№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | стаття | Міжнародні стандарти права на достатній життєвий рівень та їх вплив на законодавство України Досліджено положення міжнародних стандартів права людини на достатній життєвий рівень та їх вплив на законодавство України. Визначено елементи змістового наповнення права на достатній життєвий рівень, акцентовано на проблемних аспектах його реалізації в сучасних умовах. Наголошено, що і в умовах війни держава повинна вживати заходи, направлені на унеможливлення зниження життєвого рівня своїх громадян нижче достатнього. Доведено, що національне законодавство найперше спрямоване на підтримання мінімального рівня життя людини, що значною мірою розбігається з конкретними кроками у сфері забезпечення достойного рівня життя населення. Ключові слова: права людини, міжнародні стандарти, життєвий рівень, імплементація, якість життя, соціальний захист, заробітна плата.
Исследованы положения международных стандартов права человека на достаточный уровень жизни и их влияние на законодательство Украины. Определены элементы содержательного наполнения права на достаточный жизненный уровень, акцентировано на проблемных аспектах его реализации в современных условиях. Отмечено, что и в условиях войны государство должно принимать меры, направленные на предотвращение снижения жизненного уровня своих граждан ниже достаточного. Доказано, что национальное законодательство прежде всего направлено на поддержание минимального уровня жизни человека, что в значительной степени не соответствует конкретным мерам в сфере обеспечения достойного уровня жизни населения. Ключевые слова: права человека, международные стандарты, уровень жизни, имплементация, качество жизни, социальная защита, заработная плата. The provisions of international standards of human right to an adequate standard of living and their impact on national legislation have been investigated. It has been emphasized that since Ukraine gained independence and up to now the issue of ensuring a sufficient standard of living ISSN 1727-1584 (Print), ISSN 2617-2933 (Online). Право і безпека – Право и безопасность – Law and Safety. 2022. № 4 (87) 107 has remained one of the most problematic for our state. European integration processes, which provide for the modernization of Ukraine’s socio-economic policy towards improving the quality of life of each person, also increase the need for scientific research. It has been emphasized on the relevance and importance of studying the issues of regulation of the right to an adequate standard of living in view of the existing social problems, which have become much more acute with the beginning of the full-scale war of Russia against our country and have a huge negative impact on the living standards of Ukrainian citizens. Key words: human rights, international standards, standard of living, implementation, quality of life, social protection, wages. |
Гудзь Т. І., Мальцев В. В. Міжнародні стандарти права на достатній життєвий рівень та їх вплив на законодавство України. Право і безпека. 2022. № 4 (87). С. 94–107. DOI: https://doi.org/10.32631/pb.2022.4.08 |
2 | стаття | Інформація: до питання про змістову еволюцію терміна Проаналізовано інформацію як певний термінологічний концепт еволюційного характеру та міждисциплінарного значення. Визначено походження цього терміна та вказано на особливості трансформації його змісту у процесі розвитку людства. Визначено основні підходи до розуміння терміна «інформація» з урахуванням галузевого розмежування наукових знань. Акцентовано увагу на поліваріативному сприйнятті інформації як об’єкта правового регулювання. Доведено, що законодавче визначення терміна «інформація» має представляти державну політику як із погляду загальнообов’язковості, так і з перспективи її відповідності наявному державно-правовому устрою. Наголошено, що в умовах інформаційної гібридної війни, яка на сьогодні відбувається на теренах України, інформація відіграє важливу роль і здатна стати не лише ефективним інструментом організації суспільства, але й вагомим консолідуючим фактором. Ключові слова: інформація, дані, факти, відомості, знання, повідомлення, концепція, теорія
Проанализирована информация как некий терминологический концепт эволюционного характера и междисциплинарного значения. Указано на происхождение этого термина и трансформацию его содержания в процессе развития человечества. Определены основные подходы к пониманию термина « информация» с учетом отраслевого разграничения научных знаний. Акцентировано внимание на поливариативном восприятии информации как объекта правового регулирования. Доказано, что законодательное определение термина «информация» должно представлять государственную политику с точки зрения не только общеобязательности, но и соответствия существующему государственно-правовому устройству. Отмечено , что в условиях информационной гибридной войны, которая сегодня имеет место в Украине, информация играет важную роль и способна стать эффективным инструментом организации общества. Ключевые слова: информация, данные, факты , ведомости, знания, сообщения, концепция, теория. Information as a certain terminological concept of evolutionary nature and interdisciplinary significance is analyzed. At the same time, given the objectives of the study, it is considered as an object that requires proper legal understanding and appropriate regulatory (primarily constitutional and legal) regulation. The role of information as one of the main resources used by a person in the process of his activity is noted. Key words: information, data, facts, news, knowledge, messages, concept, theory. |
Бакумов О. С., Марчук М. І., Гудзь Т. І., Венглінський О. О. Інформація: до питання про змістову еволюцію терміна. Право і безпека. 2021. No 3 (82). С. 19–28. DOI: https://doi.org/10.32631/pb.2021.3.02 |
3 | стаття | Information as An Object of Legal Regulation in Ukraine У статті розглядаються проблемні питання визначення інформації як об'єкта, що має еволюційний характер та міждисциплінарне значення. Водночас враховуючи цілі дослідження, воно розглядається як об'єкт, що вимагає правильного правового осмислення та відповідного нормативного регулювання. Наголошується на ролі інформації як одного з основних ресурсів, що використовуються людиною в процесі його діяльності. Підкреслюється, що суб’єкт, який передає повідомлення та інформацію, що мають кількісні та якісні характеристики, здатен завдати збитків і моральної шкоди, особливо у разі незаконного використання. Ключові слова: Інформація, особисті немайнові права на інформацію, майно права на інформацію, операції, відповідальність.
The article deals with the problematic issues of defining information as an object of private relations. Definitions that they are intangible and non-consumable by nature, are inextricably linked to a specific material carrier are/or secured by the subject that transmits them, messages, and information that have quantitative and qualitative characteristics, and are capable of having a freight or another value, and in case of its illegal usage causing damage and moral harm. Key words: Information, personal intangible rights to information, property rights to information, transaction, liability. |
Svitlana Iasechko, Alla Ivanovska, Tetyana Gudz, Mykola Marchuk, Oleksandr Venglinskyi & Alla Tokar. (2021). Information as An Object of Legal Regulation in Ukraine. International Journal of Computer Science and Network Security, VOL. 21 No. 5, May 2021. 237–242. |
4 | стаття |
У статті проведено аналіз змісту принципу загального виборчого права в Україні, його3 відповідності міжнародним виборчим стандартам та особливостей імплементації в зарубіжних країнах. З‘ясовано, що термін «загальне виборче право» стосується суб‘єктивних виборчих прав, а термін «загальні вибори» – виборів загалом. Тому, обидва терміни характеризують участь громадян у виборах, при цьому термін «загальне виборче право» є принципом виборчого права, а термін «загальні вибори» означає певний вид виборів. Основна функція принципу загального виборчого права – визначення кола носіїв (суб‘єктів) відповідного суб‘єктивного виборчого права. Ключові слова: вибори, Виборчий кодекс, активне виборче право, пасивне виборче право, виборчі цензи, загальні вибори, принцип загального виборчого права.
В статье проведен анализ содержания принципа всеобщего избирательного права в Украине, его соответствия международным избирательным стандартам и особенностей имплементации в зарубежных странах. Установлено, что термин «общее избирательное право» касается субъективных избирательных прав, а термин «общие выборы» – в целом. Поэтому оба термина характеризуют участие граждан в выборах, при этом термин «общее избирательное право» является принципом избирательного права, а термин «общие выборы» означает определенный вид выборов. Основная функция принципа всеобщего избирательного права – определение круга носителей (субъектов) соответствующего субъективного избирательного права. Краткое содержание основных результатов исследования. Избирательные права могут быть ограничены, поскольку не принадлежат всем лицам без исключения. Нормативно установленные общие квалификационные требования к носителю соответствующего избирательного права называются избирательными цензами: субъективное избирательное право принадлежит субъекту, отвечающему требованиям установленных избирательных цензов. Охарактеризованы основные избирательные цензы, которые установлены отечественным законодательством. Определено, что современные тенденции в большинстве европейских стран направлены на расширение круга субъектов избирательного права, то есть уменьшение перечня условий, ограничивающих избирательные права. Выводы. Исследовав содержание принципа всеобщего избирательного права в Украине, можем сделать вывод, что отечественное законодательство в целом отвечает международным избирательным стандартам, но отдельные его положения нуждаются в усовершенствовании. А именно: во-первых, предлагается внести изменения в ст. 70 Конституции Украины и предоставить право голоса на местных выборах гражданам других государств или лицам без гражданства, постоянно проживающим в Украине и принадлежащим к определенному территориальному обществу, ограничить в праве голоса не только недееспособных граждан, но и ограниченно дееспособных; во-вторых, установить возрастной ценз для депутатов местных советов и сельских, поселковых, городских голов – 21 год, а для народных депутатов Украины – 25 лет; в-третьих, ввести институт электронного голосования; в-четвертых, внести изменения в ст. 103 Конституции Украины и закрепить, что не может быть избранным Президентом Украины гражданин, имеющий судимость за совершение преступления. Ключевые слова: выборы, Избирательный кодекс, активное избирательное право, пассивное избирательное право, избирательные цензы, всеобщие выборы, принцип всеобщего избирательного права. The article analyses the content of the principle of universal suffrage in Ukraine, its compliance with international electoral standards, and peculiarities of implementation in foreign countries. It has been found that the term "universal suffrage" refers to subjective suffrage and the term "general election" to elections in general. Therefore, both terms characterize citizens‘ participation in elections, but the term "universal suffrage" is a principle of suffrage, and the term "general election" means a certain type of election. The main function of the principle of universal suffrage is to determine the range of carrier (subjects) of the relevant subjective suffrage. Key words: elections, the Electoral Code, active suffrage, passivesuffrage, electoral qualifications, general elections, the principle of universal suffrage. |
Гудзь Л. В., Гудзь Т. І. Принцип загального виборчого права: міжнародні стандарти та перспективи законодавчої реалізації в Україні. Вісник Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. Серія: Право. 2020. Вип. 30. С. 30–39. |
5 | стаття |
Пошук оптимальної моделі розвитку та функціонування системи охорони здоров'я є важливим аспектом для більшості економічно розвинених країн. Мета цієї статті – всебічно вивчити проблеми функціонування комплементарної (альтернативної) медицини, виявити основні тенденції її розвитку у деяких зарубіжних країнах та особливості її застосування в Україні. Матеріали та методи: У ході дослідження автори використовували методи наукових досліджень: теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення, систематизація та ін.) та емпіричні (спостереження, класифікація тощо). Відгук: Проведене дослідження дає підстави стверджувати, що комплементарна (альтернативна) медицина в різних формах існує у більшості країн світу та пропагується Всесвітньою організацією охорони здоров'я (далі – ВООЗ). Проте правове регулювання комплементарної медицини та її взаємодію Космосу з традиційною медициною істотно відрізняється. Встановлено, що значна частина пацієнтів використовують альтернативні методи лікування, нехтуючи інформаційною взаємодією з лікарем. Автори виявили недоліки дозвільного порядку діяльності цілителів, внаслідок чого виникає безліч випадків шахрайства у цій сфері. Висновки: автори довели необхідність удосконалення законодавчої бази регулювання комплементарної медицини, інтеграції альтернативних методів до офіційної медицини, удосконалення системи професійної підготовки лікарів, визначення обсягу корисності та користі медичної допомоги альтернативними методами, розширення міжнародного співробітництва та обмін досвідом із закордонними фахівцями, практикуючими. Ключові слова: комплементарна медицина, альтернативна медицина, нетрадиційні методи, лікування
Поиск оптимальной модели развития и функционирования системы здравоохранения является важным аспектом для большинства экономически развитых стран. Цель данной статьи - всесторонне изучить проблемы функционирования комплементарной (альтернативной) медицины, выявить основные тенденции ее развития в некоторых зарубежных странах и особенности ее применения в Украине. Материалы и методы: В ходе исследования авторы использовали методы научных исследований: теоретические (анализ, синтез, обобщение, систематизация и др.) и эмпирические (наблюдение, классификация и т.п.). Отзыв: Проведенное исследование дает основание утверждать, что комплементарная (альтернативная) медицина в различных формах существует в большинстве стран мира и пропагандируется Всемирной организацией здравоохранения (далее – ВОЗ). Однако правовое регулирование комплементарной медицины и ее взаимодействие с традиционной медициной существенно отличается. Установлено, что значительная часть пациентов используют альтернативные методы лечения, пренебрегая информационным взаимодействием с лечащим врачом. Авторы выявили недостатки разрешительного порядка деятельности целителей, в результате чего возникает множество случаев мошенничества в этой сфере. Выводы: авторы доказали необходимость совершенствования законодательной базы регулирования комплементарной медицины, интеграции альтернативных методов в официальную медицину, совершенствование системы профессиональной подготовки врачей, определение объема полезности и пользы медицинской помощи альтернативными методами, расширение международного сотрудничества и обмен опытом с зарубежными специалистами, практикующими применение нетрадиционной медицины. Ключевые слова: комплементарная медицина, альтернативная медицина, нетрадиционные методы, лечение Finding an optimal model for the development and functioning of the health care system is an important aspect for most economically developed countries. The aim of this article is to comprehensively study the problems of functioning of complementary (alternative) medicine, to identify the main tendencies of its development in some foreign countries and specific features of its application in Ukraine. Materials and methods: During the research the authors have used theoretical methods (analysis, synthesis, generalization, systematization, etc.) and empirical methods (observation, classification, etc.) of scientific research. Review:The conducted study provides grounds for arguing that complementary (alternative) medicine in various forms exists in most countries of the world and is promoted by the World Health Organization (hereafter – WHO). However, the legal regulation of complementary medicine and its interaction with the traditional medicine are significantly different. It has been established that a significant part of patients use alternative methods of treatment, neglecting the information interaction with the attending physician. The authors have revealed the shortcomings of permitting procedures concerning the activity of healers, the result of which there are many fraud cases in this sphere. Conclusions: The authors have proved the necessity of improving the legislative base for the regulation of complementary medicine, integration of alternative methods into official medicine, improvement of the system of professional training of physicians, determination of the volume of usefulness and benefits of medical aid by alternative methods, expansion of international cooperation and exchange of experience with foreign specialists practicing the use of complementary medicine. Key words: complementary medicine, alternative medicine, nonconventional methods, healing |
Samilyk, L. O., Maliarova, V. O., Dzhafarova, O. V., Gudz, T. I., & Kovalchuk, V. B. (2019). Complementary medicine: international experience of functioning and specific features of the application in Ukraine. Wiadomości Lekarskie. Tom LXXII, nr 5 cz II. 1103-1107. |
6 | стаття | Право на зброю: досвід країн Європейського Союзу У статті розглядаються питання, пов'язані з реалізацією прав людини на захист життя всіма засобами, у т.ч. та за допомогою зброї. Аналізується досвід держав Європейського Союзу щодо цього питання. Робиться висновок у тому, що у конституційному рівні декларація про зброю закріплюється дуже рідко. У країнах Європейського Союзу реалізація цього права регламентована лише на рівні законодавства і має дозвільний характер. Ключові слова: Конституція, право, зброя, Європейський Союз, дозвіл
В статье рассматриваются вопросы, связанные с реализацией права человека на защиту жизни всеми доступными средствами, в т.ч. и с помощью оружия. Анализируется опыт стран Европейского Союза в этом вопросе. Делается вывод о том, что на конституционном уровне право на оружие закрепляется крайне редко. В странах Европейского Союза реализация данного права регламентирована на уровне законодательства и носит разрешительный характер. Ключевые слова: Конституция, право, оружие, Европейский Союз, разрешение The article discusses issues related to the implementation of human rights to protect life by all available means, incl. and with the help of weapons. The experience of the European Union states in this matter is analyzed. It is concluded that at the constitutional level, the right to a tool is enshrined very rarely. In the countries of the European Union, the implementation of this right is regulated at the level of legislation and is permissive in nature. Key words: Constitution, law, weapon, European Union, permission |
Гудзь Т.І., Мальцев В.В. Право на зброю: досвід країн Європейського Союзу. Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. 2018. № 3(94) (спеціальний випуск). С. 185-189. |
7 | стаття | Самоврядні підвалини української державності В статье исследованы этапы развития местного самоуправления на украинских землях и его влияние на процессы государственного строительства. Утверждается, что в каждый из периодов местное самоуправление характеризуется определенными чертами, которые меняются со временем и отражают отношение государства к нему. На современном этапе местное самоуправление в Украине является одной из основ конституционного строя, приоритетным направлением развития ее государственной политики, способом децентрализации государственных функций. Ключові слова: Державність, місцеве самоврядування, самоврядні інститути, самоврядні форми, децентралізація
В статье исследованы этапы развития местного самоуправления на украинских землях и его влияние на процессы государственного строительства. Утверждается, что в каждый из периодов местное самоуправление характеризуется определенными чертами, которые меняются со временем и отражают отношение государства к нему. На современном этапе местное самоуправление в Украине является одной из основ конституционного строя, приоритетным направлением развития ее государственной политики, способом децентрализации государственных функций. Ключевые слова: Государственность, местное самоуправление, самоуправляемые институты, самоуправляемые формы, децентрализация In the article explored development stages of local self-government on Ukrainian lands and its influence on the processes of state construction. It is argued that in each of the periods, local self-government is characterized by certain traits that change with time and reflect the relation of the state towards it. At the present stage, local self-governance in Ukraine is one of the foundations of the constitutional system, a priority direction for the development of its state policy, and a way of decentralizing state functions. Key words: Statehood, local self-government, self-managed institutes, self-managing forms, decentralization |
Гудзь Т.І. Самоврядні підвалини української державності/Т.І. Гудзь// Вісник Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. Серія: Право. 2018. Вип. 25. С. 65-68. |
8 | посібник |
У навчальному посібникові розглядаються основні питання теорії конституційного права, розкриваються його предмет, система та дже¬рела. На основі аналізу національних правових систем, змісту конституцій, а також з урахуванням сучасних досягнень юридичної науки, висвітлюються основні положення конституційного права країн світу, включаючи Україну. Аналізуються інститути конституційного права України, встановлюються притаманні їм особливості, специфіка регулювання суспільних відносин нормами конституційного права, правовий статус суб’єктів конституційно-правових відносин, їхня правозастосовна діяльність, особливості конституційно-правової відповідальності. Ключові слова: Правовий статус особи, елементи правового статусу, види правового статусу, основні права, основні обов’язки, гарантії прав; парламент, структура парламенту, функції парламенту; уряд, повноваження уряду
|
Гудзь Т.І. Конституційне право: навчальний посібник/МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ; за заг. ред. М.І. Марчука; О.С. Бакумов, Л.Д. Варунц, Т.І. Гудзь та ін. Харків, 2017. 408 с. |
9 | тези доповіді |
Тези доповіді присвячені аналізу здійснення публічної влади на місцевому рівні. Зазначається, що децентралізація є ефективним методом управління, який дозволяє підвищити роль органів місцевого самоврядування у дотриманні прав людини. Ключові слова: публічна влада, місцеве самоврядування, децентралізація, регіон, регіональна влада
|
Гудзь Т.І. Децентралізація публічної влади в країнах Європейського Союзу як основа механізму захисту прав людини / Т.І. Гудзь, Д.В. Редько // Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., присвяч. 25-річчю Гельсінського документа 1992 року «Виклик часу перемін» (м. Дніпро, 7 грудня 2017 р.). С. 227-230. |
10 | стаття | Реформа судових та правоохоронних органів України та її вплив на захист конституційного ладу У статті розглянуті основні напрями реформування судових та правоохоронних органів України, проаналізовано їх роль у механізмі захисту конституційного ладу України. Стверджується, що побудова в Україні правоохоронних органів європейського зразка з додержанням принципів верховенства права, неупередженості, доброчесності та дотримання прав і свобод людини і громадянина, мають суттєво вплинути на весь механізм захисту конституційного ладу. Ключові слова: Конституційний лад, засади конституційного ладу, конституційно-правові відносини, гарантії, захист, реформа, судова реформа, правоохоронні органи.
|
Гудзь Т.І. Реформа судових та правоохоронних органів України та її вплив на захист конституційного ладу / Т.І. Гудзь, Ю.М. Коломієць // Вісник Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. Серія: Право. 2017. Вип. 23. С. 161-164. |
11 | тези доповіді | Реформа правоохоронних органів України та її вплив на захист конституційного ладу Тези присвячені аналізу основних напрямків реформування правоохоронних органів України, їх ролі у механізмі захисту конституційного ладу України. Стверджується, що побудова в Україні правоохоронних органів європейського зразка з додержанням принципів верховенства права, неупередженості, доброчесності та дотримання прав і свобод людини і громадянина, мають суттєво вплинути на весь механізм захисту конституційного ладу. Ключові слова: Конституційний лад, засади конституційного ладу, конституційно-правові відносини, гарантії, захист, правоохоронні органи, реформа
Ключевые слова: Конституционный строй, основы конституционного строя, конституционно-правовые отношения, гарантии, защита, правоохранительные органы, реформа |
Гудзь Т.І. Реформа правоохоронних органів України та її вплив на захист конституційного ладу / Т.І.Гудзь // Від громадянського суспільства - до правової держави: Тези доповідей XIII Міжнародної науково-практичної конференції. - Харків: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2017. - С. 350-353. |
12 | тези доповіді | Гарантії забезпечення територіальної цілісності України Тези доповіді присвячені аналізу гарантій територіальної цілісності сучасної української держави. Наголошується на центральному місці Президента України в системі інституційно-організаційних гарантій. Ключові слова: територіальна цілісність, суверенітет, гарантії територіальної цілісності
|
Гудзь Т.І. Гарантії забезпечення територіальної цілісності України / Т.І. Гудзь, Ю.М. Коломієць // Актуальні проблеми правової науки і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: збірник матеріалів IX Міжнарод. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 травня 2016 р.) / Сумська філія Хар. нац. ун-т внутр. справ. – Суми: Видавничій дім «Ельдорадо», 2016. – С. 43-46. |
13 | тези доповіді | Проблеми правового регулювання та забезпечення права на мирні зібрання в Україні В роботі розглядаються проблеми, пов'язані із відсутністю законодавства щодо регулювання права на мирні зібрання в Україні. Ключові слова: мирні зібрання, правове регулювання
|
Гудзь Т.І. Проблеми правового регулювання та забезпечення права на мирні зібрання в Україні / Т.І.Гудзь // Національні та міжнародні механізми захисту прав людини: матер. Всеукр. круглого столу (м.Харків, 20 квітня 2016 р.) – Х. : ХНУВС, 2016. – С. 76-79. |
14 | стаття |
В статті розглядаються територіальні й матеріально-фінансові основи організації та діяльності муніципальної поліції в зарубіжних країнах. Робиться висновок, що одним з найсуттєвіших критеріїв, що визначають можливість створення й функціонування муніципальної поліції органами місцевого самоврядування є наявність фінансових можливостей для її утримання. А повноваження працівників муніципальної поліції обмежуються територією муніципального утворення, що обслуговується, і можуть бути розширені в особливих випадках тільки за рішенням центральної влади. Ключові слова: територіальна основа, матеріально-фінансова основа, поліція, муніципальна поліція, місцеве самоврядування, місцевий бюджет
|
Гудзь Т.І. Основи організації та діяльності муніципальної поліції у зарубіжних країнах: територіальні й матеріально-фінансові аспекти / Т.І. Гудзь // Публічне право. – 2015. – № 4 (20). – C.84-92. С. 84-92. |
15 | стаття | Конституційне закріплення суспільного ладу: основні підходи Розглянуто основні підходи до закріплення суспільного ладу в конституціях пострадянських держав. Зроблено висновок, що конституційне регулювання суспільних відносин у різних країнах неоднакове за формою і обсягом. Ключові слова: конституція, конституційний лад, суспільний лад, принципи засад конституційного ладу, органи державної влади
|
Гудзь Т.І. Конституційне закріплення суспільного ладу: основні підходи / Т.І. Гудзь // Право і безпека. – 2015. – № 3. – С. 21-25. |