№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | тези доповіді |
Адаптивні можливості особистості у контексті психологічної ресурсності виступають як особистісні характеристики, які забезпечують успішне протистояння поліцейського стресовому впливу на соматичне, душевне здоров’я та успішність у професійній діяльності. Ключові слова: ресурсність, адаптація, поліцейський
Адаптивные возможности личности в контексте психологической ресурсности выступают как личностные характеристики, которые обеспечивают успешное противостояние полицейского стрессовому воздействию на соматическое, душевное здоровье и успешность в профессиональной деятельности. Ключевые слова: ресурсность, адаптация, полицейский |
Греса Н.В. Специфіка адаптивних можливостей особистості в контексті психологічної ресурсності поліцейських на різних етапах професійного становлення. Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Харків, 05 квітня 2019 р.). С. 252- 256. |
2 | тези доповіді | Специфіка самопрезентації чоловіків у контексті нормативних установок Самопрезентація особистості визначається низкою факторів, серед яких важливе місце займають гендерні ролі, котрі у межах певної культури багато у чому визначають самопрезентаційну поведінку людей. Маскулинна ідеологія означає засвоєну індивідом культурну систему переконань і установок з приводу поведінки чоловіків як виконавців соціальних ролей, іншими словами, «ідеологія мужності» – набір соціальних норм, що містять приписи і заборони щодо того, що чоловікам треба відчувати і робити. У досліджені нами проаналізована специфіка взаємозв'язків складових самопрезентації з нормативними установками у чоловіків різного віку. Ключові слова: самопрезентація, установки, гендерні ролі, чоловіки
Ключевые слова: самопрезентация, установки, гендерные роли, мужчины |
Греса Н.В. Специфіка самопрезентації чоловіків у контексті нормативних установок. Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту, Харків, 22 листоп. 2019 р. / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. – Харків, 2019. с.127-130. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту, Харків, 22 листоп. 2019 р. / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. – Харків, 2019. |
3 | стаття | Психологические особенности осознания вины несовершеннолетними преступниками. У статті наведено юридично-психологічний аналіз проблеми вини, розглянуті основні сучасні теорії вини, в тому числі - кримінально-правові та психологічні. Визначено психологічна структура усвідомлення вини неповнолітніми злочинцями, виділені її когнітивний, емоційний і поведінковий компоненти. Показано, що вина неповнолітніми злочинцями швидше переживається, ніж усвідомлюється, причому чим «важче» скоєний злочин, тим вище рівень усвідомлення вини. Наукова новизна дослідження полягає у виділенні типів неповнолітніх злочинців в залежності від рівня і особливостей усвідомлення ними вини. Практична значимість дослідження полягає в обґрунтуванні необхідності диференційованого підходу до ресоціалізації неповнолітніх злочинців в період адаптації в колонії з урахуванням рівня і особливостей усвідомлення ними вини. Матеріал статті адресований фахівцям пенітенціарної системи, студентам вищих навчальних закладів, а також науковим і практичним працівникам в області юридичної та вікової психології. Ключові слова: вина, усвідомлення вини, почуття вини, неповнолітні злочинці, ресоціалізація
В статье представлен юридико-психологический анализ проблемы вины, рассмотрены основные современные теории вины, в том числе – уголовно-правовые и психологические. Определена психологическая структура осознание вины несовершеннолетними преступниками, выделены ее когнитивный, эмоциональный и поведенческий компоненты. Показано, что вина несовершеннолетними преступниками скорее переживается, чем осознается, причем чем «тяжелее» совершенное преступление, тем выше уровень осознания вины. Научная новизна исследования состоит в выделении типов несовершеннолетних преступников в зависимости от уровня и особенностей осознания ими вины. Практическая значимость исследования состоит в обосновании необходимости дифференцированного подхода к ресоциализации несовершеннолетних преступников в период адаптации в колонии с учетом уровня и особенностей осознания ими вины. Материал статьи адресован специалистам пенитенциарной системы, студентам высших учебных заведений, а также научным и практическим работникам в области юридической и возрастной психологии. Ключевые слова: вина; осознание вины; переживание вины; несовершеннолетние преступники; ресоциализация. The article is devoted to the legal and psychological analysis of the problem of guilt, the main modern theories of guilt are considered, including criminal law and psychological ones. The psychological structure of awareness of guilt by underage criminals is determined, and its cognitive, emotional and behavioral components are identified. It is shown that guilt of minor criminals are rather experienced than are realized, and the “heavier” the committed crime, the higher the level of awareness of guilt. The scientific novelty of the study consists in identifying types of juvenile offenders depending on the level and characteristics of their awareness of guilt. The practical significance of the study is to justify the need for a differentiated approach to the re-socialization of juvenile delinquents during the period of adaptation in the colony, taking into account the level and characteristics of their awareness of guilt. The material of the article is addressed to specialists of the penitentiary system, students of higher educational institutions, as well as researchers and practitioners in the field of legal and age psychology. Key words: guilt; awareness of guilt; experiencing guilt; juvenile delinquents; re-socialization. |
Греса Н.В., Жданова И.В. Психологические особенности осознания вины несовершеннолетними преступниками. Межвузовский сборник научных статей с международным участием «Современные проблемы психологии» Выпуск № 1. Минск, 2018. С.31-39. |
4 | тези доповіді | Специфіка відповідальності в контексті особистісної зрілості в молодому віці Розглянуто особливості відповідальності у молодому віці як критерій особистісної зрілості, яка в свою чергу забезпечує повноцінне функціонування в суспільстві, асиміляцію прийнятих в ньому норм та правил. Ключові слова: відповідальність, особистісна зрілість, молодий вік.
Рассмотренны особенности ответственности в молодости как критерий личностной зрелости, которая обеспечивает полноценное функционирование в обществе, ассимиляцию принятых в нем норм и правил Ключевые слова: ответственность, личностая зрелость, молодость |
Греса Н.В., Відегрен О. Специфіка відповідальності в контенсті особистісної зрілості в молодому віці. Бочаровські читання: тези доп. Учасників Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. 25-річчю підгот. Психологів у Харків. нац. ун-ті внутр. справ (Харків, 13квіт. 2018р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ – Харків, 2018. С. 67-72 |
5 | стаття | Греса Н.В. Особливості відповідальності старшокласників школи інтернату «Обдарованість» Стимулювання розвитку відповідальності особистості в юнацькому віці є актуальним і безперечно доцільним, унаслідок вирішальної ролі особистісного і професійного самовизначення для усієї подальшої життєдіяльності людини. У статті проаналізовані особливості локусу контролю та відповідальності старшокласників загальноосвітньої школи та школи – інтернат «Обдарованість». Ключові слова: особистість, відповідальність, юнацький вік, локус контролю, інтернальність, екстернальність.
Стимулирование развития ответственности личности в юношеском возрасте является актуальным и бесспорно целесообразным, вследствие решающей роли личностного и профессионального самоопределения для всей дальнейшей жизнедеятельности человека. В статье проанализированы особенности локуса контроля и ответственности старшеклассников общеобразовательной школы и школы - интернат "Одаренность". Ключевые слова: личность, ответственность, юношеский возраст, локус контроля, интернальность, екстернальность. Stimulating the development of liability of a person in youth age is relevant and useful, undoubtedly due to the crucial role of personal and professional self-determination for all future human life. The article analyzes the features of locus control and responsibility of senior pupils of secondary schools and boarding schools-"Obdarovanist". Key words: identity, responsibility, youth age, locus of control, internal, eksternal. |
Греса Н.В. Особливості відповідальності старшокласників школи інтернату «Обдарованість». Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». №.2 том 3. 2017.- ж С.37-43 |
6 | тези доповіді | Роль копінг-поведінки у професійній діяльності поліцейських У сучасному світі професійна діяльність поліцейських протікає в екстремальних умовах і зазнає впливу різних стрес-факторів. Діяльність працівників поліції здійснюється в умовах підвищеної небезпеки і характеризується негативним впливом на них цілою низкою несприятливих, дискомфортних і загрозливих факторів, які, за певних обставин, провокують не тільки розвиток нервово-психічних розладів, але і спричиняють. Збереження або підвищення стресостійкості особистості пов’язане з пошуком, збереженням і адекватним використанням ресурсів, що допомагають їй в подоланні негативних наслідків стресових ситуацій. Особливу категорію ресурсів стресостійкості представляють характер і способи подолання стресових ситуацій – стратегії і моделі копінг– поведінки або копінг – стратегії. Ключові слова: копінг-поведінка, стресостійкість, копінг-стртегії, поліцейський
|
Греса Н.В. Роль копінг-поведінки у професійній діяльності поліцейських / Н.В.Греса, Я І. Карнаух // Збірник наукових статей і тез доповідей на науково-практичній конференції до 100-річчя підготовки охоронців (м. Харків, 25 листопада 2017 р.)., 2017. С.98-99 |
7 | тези доповіді | Специфіка соціально- психологічних орієнтацій особистості у осіб з різними адаптаційними установками Змінне та насичене подіями життя в сучасному світі змушує людину актуалізувати процеси адаптації для досягнення адекватної взаємодії з умовами середовища. При цьому, соціальне середовище, як найважливіша складова навколишнього середовища, безумовно, активно впливає на формування адаптаційних механізмів особистості, які реалізуються в процесі соціалізації. У статі надана структура установок у мотиваційно-потребовій сфері у осіб з адаптаційними та неадаптаційними установками. Ключові слова: Адаптація, соціально-психологічних орієнтацій особистості мотиваційно-потребова сфера, адаптаційні установки.
|
Греса Н.В. Специфіка соціально- психологічних орієнтацій особистості у осіб з різними адаптаційними установками / Н.В. Греса, А.А. Шиліна // Medzinárodná vedecko-praktická konferencia «Inovačné výskum v oblasti sociológie, psychológie a politológie Sládkovičovo, SlovakRepublic 10–11 marec 2017. р.р. 62-66 |
8 | стаття | Особливості відповідальності старшокласників школи – інтернат «обдарованість» Стимулирование развития ответственности личности в юношеском возрасте является актуальным и бесспорно целесообразным, вследствие решающей роли личностного и профессионального самоопределения для всей дальнейшей жизнедеятельности человека. В статье проанализированы особенности локуса контроля и ответственности старшеклассников общеобразовательной школы и школы - интернат "Одаренность". Ключові слова: особистість, відповідальність, юнацький вік, локус контролю, інтернальність, екстернальність.
Ключевые слова: личность, ответственность, юношеский возраст, локус контроля, интернальность, екстернальность. Key words: identity, responsibility, youth age, locus of control, internal, eksternal. |
Греса Н.В. Особливості відповідальності старшокласників школи – інтернат «обдарованість» / Н.В. Греса // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія "Психологічні науки". Випуск 2. |
9 | тези доповіді | Особливості самоактуалізації старшокласників школи – інтернат «обдарованість» Орієнтація підростаючого покоління на розвиток особистості говорить про цінність самоактуалізації в ієрархії інтересів молоді. Багаті можливості самореалізації і активне їх використання дає можливість молодим людям інакше відчувати свідомість життя, відповідальніше відноситися до діяльності, позитивно оцінювати себе і свої сили на шляху власного розвитку. У роботі проведено дослідження специфіки самоактуалізації старшокласників школи – інтернат «Обдарованість» Ключові слова: самоактуалізація особистості, складові самоактуалізації, саморозвиток, юнацький вік, старшокласники,
|
Греса Н.В. Особливості самоактуалізації старшокласників школи – інтернат «обдарованість» / Н.В. Греса // Актуальні питання теорії та практики психолого-педагогічної підготовки фахівців в умовах сучасного освітнього простору: матеріали ІІІ Науково-практичної конференції. (м. Харків 21 квітня 2017 рік) / Кафедра педагогіки та психології та кафедра важкої атлетики та боксу ХДАФК, 2017.- С.60-65 |
10 | тези доповіді | Специфіка впливу травматичної події на військовослужбовців з різним рівнем ризику Особливістю службово-бойової діяльності військовослужбовців є необхідність діяти в незвичайних, часто дуже складних, небезпечних для життя і здоров'я, так званих «екстремальних» ситуаціях. Тому проблема зміни особистості під впливом психотравмуючих чинників розглядається у рамках концепції реакцій на травматичний стрес. У статі розглянуті особливості впливу травматичної події на військовослужбовців з різним рівнем ризику. Ключові слова: особистість військовослужбовця, стрес, посттравматичний стрес, схильність до ризику
|
Греса Н.В. Специфіка впливу травматичної події на військовослужбовців з різним рівнем ризику / Н.В. Греса // Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патриотичного виховання персоналу системи МВС України : тези доп. наук.-практ. конф. (Харків, 7 квіт. 2017) / МВС України, Харків, нац.ун-т внутр. справ. – Харків, 2017. - С. 191-196. |
11 | тези доповіді | Специфіка толерантності студентів медичного коледжу Возникновение новой модели медицинского образования возможно при условии обеспечения формирования основных критериев личностно -профессионального развития студентов, в том числе и толерантности как профессиональной компетентности будущего медицинского работника Ключові слова: Толерантність, інтолерантність, толерантність до невизначеності, соціальна толерантність, індекс толерантності, медичний працівник
Ключевые слова: толерантность, интолерантность, толерантность к неопределенности, социальная толерантность, индекс толерантности, медицинский работник |
Греса Н.В. Специфіка толерантності студентів медичного коледжу /Н.В. Греса// Особистість, суспільство, закон: психологічні проблеми та шляхи їх розв’язання: зб. тез доп. міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. пам’яті проф. С. П. Бочарової (30 берез. 2017 р., м. Харків, Україна) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка Нац. акад. пед. наук України ; Консультат. місія Європейського Союзу в Україні. – Харків : ХНУВС, 2017. - С.21-24 |
12 | тези доповіді | Особливості поведінки та переживань, що пов’язані з роботою працівників ДСНС з різним стажем роботи. Екстремальний характер професійної діяльності працівників пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС України зумовлює високий рівень ризику виникнення у них нервово-психічних розладів, психічних розладів та стресових станів. Саме такі негативні стани приводять до зниження працездатності, міжособистісних конфліктів, порушень дисципліни, зловживання алкоголю та інших порушень, що приводять до зниження успішності у професійній діяльності, тощо. Ключові слова: переживання, які пов'язані з роботою, стрес, працівники ДСНС
|
Шиліна А.А. Особливості поведінки та переживань, що пов’язані з роботою працівників ДСНС з різним стажем роботи / А.А. Шиліна, Н.В.Греса // Сучасний стан психологічного забеспечення професійної діяльності сил охорони правопорядку : матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Харків, 25 листопада 2016 року). – Х. : Національна академія НГУ, 2016. – С.99-102. |
13 | тези доповіді | Особливості механізмів психологічного захисту в юристів з різним стажем роботи Проаналізовано особливості використання механізмів психологічного захисту в життєдіяльності юриста, як представника професій типу «людина – людина», який працює в умовах підвищених соціальних, професійних, моральних та психологічних вимог. Ключові слова: психологічний захист, юрист
|
Греса Н.В. Особливості механізмів психологічного захисту в юристів з різним стажем роботи / Н.В. Греса, А.А. Шиліна// Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали наук.-практ. конф. (м. Харків, 8 квіт. 2016 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. – Харків, 2016. – С. 111 - 114 |
14 | тези доповіді | Особливості проактивних копінгів у осіб з різним рівнем психологічного благополуччя В статье рассмотрены особенности проактивного копинга как адаптивного поведения, которое помогает эффективно преодолеть сложные жизненные ситуации и способствовать улучшению психологического состояния человека, которое обеспечивает психологическое благополучие личности. Ключові слова: копінг-поведінка, проактивний копінг, психологічне благополуччя.
В статье рассмотрены особенности проактивного копинга как адаптивного поведения, которое помогает эффективно преодолеть сложные жизненные ситуации и способствовать улучшению психологического состояния человека, которое обеспечивает психологическое благополучие личности. Ключевые слова: копинг-поведение, проактивный копинг, психологическое благополучие. The article deals with the peculiarities of proactive coping as an adaptive behavior that helps to overcome difficult life situations and contribute to improving the psychological state of the person, which provides psychological well-being of the individual. Key words: coping behavior, proactive coping, psychological well-being |
Греса Н.В. Особливості проактивних копінгів у осіб з різним рівнем психологічного благополуччя / Н.В. Греса // Бочаровські читання : матеріали наук.-практ. конф. [з міжнар. участю], присвяч. пам’яті проф. С. П. Бочарової (м. Харків, 18 берез. 2016 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. – Харків, 2016. – С. 260 - 264. |
15 | стаття | Факторна структура опановуючої поведінки осіб з різним рівнем адиктивної ідентичності. Розглянуто особливості опановуючої поведінки як механізму адаптації людини до соціальних умов, що змінюються. Низький адаптивний потенціал особистості припускає використання стратегій адиктивної поведінки, які ще більше посилюють дезадаптацію в суспільстві. Подано структуру опановуючої поведінки осіб з різним рівнем адиктивної ідентичності як регулятивну систему стабілізації особистості. Ключові слова: адиктивна ідентичність, адиктивна поведінка, копінг, опановуюча поведінка, студенти з різним рівнем адиктивної ідентичності.
Рассмотрены особенности совладающего поведения как механизма адаптации человека к изменяющимся социальным условиям. Низкий адаптивный потенциал личности допускает использование стратегий аддиктивного поведения, которые еще больше усиливают дезадаптацию в обществе. Представлена структура совладающего поведения лиц с разным уровнем аддиктивной идентичности как регулятивная система стабилизации личности Ключевые слова: аддиктивная идентичность, аддиктивное поведение, копинг, совладающее поведение, студенты с разным уровнем аддиктивной идентичности The article deals with the peculiarities of coping behavior as a mechanism of adaptation to changing social conditions. Low adaptive potential of the individual permits the use of addictive behavior strategies, which further reinforce the exclusion in society. The article presents the structure of coping behavior of individuals with different levels of addictive identity, as the regulatory system of stabilization of the individual. Under addictive identity we mean a complex socio-psychological phenomenon, emerging in the process of socialization based on the unique individual experience and personal characteristics, accompanied by withdrawal from reality with the help of chemical and nonchemical addictive agent, and stand, a strong emotional attachment to the exposure, changed the uncomfortable mental state. Factor analysis showed that students with high levels of addictive identity inherent in the use of the following coping: suspension, withdrawal, repression, confrontation, and procrastination. Factor structure of coping behavior of the studied students with a medium level of addictive identity is represented by the following coping: discharge, positive thinking, denial, prudence, displacement, intellectualization, acceptance of responsibility, vigilance. In turn, students with low levels of addictive identity characterized by the following features of coping behavior: discharge, fatalism, deterrence, humor, avoidance, procrastination, intellectualization and escape-avoidance. Key words: addictive identity, addictive behavior, coping, coping behavior, students with different levels of addictive identity |
Греса Н.В., Шиліна А.А. Факторна структура опановуючої поведінки осіб з різним рівнем адиктивної ідентичності. Право і безпека. – 2015. – Т. 57. – № 2. – С.221-227. |