обумовлена особливостями міжкультурного аспекту, що відображає особливості менталітету, віри, цінностей та прагнень. Таким чином, можемо сказати, що розвиток громадянської ідентичності - це цілий комплекс духовних, інтелектуальних, емоційних якостей, які характеризують суспільство або соціальну групу, до якої належить певна особистість. Ключові слова: громадянська ідентичність, розвиток, формування
The problem of defining civic identity is a scientific activity, the questions of which are researched by many foreign and domestic scientists: T. Bevs, Y. Habermas, Y. Gin, O. Daneliuk, L. Drobizheva, O. Zorych, O. Kandratov, M. Karmazina, A. Kolodiy, F. Serrichio, V. Tishkov, D. Hiter. The researches of scientists determine that there is an identity crisis in various countries, which has been growing in recent years. In the modern world, the problem of defining civic identity is one of the main topics of discussion both in science and in everyday life. The relevance of the specified topic is due to the peculiarities of the intercultural aspect, which reflects the peculiarities of mentality, faith, values and aspirations. Thus, we can say that the development of civic identity is a whole complex of spiritual, intellectual, emotional qualities that characterize the society or social group to which a certain individual belongs. Key words: civic identity, development, formation |
Червоний П. Д. Психолого-педагогічні особливості формування громадянської ідентичності в закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). Вінниця : ХНУВС, 2023. С. 63-64 |
5 | стаття | Формування лідерських якостей поліцейського на етапі фахової підготовки У статті теоретично розглянуто моделі та теорії лідерства, які допомагають усвідомити вплив лідерських якостей у житті особистості. Окреслено умови формування лідерських якостей у здобувачів вищої освіти ЗВО зі специфічними умовами навчання. Виділено типи лідерства залежно від масштабності поставлених завдань. Зазначено, що міжособистісна взаємодія розглядається за допомогою таких феноменів, як взаєморозуміння, взаємовплив, взаємні дії та спілкування. Резюмовано, що сформовані лідерські якості майбутніх працівників поліції, які отримуються під час навчання у закладі вищої освіти зі специфічними умовами навчання, є запорукою вдалого та ефективного виконання поставлених завдань, згуртування навколо себе однодумців для досягнення поставлених цілей під час виконання професійних завдань, а також можуть сприяти ефективному кар’єрному зростанню. Ключові слова: лідерство, емоційні якості, майбутній працівник поліції, здібності, особистість, розвиток, формування
В статье теоретически рассмотрены модели и теории лидерства, помогающие осознать влияние лидерских качеств в жизни личности. Обозначены условия формирования лидерских качеств у соискателей высшего образования со специфическими условиями обучения. Выделены типы лидерства, в зависимости от масштабности поставленных задач. Отмечено, что межличностное взаимодействие рассматривается с помощью таких феноменов как взаимопонимание, взаимовлияние, взаимные действия и общение. Резюмируя вышеизложенное, отмечено, что сложившиеся лидерские качества будущих работников полиции, получаемые во время обучения в высшем учебном заведении со специфическими условиями обучения, являются залогом удачного и эффективного выполнения поставленных задач, сплочение вокруг себя единомышленников для достижения поставленных целей при выполнении профессиональных задач, а также способствуют эффективному карьерному росту. Ключевые слова: лидерство, эмоциональные качества, будущий работник полиции, способности, личность, развитие, формирование This article theoretically examines models and theories of leadership, which help to understand the influence of leadership qualities in the life of an individual. The conditions for the formation of leadership qualities in higher education students with specific learning conditions are outlined. Types of leadership are highlighted, depending on the scale of the tasks. It is noted that interpersonal interaction is considered with the help of such phenomena as mutual understanding, mutual influence, mutual actions and communication. Summarizing the above, we can emphasize that the formed leadership qualities of future police officers, which are obtained during studies at a higher educational institution with specific conditions of study, are the key to successful and effective performance of assigned tasks, rallying like-minded people around themselves to achieve set goals while performing professional tasks, and can also contribute to effective career growth. Key words: leadership, emotional qualities, future police officer, abilities, personality, development, formation |
Макарова О. П., Червоний П. Д. Формування лідерських якостей поліцейського на етапі фахової підготовки. Габітус. 2022. Вип. 44. С. 248-251. |
6 | тези доповіді | Соціально-психологічна профілактика булінгу в освітньому середовищі У статті запропоновано соціально-психологічну профілактику булінгу в освітньому середовищі, а саме в дитячому. До основних видів соціально-психологічної профілактики насильства в освітньому середовищі відносяться: первинна, вторинна і третинна профілактика. Ефективна робота з булінгом можлива при затвердженні його у державній освітній політиці. Необхідно проводити підготовку освітян до профілактичної роботи з булінгом у загальноосвітніх установах, а також обов'язково залучати психологічні служби, батьків, органи управління освітою, членів громади, правоохоронні органи. Ключові слова: булінг, профілактика, тренінг, потерпілий, домінування, агресія, жертва
В статье предложена социально-психологическая профилактика буллинга в образовательной среде, а сама в детской. К основным видам социально-психологической профилактики насилия в учащейся среде относятся: первичная, вторичная и третичная профилактика. Эффективная работа с буллингом возможна при утверждении его в государственной образовательной политике. Необходимо проводить подготовку педагогов к профилактической работе с буллингом в общеобразовательных учреждениях, а также обязательно привлекать психологические службы, родителей, органы управления образованием, членов общины, правоохранительные органы. Ключевые слова: буллинг, профилактика, тренинг, потерпевший, доминирование, агрессия, жертва The article proposes social and psychological prevention of bullying in the educational environment, and in the children's environment itself. The main types of socio-psychological prevention of violence in the school environment include: primary, secondary and tertiary prevention. Effective work with bullying is possible if it is approved in the state educational policy. It is necessary to train teachers for preventive work with bullying in general educational institutions, as well as necessarily involve psychological services, parents, education management bodies, community members, and law enforcement services. Key words: bullying, prevention, training, victim, dominance, aggression, victim |
Макарова О. П., Червоний П. Д. Соціально-психологічна профілактика булінгу в освітньому середовищі. Modern scientific developments in pedagogy and psychology” : conference proceedings (Riga, the Republic of Latvia, 3–4 November 2022) / Polonia University in Częstochowa. Riga: Baltija Publishing, 2022. P. 42-47 |
7 | тези доповіді | Підвищення професійного рівня офіцерів курсової ланки у ХНУВС Розглянуто засоби підвищення професійного рівня офіцерів курсової ланки у ХНУВС. Враховуючи специфіку діяльності офіцерів курсової ланки, для них розроблено програму підготовки «Школа курсового офіцера». Ключові слова: офіцер курсової ланки, підготовка, здобувач вищої освіти, службова діяльність, виховна робота
Рассмотрены средства повышения профессионального уровня офицеров курсового звена в ХНУВД. Учитывая специфику деятельности офицеров курсового звена, для них разработана программа подготовки «Школа курсового офицера». Ключевые слова: офицер курсового звена, подготовка, соискатель высшего образования, служебная деятельность, воспитательная работа The means of increasing the professional level of officers of the course link at the KhNUVS were considered. Taking into account the specifics of the activities of course officers, the "School of Course Officer" training program has been developed for them. Key words: officer of the course link, training, student of higher education, official activity, educational work |
Червоний П. Д. Підвищення професійного рівня офіцерів курсової ланки у ХНУВС. Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 25 берез. 2022 р.). Харків : ХНУВС, 2022. С. 48-50 |
8 | тези доповіді | Переваги дистанційної форми навчання в умовах воєнного стану Розглянуто переваги дистанційного навчання здобувачів вищої освіти у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання в умовах воєнного стану. Встановлено, що необхідно розробляти нові підходи та моделі освітнього процесу у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Ключові слова: дистанційне навчання, відеолекція, презентація, онлайн-курс
Рассмотрены преимущества дистанционного обучения соискателей высшего образования в высших учебных заведениях со специфическими условиями обучения в условиях военного положения. Установлено, что необходимо разрабатывать новые подходы и модели образовательного процесса в высших учебных заведениях со специфическими условиями обучения. Ключевые слова: дистанционное обучение, видеолекция, презентация, онлайн-курс The benefits of distance learning for higher education seekers in higher education institutions with specific learning conditions in martial law conditions are considered. It was established that it is necessary to develop new approaches and models of the educational process in institutions of higher education with specific learning conditions. Key words: distance learning, video lecture, presentation, online course |
Червоний П. Д. Переваги дистанційної форми навчання в умовах воєнного стану. Підготовка правоохоронців в системі МВС України в умовах воєнного стану : зб. наук. пр. Харків : ХНУВС, 2022. С. 330-332 |
9 | стаття | Формування та розвиток професійної ідентичності майбутніх поліцейських. Вивчення формування та розвитку професійної ідентичності майбутніх поліцейських є актуальним у сучасному суспільні. Вдале виконання поставлених службових завдання, дотримання службової дисципліни та професійної етики, та багато іншого, залежить від вдало сформованої та розвиненої професійної ідентичності. Розуміння та відчуття приналежності особистості до обраної професії, а саме професії поліцейського, як особистість бачить себе у ролі поліцейського, буде залежати його професійне зростання як фахівця, відчуття значущості для суспільства тощо. Стаття висвітлює розгляд феномену «професійної ідентичності», проводить теоретичний та емпіричний аналіз психологічних особливостей професійної ідентичності майбутніх поліцейських під час навчання у вищому навчальному закладі зі специфічними умовами навчання. Стаття містить аналіз феномену професійної ідентичності з позиції взаємозв’язку мотиваційних та когнітивних характеристик особистості. Визначені характеристики забезпечують орієнтацію особистості в обраній професії. Що дозволяє людині вдало реалізувати себе та особистісний потенціал в професійній діяльності. Під час емпіричного дослідження було виділено особливості та характеристики професійної ідентичності поліцейських, проаналізовані особливості професійного самовизначення поліцейських під час навчання у вищому навчальному закладі зі специфічними умовами навчання. Визначено, що формування професійної ідентичності відбувається під впливом комплексу внутрішніх та зовнішніх факторів. Навчання у вищому навчальному закладі зі специфічними умовами навчання займає особливе місце в житті особистості, відбувається формування та розвиток професійної ідентичності, що включає засвоєння знань, вмінь та навичок. А також розвиток професійно значущих рис особистості здобувача вищої освіти навчального закладу зі специфічними умовами навчання, які впливають на вдалу реалізацію людини в обраному напрямку діяльності. Вдало сформована та розвинена професійна ідентичність дозволяє майбутньому поліцейському визначитися в соціальному середовищі, мати розвинену систему цінностей та переконань, які є адекватними вимогам сучасних соціально-економічних умовам та динамічного світу професій. Ключові слова: професійна ідентичність, особистість, розвиток, формування, поліцейський
Изучение формирования и развития профессиональной идентичности будущих полицейских актуально в современном обществе. Удачное выполнение поставленных служебных задач, соблюдение служебной дисциплины и профессиональной этики и многое другое зависит от удачно сформированной и развитой профессиональной идентичности. Понимание и ощущение принадлежности личности к избранной профессии, а именно профессии полицейского, как личность видящего себя в роли полицейского, будет зависеть его профессиональный рост как специалиста, ощущение значимости для общества и т.п. Статья освещает рассмотрение феномена «профессиональной идентичности», проводит теоретический и эмпирический анализ психологических особенностей профессиональной идентичности будущих полицейских во время учебы в высшем учебном заведении со специфическими условиями обучения. Статья содержит анализ феномена профессиональной идентичности с позиции взаимосвязи мотивационных и когнитивных характеристик личности. Определенные характеристики обеспечивают ориентацию личности в избранной профессии. Что позволяет человеку успешно реализовать себя и личностный потенциал в профессиональной деятельности. В ходе эмпирического исследования были выделены особенности и характеристики профессиональной идентичности полицейских, проанализированы особенности профессионального самоопределения полицейских при обучении в высшем учебном заведении со специфическими условиями обучения. Определено, что формирование профессиональной идентичности происходит под влиянием комплекса внутренних и внешних факторов. Обучение в высшем учебном заведении со специфическими условиями обучения занимает особое место в жизни личности, происходит формирование и развитие профессиональной идентичности, включающее усвоение знаний, умений и навыков. А также развитие профессионально значимых черт личности соискателя высшего образования учебного заведения со специфическими условиями обучения, влияющими на удачную реализацию человека в выбранном направлении деятельности. Удачно сформированная и развитая профессиональная идентичность позволяет будущему полицейскому определиться в социальной среде, иметь развитую систему ценностей и убеждений, которые адекватны требованиям современных социально-экономических условий и динамичного мира профессий. Ключевые слова: профессиональная идентичность, личность, развитие, формирование, полицейский The study of the formation and development of professional identity of future police officers is relevant in modern society. Successful performance of assigned tasks, adherence to professional discipline and professional ethics, and much more, depends on a well- formed and developed professional identity. Understanding and feeling that a person belongs to the chosen profession, namely the police profession, as a person sees himself in the role of a police officer, will depend on his professional growth as a specialist, a sense of significance for society. The article covers the consideration of the phenomenon of «professional identity», conducts theoretical and empirical analysis of the psychological characteristics of the professional identity of future police officers while studying at a higher education institution with specific learning conditions. The article contains an analysis of the phenomenon of professional identity from the standpoint of the relationship between motivational and cognitive characteristics of the individual. Certain characteristics provide the orientation of the individual in the chosen profession. That allows a person to successfully realize themselves and personal potential in professional activities. During the empirical study, the features and characteristics of the professional identity of police officers were highlighted, the features of professional self-determination of police officers while studying at a higher education institution with specific learning conditions were analyzed. It is determined that the formation of professional identity is influenced by a set of internal and external factors. Studying in a higher educational institution with specific learning conditions occupies a special place in the life of an individual, there is a formation and development of professional identity, which includes the acquisition of knowledge, skills and abilities. As well as the development of professionally significant personality traits of the applicant for higher education with specific learning conditions that affect the successful implementation of the person in the chosen field of activity. Successfully formed and developed professional identity allows future police officers to define themselves in the social environment, to have a developed system of values and beliefs that are adequate to the requirements of modern socio-economic conditions and the dynamic world of professions. Key words: professional identity, personality, development, formation, police office |
Макарова О. П., Червоний П. Д. Формування та розвиток професійної ідентичності майбутніх поліцейських. Габітус. 2022. Вип. 35. С. 196-200. |
10 | стаття | Профілактика радикалізму серед молодіжних угрупувань Під впливом негативних соціальних, економічних та багатьох інших факторів молоді громадяни країни найбільш схильні до руйнівного впливу соціуму. Серед молодих людей легше формуються радикальні погляди та переконання. Молодь країни поповнює неформальні, кримінальні, екстремістські та терористичні угрупування, які в свою чергу використовують молодь у своїх економічних, політичних та соціальних інтересах. В силу своїх соціальних характеристик та сприйняття навколишнього середовища, молодіжні угрупування є частиною суспільства. Статистичні дані вказують на те що членами молодіжних угрупувань загалом стають особи неповнолітнього, юнацького та молодого віку. Членами молодіжних угрупувань можуть бути молоді люди як чоловічої, так і жіночої статі, які в силу соціально – психологічних, демографічних та фізіологічних особливостей є найбільш схильними до радикальних настроїв. Ключові слова: молодь, молодіжні угрупування, профілактика, екстремізм, радикалізм, підлітки, соціальне середовище
Под влиянием негативных социальных, экономических и многих других факторов молодые граждане страны наиболее склонны к разрушительному влиянию социума. Среди молодых людей легче формируются радикальные взгляды и убеждения. Молодежь страны пополняет неформальные, криминальные, экстремистские и террористические группировки, которые, в свою очередь, используют молодежь в своих экономических, политических и социальных интересах. В силу своих социальных характеристик и восприятия окружающей среды молодежные группировки являются частью общества. Статистические данные указывают на то, что членами молодежных группировок в целом становятся лица несовершеннолетнего, юношеского и молодого возраста. Членами молодежных группировок могут быть молодые люди как мужского, так и женского пола, которые в силу социально-психологических, демографических и физиологических особенностей наиболее склонны к радикальным настроениям. Ключевые слова: молодежь, молодежные группировки, профилактика, экстремизм, радикализм, подростки, социальная среда Under the influence of negative social, economic and many other factors, young citizens of the country are most prone to the destructive influence of society. Radical views and beliefs are easier to form among young people. The country's youth joins informal, criminal, extremist and terrorist groups, which in turn use young people for their economic, political and social interests. Due to their social characteristics and perceptions of the environment, youth groups are part of society. Statistics indicate that members of youth groups generally include minors, young people and young people. Members of youth groups can be both young men and women, who due to socio – psychological, demographic and physiological characteristics are most prone to radical sentiments. Key words: youth, youth groups, prevention, extremism, radicalism, teenagers, social environment. |
Макарова О. П., Червоний П. Д. Профілактика радикалізму серед молодіжних угрупувань. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія. 2022. № 1 (54). С. 55-60 |
11 | тези доповіді |
У тезах розглянуто шляхи зниження психологічних ризиків, які негативно впливають на психологічне здоров'я у майбутніх поліцейських у ході службової діяльності в екстремальних умовах. Однією з причин плинності поліцейських кадрів – отримання психологічної травми під час служби. Визначено, що формування готовності майбутніх працівників поліції до умов несення служби в екстремальних умовах має проводитись у вищих навчальних закладах із специфічними умовами навчання. Ключові слова: екстремальні умови, адаптація, психологічна травма, майбутній поліцейський, стрес
В тезисах рассмотрены пути снижения психологических рисков, негативно влияющих на психологическое здоровье у будущих полицейских в ходе служебной деятельности в экстремальных условиях. Одной из причин текучести полицейских кадров - получение психологической травмы в ходе службы. Определено, что формирование готовности будущих работников полиции к условиям несения службы в экстремальных условиях должно производиться в высших учебных заведениях со специфическими условиями обучения. Ключевые слова: экстремальные условия, адаптация, психологическая травма, будущий полицейский, стресс The theses discusses ways to reduce the psychological risks that negatively affect the mental health of future police officers in the course of work in extreme conditions. One of the reasons for the turnover of police personnel is psychological trauma during the service. It is determined that the formation of the readiness of future police officers for the conditions of service in extreme conditions should be carried out in higher education institutions with specific training conditions. Key words: extreme conditions, adaptation, psychological trauma, future police officer, stress |
Макарова О.П., Червоний П.Д. Психолого-педагогічні особливості підготовки майбутніх поліцейських до службової діяльності в екстремальних умовах. Актуальні аспекти психологічного забезпечення професійної діяльності сил безпеки та оборони України : матеріали VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 29 лист. 2021 р.). Харків : НАНГУ, 2021. C. 175-178. |
12 | стаття | Preparing future officers for performing assigned tasks through special physical training Стаття має на меті сформулювати модель формування готовності майбутніх офіцерів до виконання поставлених завдань із застосуванням спеціальної фізичної підготовки у вищих військових закладах вищої освіти та проаналізувати результати педагогічного експерименту щодо їх реалізації. Ключові слова: Модель формування готовності, виконання поставлених завдань, спеціальна фізична підготовка
Цель статьи - сформулировать модель формирования готовности будущих офицеров к выполнению поставленных задач с применением специальной физической подготовки в высших военных учебных заведениях и проанализировать результаты педагогического эксперимента по их реализации. Ключевые слова: Модель формирования готовности, выполнение поставленных задач, специальная физическая подготовка The use of the newest pedagogical technologies (techniques) with the accentuated influence of the modern technical means of training during practical classes with the SPT and other forms of physical training with the cadets of the National Academy of National Guard of Ukraine during their professional development ensures that they acquire the necessary level of readiness to perform assigned tasks and is the priority of the scientific research. The article aims to formulate a model for forming future officers' readiness to perform assigned tasks using special physical training in higher military educational institutions and to analyze the results of the pedagogical experiment on its implementation. While conducting the pedagogical experiment, the modern technical means of training and functional complexes were used, which increases the level of special physical readiness among the representatives of the experimental group. Also, pedagogical conditions for forming future officers’ readiness to perform assigned tasks using special physical training at the Command faculty of the National Academy of the National Guard of Ukraine were experimentally verified. To improve the “shock” technique of HHC (the technique of applying physical activity measures) and the explosive force, we used the hardware-software system of the martial arts technique “Katsumoto” impact registration (HSS “Katsumoto”), video monitoring of technical handicap operations, Human Reactions Complex (AECS – LAB). Experimental work was implemented in two groups: the control group (CG, n=62) and the experimental group (EG, n=61). It is experimentally confirmed that the high qualification level of special physical readiness ensures the high-quality performance of assigned tasks. Key words: Model of formation of readiness, performance of the set tasks, special physical training |
Khatsaiuk, O., Medvid, M., Maksymchuk, B., Kurok, O., Dziuba, P., Tyurina, V., Chervonyi, P., Yevdokimova, O., Levko, M., Demchenko, I., Maliar, N., Maliar, E., & Maksymchuk, I. (2021). Preparing Future Officers for Performing Assigned Tasks through Special Physical Training. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 13(2), 457-475. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/431. |
13 | тези доповіді | Становлення та розвиток «Школи молодших командирів» Розглянуто етапи становлення та розвитку «Школи молодших командирів». Основна мета підготовки молодших командирів - навчити молодший начальницький склад впевненому керівництву підлеглими, вміти виховувати відповідальність за доручену справу, вміти дотримуватися статутний порядок і дисципліну, вміти приймати правильні рішення в конфліктних ситуаціях, знати риси характеру своїх підлеглих, їх індивідуальні особливості, знаходити індивідуальний підхід до кожному курсанту. Затверджено права молодших командирів, повний цикл від відбору на посаду молодшого командира до припинення його обов'язків. Ключові слова: підготовка, здобувач вищої освіти, службова діяльність, виховна робота, службова дисципліна.
Рассмотрены этапы становления и развития «Школы младших командиров». Основная цель подготовки младших командиров - научить младший начальствующий состав уверенному руководству подчиненными, уметь воспитывать ответственность за порученное дело, уметь соблюдать уставной порядок и дисциплину, уметь принимать правильные решения в конфликтных ситуациях, знать черты характера своих подчиненных, их индивидуальные особенности, находить индивидуальный подход к каждому курсанту. Утверждены права младших командиров, полный цикл от отбора на должность младшего командира к прекращению его обязанностей. Ключевые слова: подготовка, соискатель высшего образования, служебная деятельность, воспитательная работа, служебная дисциплина. |
Червоний П.Д. Становлення та розвиток «Школи молодших командирів». Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України: матеріали наук.-практ. конф. (м. Харків, 02 квіт. 2021 р.). Харків : ХНУВС, 2021. С. 102-106 |
14 | тези доповіді |
Розглянуто формування сучасного набору компетентностей в процесі підготовки майбутніх офіцерів ювенальної превенції за допомогою навчальної дисципліни «Конфліктологія». До складу входять такі загальні і професійні компетентності та програмні результати навчання як здатність вчитися опановувати сучасні знання і застосовувати знання в практичних ситуаціях, приймати обґрунтовані рішення, генерувати нові ідеї. Знання, а також отримані вміння та навички в ході навчальної практики та стажування на посаді дають можливість майбутнім офіцерам ювенальної превенції сформувати цілісне уявлення про різні складові службово-професійної діяльності та отримати набір тих компетентностей, які необхідні для гідного виконання завдань в процесі майбутньої професійної діяльності. Ключові слова: компетентність, конфлікт, офіцер, ювенальна превенція, семінар, лекція
Рассмотрено формирование современного набора компетентностей в процессе подготовки будущих офицеров ювенальной превенции посредством учебной дисциплины «Конфликтология». В состав входят такие общие и профессиональные компетентности и программные результаты обучения как способность учиться овладевать современными знаниями и применять знания в практических ситуациях, принимать обоснованные решения, генерировать новые идеи. Знания, а также полученные умения и навыки в ходе учебной практики и стажировки в должности дают возможность будущим офицерам ювенальной превенции сформировать целостное представление о различных составляющих служебно-профессиональной деятельности и получить набор тех компетентностей, которые необходимы для достойного выполнения задач в процессе будущей профессиональной деятельности. Ключевые слова: компетентность, конфликт, офицер, ювенальная превенция, семинар, лекция |
Червоний П. Д. Навчальна дисципліна «Конфліктологія» як засіб формування конфліктологічної компетентності майбутніх офіцерів ювенальної превенції : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. «Харківський національний університет внутрішніх справ: 20 років у статусі національного» (м. Харків, 02 берез. 2021 р.). ХНУВС, 2021. С. 367-369 |
15 | стаття | The place of museum pedagogy іn the educatіonal process of applіcants for hіgher educatіon Статтю присвячено вихованню здобувачів вищої освіти засобами музейної педагогіки. Розкрито місце музейної педагогіки на прикладі діяльності шкільного музею сотої школи ім. А. С. Макаренка міста Харкова та музею ім. А. С. Макаренка в Куряжі с. Подвірки. Відзначено, що музеї є важливим засобам виховання не тільки учнів, вони сприяють формуванню в здобувачів вищої освіти та фахівців національної свідомості, духовної єдності поколінь, розвитку творчих здібностей. Висвітлено специфіку музеїв, що функціонують в освітніх закладах, їх змістовного наповнення, а також досліджено алгоритм створення музеїв власними силами педагогічного колективу та проаналізовано засоби музейної педагогіки у вихованні здобувачі вищої освіти. Сучасний музей показує, що він є ефективною базою для спілкування, культурно-освітнім середовищем, джерелом культурно-освітнього процесу, що виконує такі завдання, як: розширення сфери освіти; розвиток творчої особистості, формування національної ідеології; збереження традицій, повернення до духовних цінностей. За допомогою музейної комунікації формується історична пам’ять, здійснюється розвиток таких позитивних якостей таких, як: патріотизм, повага до минулого, інтерес до історії нашого народу, країни, рідного краю, професії, навчального закладу. Методика видатного педагога актуальна і нині, розширює світогляд виховання дітей, надихає до роздумів щодо навчання та формування педагогічних умінь у здобувачів вищої освіти, створюються умови творчого підходу та пошук нових методів виховання дітей та юнацтва в умовах стрімких суспільно-історичних та інформаційних процесів. Ключові слова: А. С. Макаренко. музей, виховання, неповнолітній, педагогіка, безпритульний
Статья посвящена воспитанию соискателей высшего образования средствами музейной педагогики. Раскрыто место музейной педагогики на примере школьного музея сотой школы им. А. С. Макаренко города Харькова и музея им. А. С. Макаренко в Куряже села Подворки. Отмечено, что музеи являются важным средствам воспитания не только учеников, они способствуют формированию в соискателей высшего образования и специалистов национального сознания, духовного единства поколений, развития творческих способностей. Освещено специфику музеев, функционирующих в образовательных учреждениях, их содержательного наполнения, а также исследовано алгоритм создания музеев собственными силами педагогического коллектива и проанализированы средства музейной педагогики в воспитании соискатели высшего образования. Современный музей показывает, что он является эффективной базой для общения, культурно-образовательной средой, источником культурно-образовательного процесса, выполняет такие задачи, как: расширение сферы образования; развитие личности, формирование национальной идеологии; сохранение традиций, возвращение к духовным ценностям. С помощью музейной коммуникации формируется историческая память, осуществляется развитие таких положительных качеств таких, как: патриотизм, уважение к прошлому, интерес к истории нашего народа, страны, родного края, профессии, учебного заведения. Методика выдающегося педагога актуальна и сейчас, расширяет кругозор воспитания детей, вдохновляет к размышлениям по обучению и формирования педагогических умений у соискателей высшего образования, создаются условия творческого подхода и поиск новых методов воспитания детей и юношества в условиях стремительных общественно-исторических и информационных процессов. Ключевые слова: А. С. Макаренко, музей, воспитание, несовершеннолетний, педагогика, бездомный The artіcle іs devoted to the educatіon of students, by means of museum pedagogy. The place of museum pedagogy іn the educatіonal process іs revealed on the example of the actіvіty of the museum of the school №100 named after A. Makarenko located іn Kharkіv and the museum named after A. Makarenko іn Kuryazh of the vіllage of Podvіrky. Іt іs noted that museums are an іmportant means of educatіng not only students. They contrіbute to the buіldіng of the spіrіtual unіty of generatіons, the development of creatіve abіlіtіes among students and natіonal conscіousness specіalіsts. The specіfіcs of museums operatіng іn educatіonal іnstіtutіons, theіr content, as well as the algorіthm of creatіng museums by theіr own of teachіng staff and analyzed the means of museum pedagogy іn the educatіon of students are hіghlіghted. The modern museum posіtіons іtself as an effectіve base for communіcatіon, cultural and educatіonal envіronment and a source of cultural and educatіonal process, whіch performs the followіng tasks: expandіng the fіeld of educatіon; development of creatіve personalіty, formatіon of natіonal іdeology; preservatіon of tradіtіons, return to spіrіtual values. Wіth the help of museum communіcatіon, hіstorіcal memory іs formed, the development of such posіtіve qualіtіes as patrіotіsm, respect for the past, іnterest іn the hіstory of our people, country, homeland, professіon, school іs carrіed out. The method of an outstandіng teacher іs relevant today. Іt expands the worldvіew of raіsіng chіldren, іnspіres reflectіon on learnіng and the formatіon of pedagogіcal skіlls among hіgher educatіon seekers and creates a creatіve approach and search for new methods of raіsіng chіldren and youth іn rapіd socіo-hіstorіcal and іnformatіon processes. Key words: А. Makarenko, museum, educatіon, mіnor, pedagogy, homeless |
Chervonyі P. The place of museum pedagogy іn the educatіonal process of applіcants for hіgher educatіon / Chervonyі P. // Norwegian Journal of development of the international Science. –2020. – №51. DOI: 10.24412/3453-9875-2020-51-3-38-43 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nor-ijournal.com/wp-content/uploads/2020/12/NJD_51_3.pdf |
16 | тези доповіді |
Розглянуто викладання навчального предмету «Професійна етика. Ефективна комунікація» на первинній професійній підготовці за професією 5162 «Поліцейські». У ході табірних зборів ця дисципліна викладається з метою сформувати в курсантів загально професійну компетентність «Оволодіння основами професійної етики» що дозволяє знати норми професійної етики, правила ділового етикету та спілкування з різними категоріями осіб; естетичні складові професійної діяльності поліцейського та уміти дотримуватися в процесі професійної діяльності морально-етичних норм. Ключові слова: професійна етика, ефективна комунікація, курсант, виховання, поліцейський, службовий етикет
Рассмотрено преподавание учебного предмета «Профессиональная этика. Эффективная коммуникация» на первичной профессиональной подготовке по профессии 5162 «Полицейские». В ходе лагерных сборов эта дисциплина преподается с целью сформировать у курсантов общую профессиональную компетентность «Овладение основами профессиональной этики» что позволяет знать нормы профессиональной этики, правила делового этикета и общения с различными категориями граждан; эстетические составляющие профессиональной деятельности полицейского и уметь соблюдать в процессе профессиональной деятельности морально-этических норм. Ключевые слова: профессиональная этика, эффективная коммуникация, курсант, воспитание, полицейский, служебный этикет The teaching of the subject "Professional ethics. Effective Communication "in the initial professional training in the profession 5162" Police ". During the camp meeting, this discipline is taught in order to form in cadets general professional competence "Mastering the basics of professional ethics" that allows you to know the rules of professional ethics, rules of business etiquette and communication with different categories of people; aesthetic components of the professional activity of a police officer and be able to adhere to moral and ethical norms in the process of professional activity. Key words: professional ethics, effective communication, cadet, education, police, professional etiquette |
Червоний П.Д. Викладання навчальної дисципліни «Професійна етика. Ефективна комунікація» як засіб виховання курсантів 1 курсу : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. «Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ» : 20 листоп. 2020 р. Х.: 2020. – С. 524-526. |
17 | тези доповіді | Історія музею імені А. С. Макаренка в Куряжі У статті викладена історія будівництва музею ім. А.С. Макаренка, у якому прийняли великий колектив фахівців: архітектори, інженери, мистецтвознавці, дизайнери. Дотепер це одна із найкращих музейних експозицій гуманітарного профілю за предметно-просторовим рішенням та інформативним наповненням, пов’язаним із педагогічною діяльністю А. С. Макаренка. Ключові слова: музей ім. А.С. Макаренка, експозиція, Курязька ВТК, екскурсія, виховання.
В статье изложена история строительства музея им. А.С. Макаренко, в котором приняли большой коллектив специалистов: архитекторы, инженеры, искусствоведы, дизайнеры. До сих пор это одна из лучших музейных экспозиций гуманитарного профиля по предметно-пространственным решением и информативным наполнением, связанным с педагогической деятельностью А. С. Макаренко. Ключевые слова: музей им. А.С. Макаренко, экспозиция, Куряжская ИТК, экскурсия, воспитание. The article describes the history of the construction of the museum. A.S. Makarenko, which received a large team of specialists: architects, engineers, art critics, designers. Until now, it is one of the best museum expositions of the humanitarian profile in terms of subject-spatial solution and informative content related to the pedagogical activity of AS Makarenko. Key words: museum named after A.S. Makarenko, exposition, Kuryazka VTK, excursion, education. |
Червоний П. Д. Історія музею імені А. С. Макаренка в Куряжі. Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України. Харків, 2020 С. 307-311. |
18 | тези доповіді | Everyday communications in religious practices Установлено, что понимание повседневной жизни как социально определенной сферы религиозной жизни позволяет исследовать религиозные практики православного верующего, с одной стороны, как компонент социальных отношений и способ их включения в религиозные отношения, другой, как средство объективизации религиозного опыта. В рамках различных научных областей коммуникация рассматривается как способ передачи информации в межличностном, групповом и социальном взаимодействии. Общение рассматривается как способ существования повседневной жизни, универсальная форма социальности, воспроизводимая в межсубъективном взаимодействии. Повседневные отношения православных верующих характеризуются общими языковыми значениями и процессами толкования. Идентификация религиозных людей и сообществ происходит посредством общения. Повседневная жизнь является основой общения верующих, религиозный язык является основным фактором характера уровня повседневной жизни. Показано влияние на развитие религиозных отношений новейших средств общения, в том числе интернет-форумов, обеспечивающих возможность общения мирян, духовенства, монашествующих, верующих других конфессий и религий. Ключові слова: Комунікація, мова, послідовність мови, вираз думки, релігійне спілкування, жест, притча, символ
Установлено, что понимание повседневной жизни как социально определенной сферы религиозной жизни позволяет исследовать религиозные практики православного верующего, с одной стороны, как компонент социальных отношений и способ их включения в религиозные отношения, другой, как средство объективизации религиозного опыта. В рамках различных научных областей коммуникация рассматривается как способ передачи информации в межличностном, групповом и социальном взаимодействии. Общение рассматривается как способ существования повседневной жизни, универсальная форма социальности, воспроизводимая в межсубъективном взаимодействии. Повседневные отношения православных верующих характеризуются общими языковыми значениями и процессами толкования. Идентификация религиозных людей и сообществ происходит посредством общения. Повседневная жизнь является основой общения верующих, религиозный язык является основным фактором характера уровня повседневной жизни. Показано влияние на развитие религиозных отношений новейших средств общения, в том числе интернет-форумов, обеспечивающих возможность общения мирян, духовенства, монашествующих, верующих других конфессий и религий. Ключевые слова: Коммуникация, речь, последовательность речи, выражение мысли, религиозное общение, жест, притча, символ It has been determined that understanding everyday life as a socially determined sphere of religious life makes it possible to explore the religious practices of the Orthodox believer, on the one hand, as a component of social relationships and a way of incorporating into religious relations, on the other, as a means of objectifying religious experience. Within the framework of various scientific areas, communication is explored as a way to transfer information in interpersonal, group and social interaction. Communication is considered as a way of being of everyday life, a universal form of sociality, reproduced in intersubjective interaction. The everyday relations of Orthodox believers are characterized by common linguistic meanings and processes of interpretation. The identification of religious individuals and communities takes place through communication. Daily life is the basis of the communication of believers, the religious language is the main factor in the nature of everyday life level. The influence on the development of religious relations of the newest means of communication, including Internet forums, providing the opportunity for communion of the laity, clergy, monastics, believers of other faiths and religions is shown. Key words: Сommunication, speech, sequence of speech, expression of thought, religious communication, gesture, parable, symbol |
Everyday communications in religious practices / L. Gazniuk, I. Soina, G. Goncharov, P. Chervony // SHS Web of Conferences 72, 02002 (2019) APPSCONF-2019. URL: https://doi.org/10.1051/shsconf/20197202002 |
19 | тези доповіді | Історія музею А. С. Макаренко в Куряжі В статье отражена история создания и деятельности музея А. С. Макаренко в Куряже в с. Подворки. Выделены четыре периода деятельности музея. Проведен анализ публикаций о деятельности музея в средствах массовой информации, фотодокументов и отзывов посетителей. Ключові слова: А. С. Макаренко, музей, виховання, неповнолітній, правопорушник, Курязька виправна трудова колонія
В статье отражена история создания и деятельности музея А. С. Макаренко в Куряже в с. Подворки. Выделены четыре периода деятельности музея. Проведен анализ публикаций о деятельности музея в средствах массовой информации, фотодокументов и отзывов посетителей. Ключевые слова: А. С. Макаренко, музей, воспитание, несовершеннолетний, правонарушитель, Куряжская исправительная трудовая колония The article presents the history of the creation and activity of the AS Makarenko Museum in Kuryazh village Podvirki. Four periods of activity of the museum are separated. The analysis of publications about the museum in the media, photo documents and reviews of visitors. Key words: AS Makarenko, museum, education, minor, offender, Kuryaz correctional labor colony |
Червоний П. Д. Історія музею А. С. Макаренко в Куряжі. Modern educational space: the transformation of national models in terms of integration: Conference Proceedings, October 25, 2019. Leipzig: Baltija Publishing. 48 pages. |
20 | тези доповіді |
В статье раскрыты средства музейной педагогики, с помощью которых осуществляется подготовка молодых специалистов к воспитательной работе на примере школьный музей сотой школы им. А. С. Макаренко города Харькова и музея им. А. С. Макаренко в Куряже с. Подворки. Ключові слова: А. С. Макаренко, музей, виховання, неповнолітній, правопорушник
В статье раскрыты средства музейной педагогики, с помощью которых осуществляется подготовка молодых специалистов к воспитательной работе на примере школьный музей сотой школы им. А. С. Макаренко города Харькова и музея им. А. С. Макаренко в Куряже с. Подворки. Ключевые слова: А. С. Макаренко, музей, воспитание, несовершеннолетний, правонарушитель The article reveals the tools of museum pedagogy, with the help of which young specialists are trained for educational work on the example of the activity of the school museum of the 100th school. Makarenko city of Kharkov and the museum. AS Makarenko in Kuryazh village Podvorki. Key words: AS Makarenko, museum, education, minor, offender |
Червоний П. Д. Особливості підготовки до виховної роботи засобами музейної педагогіки на прикладі діяльності музею ім. А. С. Макаренка. Scientific and pedagogic internship «Innovative methods of organization of the educational process in the field of pedagogy and psychology in Ukraine and EU countries» : Internship proceedings, Oktober 21 – November 29, 2019. Lublin. 165 pages. |
21 | тези доповіді | 2014 рік. Харківський національний університет внутрішніх справ на охороні громадського порядку В статье раскрыты события по захвату Харьковской облгосадминистрации представителями пророссийских организаций. В ходе пророссийских выступлений в Харькове в 2014 году Харьковский национальный университет внутренних дел совместно с другими подразделениями милиции ГУМВД Украины в Харьковской области принимал участие в охране общественного порядка. Ключові слова: міліція, проросійські виступи, євромайдан, мітинги, Харківський національний університет внутрішніх справ
В статье раскрыты события по захвату Харьковской облгосадминистрации представителями пророссийских организаций. В ходе пророссийских выступлений в Харькове в 2014 году Харьковский национальный университет внутренних дел совместно с другими подразделениями милиции ГУМВД Украины в Харьковской области принимал участие в охране общественного порядка. Ключевые слова: милиция, пророссийские выступления, евромайдан, митинги, Харьковский национальный университет внутренних дел The article describes the events concerning the seizure of Kharkiv regional state administration by representatives of pro-Russian organizations. In the course of pro-Russian speeches in Kharkiv in 2014, Kharkiv National University of Internal Affairs together with other police departments of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine in the Kharkiv region participated in the protection of public order. Key words: police, pro-Russian speeches, Euromaidan, rallies, Kharkiv National University of Internal Affairs |
Червоний П. Д. 2014 рік. Харківський національний університет внутрішніх справ на охороні громадського порядку : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту / П. Д. Червоний, // «Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.)» (м. Харків, 22 листопада 2019 р.). – Х.: ХНУВС, 2019. – с.494-496. |
22 | тези доповіді | МУЗЕЙ ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ВНУТРІШНІХ СПРАВ - ОСЕРЕДОК ОСВІТИ Й ВИХОВАННЯ Розкрито діяльність музею Харківського національного університету внутрішніх справ як осередку освіти, національно-патріотичного виховання персоналу правоохоронних структур. Це інформаційний центр, що символізує цінності навчального закладу та здійснює популяризацію історії поліції. Ключові слова: музей, професійне навчання, моральне виховання , історія поліції, мотивація до навчання і служби
Раскрыта деятельность музея Харьковского национального университета внутренних дел как центра образования, национально-патриотического воспитания персонала правоохранительных структур. Это информационный центр, символизирует ценности учебного заведения и осуществляет популяризацию истории полиции. Ключевые слова: музей, профессиональное обучение, нравственное воспитание, история полиции, мотивация к обучению и службы The activity of the Museum of Kharkiv National University of Internal Affairs as a branch of education, national-patriotic education of law enforcement personnel is revealed. It is an information center that symbolizes the values of the school and promotes police history Key words: museum, vocational training, moral education, police history, motivation to study and service |
Червоний П. Д. Музей Харківського національного університету внутрішніх справ - осередок освіти й виховання : матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф. / П. Д. Червоний, // «Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України» (Харків, 05 квітня 2019 р.). – Х.: ХНУВС, 2019. – с. 98-101. |
23 | стаття | Конфліктний простір працівників Національної поліції в контексті їхньої професійної підготовки У статті розглянуто загальний зміст конфліктного простору працівників Національної поліції, деякі професійно-педагогічні аспекти конфліктологічної підготовки майбутніх поліцейських на етапі професійного навчання в умовах реформування відомчої освіти МВС. У роботі наголошено, що суспільство та правоохоронні органи рухаються в бік посилення захисту прав громадян, зниження суспільної та відомчої конфліктності, якісної підготовки компетентних працівників Національної поліції та покращення правоохоронних послуг. Авторами підкреслена потреба у висококваліфікованих працівниках поліції, що мають високий рівень правової, психологічної та комунікативної культури, навичок медіації та миротворення, культури миру, нетерпимості до проявів дискримінації, які здатні захистити всі верстви населення від агресії та жорстокості. Зроблений бібліографічний екскурс із проблеми конфліктів, визначений ряд праць у галузях права, психології, педагогіки та конфліктології, в яких проаналізовані різні конфліктологічні феномени, що супроводжують професійну діяльність правоохоронних органів. У статті наголошено, що конфліктологічна підготовка майбутніх правоохоронців у ВНЗ МВС включає послідовну навчальну діяльність, спрямовану не тільки на формування нових знань про конфлікт, його закономірності, форми та наслідками, але й серйозну роботу з конфліктною самосвідомістю суб’єкта, осмислення компонентів його конфліктної сфери, визначення рівня власної конфліктності, особистісних ресурсів (комунікативних, перцептивних, когнітивних, емотивних), що забезпечують достатні контроль за поведінкою, спілкуванням, зумовлюють «захист» від конфліктогенів. Авторами зазначено, що основою сучасних конфліктних реалій виступають розлади (протиріччя) особистості, що проявляються на різних рівнях, які включають стереотипи свідомості та совісті, особистісні процеси, індивідуальні властивості та процеси пізнання людини та суб’єкта діяльності. У статті визначені провідні процесуальні напрями формування конфліктологічної готовності курсантів до професійної діяльності та педагогічні принципи їх реалізації. Ключові слова: конфлікт, конфліктологічна культура, професійна підготовка, освіта, поліція.
В статье рассмотрены общий смысл конфликтного пространства работников Национальной полиции, некоторые профессионально-педагогические аспекты конфликтологической подготовки будущих полицейских на этапе профессионального обучения в условиях реформирования ведомственного образования МВД. В работе отмечено, что общество и правоохранительные органы движутся в сторону усиления защиты прав граждан, снижение общественной и ведомственной конфликтности, качественной подготовки компетентных работников Национальной полиции и улучшение правоохранительных услуг. Авторами подчеркнута необходимость в высококвалифицированных работниках полиции, имеющих высокий уровень правовой, психологической и коммуникативной культуры, навыков медиации и миротворчества, культуры мира, нетерпимости к проявлениям дискриминации, которые способны защитить все слои населения от агрессии и жестокости. Сделанный библиографический экскурс по проблеме конфликтов, определенный ряд работ в области права, психологии, педагогики и конфликтологии, в которых проанализированы различные конфликтологические феномены, сопровождающие профессиональную деятельность правоохранительных органов. В статье отмечается, что конфликтологическая подготовка будущих правоохранителей в вузах МВД включает последовательную учебную деятельность, направленную не только на формирование новых знаний о конфликте, его закономерности, формы и последствиями, но и серьезную работу с конфликтной самосознанием субъекта, осмысления компонентов его конфликтной сферы определение уровня собственной конфликтности, личностных ресурсов (коммуникативных, перцептивных, когнитивных, эмотивных), обеспечивающие достаточные контроль за поведением, общением, обусловливают «защи » от конфликтогенов. Авторами отмечено, что основой современных конфликтных реалий выступают расстройства (противоречия) личности, проявляющихся на разных уровнях, которые включают стереотипы сознания и совести, личностные процессы, индивидуальные свойства и процессы познания человека и субъекта деятельности. В статье определены ведущие процессуальные направления формирования конфликтологической готовности курсантов к профессиональной деятельности и педагогические принципы их реализации. Ключевые слова: конфликт, конфликтологическая культура, профессиональная подготовка, образование, полиция. The article deals with the general content of the conflict space of the employees of the National Police, some of the professional and pedagogical aspects of the conflict training of future police officers at the stage of professional training in the context of the reform of the Ministry of Internal Affairs departmental education. The paper emphasizes that the society and law-enforcement bodies are not slippery in the direction of strengthening the protection of the rights of citizens, reducing public and departmental conflicts, quality training of competent National Police officers and improving law-enforcement services. The authors emphasize the need for highly qualified police officers with a high level of legal, psychological and communicative culture, mediation and peacekeeping skills, a culture of peace, and intolerance of discrimination that can protect all segments of the population from aggression and brutality. A bibliographic review of the problem of conflicts has been made, a number of works in the branches of law, psychology, pedagogy and conflictology have been identified, in which various conflictual phenomens are analyzed that accompany the professional activity of law enforcement agencies. The article emphasizes that the conflict training of future law enforcement officers at the Ministry of Internal Affairs of the Ministry of Education includes a series of educational activities aimed not only at the formation of new knowledge about the conflict, its patterns, forms and consequences, but also serious work with the conflict self-consciousness of the subject, comprehension of the components of its conflict sphere, definition of the level of their own conflict, personal resources (communicative, perceptual, cognitive, emotional), providing sufficient control over behavior, communication, predetermine “protection” from conflict genes. The authors state that the basis of contemporary conflict realities is the disorder (contradiction) of the personality that manifests itself at different levels, including the stereotypes of consciousness and conscience, personal processes of individual properties and processes of knowledge of man and subject of activity. The articles determine the leading procedural directions of formation of conflictological readiness of cadets for professional activity and pedagogical principles of their realization. Key words: conflict, conflict culture, vocational training, education, police. |
Гіренко С. П. Конфліктний простір працівників Національної поліції в контексті їхньої професійної підготовки / Гіренко С. П., Червоний П. Д. // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. Запоріжжя : КПУ, 2018. – Вип. 60 – С. 33 – 38. |
24 | тези доповіді | Вихованці комуни ім. Фелікса Дзержинського У статті відображено Харківський період педагогічної, творчої та службової діяльності А. С. Макаренка. Він перевиховував не тільки дітей із кримінальним минулим, а й дітей, у яких були батьки, але цим дітям подобався комунарський рух і вони не хотіли жити у своїй сім’ї, дітей, батьки яких стали жертвами тоталітаризму та голодомору. Антон Семенович рятував цих дітей, виховував і формував з них громадян власної країни, патріотів, людей нової формації. Ми знаємо про І. Д. Токарєва, Л. В. Конісевича – вихованців А. С. Макаренка харківського періоду однак є інші вихованці, які залишили спогади про великого педагога. Ключові слова: Макаренко А.С., комуна ім. Фелікса Дзержинського, вихованці, безпритульні, діти.
В статье отражено Харьковский период педагогической, творческой и служебной деятельности А. С. Макаренко. Он перевоспитывал не только детей с криминальным прошлым, но и детей, у которых были родители, но этим детям нравился Коммунарский движение и они не хотели жить в своей семье, детей, родители которых стали жертвами тоталитаризма и голодомора. Антон Семенович спасал этих детей, воспитывал и формировал из них граждан собственной страны, патриотов, людей новой формации. Мы знаем о И. Д. Токарева, Л. В. Конисевич - воспитанников А.С.Макаренко харьковского периода однако есть другие воспитанники, которые оставили воспоминания о великом педагога. Ключевые слова: Макаренко А.С., коммуна им. Феликса Дзержинского, воспитанники, беспризорные, дети. The article reflects the Kharkov period of pedagogical, creative and official activity of A. S. Makarenko. He overcame not only children with a criminal past, but also children who had parents, but these children liked communal movement and did not want to live in their families, children whose parents were victims of totalitarianism and famine. Anton Semenovich rescued these children, educated and formed from them citizens of their own country, patriots, people of a new formation. We know about I. D. Tokarev, L. V. Konisevich - pupils of A. S. Makarenko during the Kharkiv period, but there are other students who left memories of a great teacher. Key words: Makarenko AS, Commune them. Felix Dzerzhinsky, pupils, homeless children. |
Червоний П. Д. Вихованці комуни ім. Фелікса Дзержинського //П. Д. Червоний// Педагогічна спадщина Антона Макаренка в науці та практиці (до 130-річчя від дня народження): зб. матеріалів міжнар. наук.-практ. онлайн-конф. (Київ, 13 бер. 2018 р.). Київ: Ін-т крим.-викон. служби, 2018. 215 с. |
25 | тези доповіді | Виховання колективізму в школі за cистемою А. С. Макаренка В статье раскрыто традиции коммунарского движения, действующего в сотой школе им. А.С. Макаренко г. Харькова и его активную деятельность. Педагоги школы организовуют и принимают активное участие вместе с учениками школы. В ходе сотрудничества формируют чувство коллективизма, чем сохраняют традиции наследия педагогической деятельности великого педагога, продолжают воспитывать подрастающее поколение, формируют будущих граждан. Ключові слова: Ключові слова: школа, А.С. Макаренко, виховання, педагог, комунарський рух,комісар, стажист, колективна діяльність, комунарські традиції.
Ключевые слова: Ключевые слова: школа, А.С. Макаренко, воспитание, педагог, коммунарское движение, комиссар, стажер, коллективная деятельность, коммунарские традиции. Key words: Keywords: school, AS Makarenko, education, teacher, communal movement, commissar, trainee, collective activity, communal traditions. |
Червоний П. Д. Виховання колективізму в школі за cистемою А. С. Макаренка : матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф. / П. Д. Червоний, // „ Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України ” (Харків, 30 березня 2018 р.). – Х.: ХНУВС, 2018. – с. 274-276. |
26 | тези доповіді |
В статье раскрыта история создания «Школьного музея им. А.С. Макаренко »в сотой школе и его активная деятельность. Музей действует благодаря энтузиазму педагогов школы, активном участии учеников школы и сотрудничества с другими музеями и Международной макаренковского ассоциацией. Наследие педагогической деятельности великого педагога действовать и воспитывать подрастающее поколение, формирует будущих педагогов и воспитателей. Ключові слова: Ключові слова: шкільний музей, А.С. Макаренко, виховання, педагог, письменник, колонія імені Максима Горького, комуна ім. Фелікса Дзержинського.
Ключевые слова: Ключевые слова: школьный музей, А.С. Макаренко, воспитание, педагог, писатель, колония имени Максима Горького, коммуна им. Феликса Дзержинского. Key words: Keywords: school museum, AS Makarenko, education, teacher, writer, colony named after Maxim Gorky, commune them. Felix Dzerzhinsky. |
Червоний П. Д. Шкільний музей А.С. Макаренка : матеріали II Міжнародної наук.-практ. конф. / П. Д. Червоний, О. М. Павленко // „Творча спадщина А. С. Макаренка в контексті інноваційного розвитку освіти XXI століття ” (Суми, 15–16 березня 2018 р.). – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – С. 58-63. |
27 | стаття | ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КУРСАНТСЬКОГО КОЛЕКТИВУ НА НАВЧАЛЬНОМУ КУРСІ ВНЗ МВС УКРАЇНИ В статье рассмотрены особенности формирования курсантского коллектива, психологическое воздействие руководителя учебного курса на эффективность служебной деятельности курсантов. Проведен теоретический анализ понятия группы, коллектива, представлены современные исследования формирования коллектива. Эффективность формирования курсантского коллектива связана с повышением роли таких ресурсов руководителя, как знания и способности. Увеличение последних является одним из приоритетных направлений жизнедеятельности курсантского коллектива. Ключові слова: курсантський колектив, формування колективу, ефективне управління, процес створення курсантського колективу, специфічні умови навчання.
Ключевые слова: курсантский коллектив, формирование коллектива, эффективное управление, процесс создания курсантского коллектива, специфические условия обучения. Key words: police cadet’s collective, development of the collective, effective management, the process of creating a cadet’s collective, specific learning conditions. |
Червоний П. Д. Особливості формування курсантського колективу на навчальному курсі ВНЗ МВС України / Червоний П. Д., Гіренко С. П. // Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. LXXVIV. Том. 3. – Херсон : 2017 – С. 98 – 102. |
28 | стаття | Особливості формування курсантського колективу В статті розглянуті особливості формування курсантського колективу, психологічний вплив керівника навчального курсу на ефективність службової діяльності курсантів. Ефективність формування курсантського колективу пов'язані з підвищенням ролі таких ресурсів керівника, як знання та здібності. Збільшення останніх є одним із пріоритетних напрямів життєдіяльності курсантського колективу. Ключові слова: Ключові слова: курсантський колектив, формування колективу, ефективне управління, процес створення курсантського колективу, специфічні умови навчання.
В статье рассмотрены особенности формирования курсантского коллектива, психологическое воздействие руководителя учебного курса на эффективность служебной деятельности курсантов. Эффективность формирования курсантского коллектива связанные с повышением роли таких ресурсов руководителя, как знания и способности. Увеличение последних является одним из приоритетных направлений жизнедеятельности курсантского коллектива. Ключевые слова: Ключевые слова: курсантский коллектив, формирование коллектива, эффективное управление, процесс создания курсантского коллектива, специфические условия обучения. The article is devoted to theoretical aspects of problem of police cadet’s collectives development. There showed the psychological influence of the chief of the training course on the effectiveness of the police cadet’s work. The prospects for the effectiveness of the formation of a cadet team are related to the increased role of such resources of chief`’ personality as knowledge and ability. The increase of the latter is one of the priority directions of the life of the cadet’s team. Key words: Key words: police cadet’s collective, development of the collective, effective management, the process of creating a cadet’s collective, specific learning conditions. |
Червоний П.Д.Особливості формування курсантського колективу /П.Д.Червоний // Підготовка охоронців правопорядку в Харкові (1917–2017 рр.). МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. Харків : Харків. нац. ун-т внутр. справ, 2017. С. 303-304. |
29 | стаття | Формування коммуникативної культури операторів поліції «102» на етапі післядипломної освіти В статті розглянуто деякі професійно-педагогічні аспекти психологічної комунікативної підготовки працівників контакт-центрів поліції «102» у післядипломній освіті. Проаналізовані сучасні відомчі вимоги до працівників поліції щодо професійної комунікації із громадянами, головні її принципи та цінності. Зазначені змістовні компоненти ефективної особистісної комунікації із заявниками в типових службових ситуаціях, проаналізовані педагогічні механізми розвитку особистого комунікативного потенціалу працівників контакт-центрів та формування їх професійної культури спілкування з громадянами. Представлено навчальний зміст програми тренінгу «Ефективна комунікація» для працівників контакт-центрів поліції. Ключові слова: комунікація, конфлікт, комунікативна культура, поліція, тренінг, професійний стрес
В статье рассмотрены некоторые профессионально-педагогические аспекты психологической коммуникативной подготовки сотрудников контакт-центров полиции «102» в последипломном образовании. Проанализированы современные ведомственные требования к работникам полиции относительно профессиональной коммуникации с гражданами, главные ее принципы и ценности. Указаны содержательные компоненты эффективной личностной коммуникации с заявителями в типичных служебных ситуациях, проанализированы педагогические механизмы развития личного коммуникативного потенциала работников контакт-центров и формированию их профессиональной культуры общения с гражданами. Представлено учебное содержание программы тренинга «Эффективная коммуникация» для сотрудников контакт-центров полиции Ключевые слова: коммуникация, конфликт, коммуникативная культура, полиция, тренинг, профессиональный стресс The article discusses some of the professional-pedagogical aspects of the psychological communicative training of personal of the contact centers of the police "102" in postgraduate education. The author notes that the relevance of the problem of professional training of police officers is due to focus public attention on today's law enforcement reform, the need for closer interaction between the police and citizens to reduce the level of crime in the country. The current departmental requirements for employees of the police regarding professional communication with citizens, its main principles and values have been analyzed. There are provided meaningful components of an effective personal communication with the applicants in a typical office situations, analyzed pedagogical mechanisms of personal and communicative potential employees of contact centers and the formation of their professional culture of communication with citizens in the article. There are identified a socio-pedagogical and psychological factors that reflect the relationship of the communicative culture of the teacher and the effectiveness of post-graduate training of police officers. The training content of the training program "Effective communication" for employees of the contact centre to the police has been established. Attention is focused on a factors that determine the professional communication of employees of contact centers, namely: high intensity calls, occupational stress and ways of its prophylactic, increasing conflict applicants and work with objections. Key words: communication, conflict, communication culture, police training, professional stress |
Червоний П.Д. Формування коммуникативної культури операторів поліції «102» на етапі післядипломної освіти / С.П.Гіренко, П.Д Червоний // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. Запоріжжя : КПУ, 2017. – Вип. 52 (105). – С. 446-456 |
30 | тези доповіді | Ігри в соціально-психологічній реабілітації дітей У статті розглядаються гра в соціально-психологічній реабілітації дітей як головний методо та інструмент відновлення психологічного та емоційного благополуччя, прилучення дитини до повсякденної життєдіяльності, включення в соціальні відносини на основі відновлення психічних функцій і комунікативних здібностей. Ключові слова: соціально-психологічна реабілітація, гра, ювенальна превенція, техніка малювання, дозвілля
В статье рассматриваются игра в социально-психологической реабилитации детей как главный метод и инструмент восстановления психологического и эмоционального благополучия, приобщение ребенка к повседневной жизнедеятельности, включение в социальные отношения на основе восстановления психических функций и коммуникативных способностей. Ключевые слова: социально-психологическая реабилитация, игра, ювенальная превенция, техника рисования, досуг The article discusses the play in the socio-psychological rehabilitation of children as the main methodology and tool restore psychological and emotional well-being, introducing the children to everyday life, including in social relations on the basis of recovery of mental functions and communication skills. Key words: socio-psychological rehabilitation, the game, juvenile prevention, drawing technique, leisure |
Червоний П.Д. Ігри в соціально-психологічній реабілітації дітей / П.Д. Червоний // Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (Харків, 7 квіт. 2017 р.) / МВС України, Харк. нац. ун-т внутр. справ. ‒ Харків, 2017. - С. 255-257. |
31 | стаття |
В статті розглядається доцільність проведення профілактично-виховної роботи зі слухачами курсів первинної професійної підготовки працівників підрозділів патрульної служби центру післядипломної освіти вищих навчальних закладах МВС України з метою формування в слухачів адекватного ставлення до громадян як професіоналів та офіцерів поліції. Необхідність здійснення профілактично-виховної роботи зі слухачами курсів первинної професійної підготовки працівників підрозділів патрульної служби центру післядипломної освіти у вищих навчальних закладах МВС України виникає в ході їх підготовки. Молодим особам, які прагнуть прийняти участь у реформуванні правоохоронних органів, охороняти громадський порядок, допомагати людям боротися із злочинністю ще й доводиться адаптуватися до конкретних вимог у ході їх підготовки, які необхідно виконувати й дотримуватися. У ході підготовки слухачам закріплюються навички дотримання дисципліни, уміння будувати позитивні міжособистісні стосунки із колегами і командирами, працювати в команді, ефективно спілкуватися із громадянами різних категорій. Ключові слова: профілактично-виховна робота, офіцер патрульної поліції, реформування правоохоронних органів, міжособистісні стосунки.
В статье рассматривается целесообразность проведения профилатико-воспитательной работы со слушателями курсов первичной профессиональной подготовки полицейских патрульной службы в центрах последипломного образования у высших учебных заведениях МВД Украины с целью формирования в слушателей адекватного отношения к гражданам. Необходимость проведения профилактико-воспитательной работы со слушателями возникает в ходе их подготовки. Кроме принятия участия в реформировании правоохранительных органов и охране общественного порядка молодым людям приходится адаптироваться к требованиям службы в ходе подготовки; закрепляются навыки соблюдения дисциплины, умения строить положительные межличностные отношения с коллегами и командирами, работа в команде, эффективное общение с гражданами разных категория. Ключевые слова: профилактико-воспитательная робота, офицер патрульной полиции, реформирование правоохранительной системы, межличностные отношения. Article is devoted to the problem of prophylactic-educational work with cadets of primary training courses of patrol police, aimed to form adequate attitudes toward citizens as professionals and police officers. Educational work is determined as a system of individual and collective influence on the cadets of primary training courses, which provides unity of influence of cadet’s collectives, educators, psychologists and patrol officers of departments of patrol service. Empirical research witnessed existence of variety interpersonal problems in communication of patrol service cadets, among them conflicts and hostile attitudes to “old” militia officers. It has been determined, that such kind of interpersonal problems is tied with stereotype thinking, wrong perception of “old” militia officers as corrupted, spoiled by “bad old system”. On soil of such perception there were conflict situations in the groups of cadets. Key words: prophylactic-educational work, patrol police cadets, patrol police officers, communication of police, conflict. |
Червоний П. Д. Виховна робота з працівниками патрульної поліції на етапі підготовки у вищих навчальних закладах МВС України / П. Д. Червоний, С.П. Гіренко // Педагогічні науки : зб. наук. пр. Випуск LXXІІІ. ‒ Том 2. ‒ Херсон : 2016. ‒ С. 56 ‒ 60. |
32 | тези доповіді | Командно-штабні навчання як технологія виховання курсантів ВНЗ МВС України У статті розглядаються командно-штабні навчання як технологія виховання курсантів ВНЗ МВС України. У ході таких навчань проходять позитивні зміни в курсантів, що відбуваються під цілеспрямованим впливом педагогів, учасників навчання та створених умов. Розроблений сценарій має навчальну й виховну мету та такі функції: формуючо-розвиваючу, інформативно-комунікативну, мотиваційно-мобілізуючу, профілактично-виховну. Ключові слова: курсанти, тактичні навчання, технологія виховання, профілактика
В статье рассматриваются командно-штабные учения как технология воспитания курсантов ВУЗов МВД Украины. В ходе таких учений проходят позитивные изменения у курсантов, под целенаправленным воздействием педагогов, участников обучения и созданных условий. Разработанный сценарий имеет учебную, воспитательную цель и такие функции: формировочно-развивающую, информационно-коммуникативную, мотивационно-мобилизующую, профилактико-воспитательную. Ключевые слова: police cadets, educational technology, psychoprophylaxis, tactical manoeuvres TACTICAL MANOEUVRES AS EDUCATIONAL TECHNOLOGY OF UNIVERSITIES OF MIA OF UKRAINE`S CADETS The article explores the command and staff exercises as the technology of education of cadets of universities of Ministry of internal Affairs of Ukraine. There are showed positive changes in cadets under the deliberate influence of teachers, training participants and conditions in the course of such exercises. The developed scenario has educational purpose and such functions: formational-educational, informational-communicational, motivational, mobilizational and prophylaxis. Key words: курсанты, тактические учения, технология воспитания, профилактика |
Червоний П. Д. Командно-штабні навчання як технологія виховання курсантів ВНЗ МВС України. / П. Д. Червоний // Психологія та педагогіка: сучасні методики та інновації, досвід практичного застосування : Зб. тез наук. робіт учасників міжнар. наук.-практ. конф. (м. Львів, 28-29 жовтня 2016 р.). – Л. : ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2016. – С. 97-100 |