№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | стаття |
У статті розглянуто зворотний зв’язок як базовий принцип успішного навчання студентів. Розкрито суть зворотного зв’язку та проаналізовано різні підходи до класифікації його видів: інформаційний, оперативний, відкладений та коригуючий; позитивний та негативний; поточний та підсумковий. Автором зроблено висновок про те, що детальний та персоніфікований позитивний зворотний зв’язок дуже позитивно впливає на мотивацію та активність діяльності студентів під час дистанційного вивчення англійської мови. Досліджено, що дієвість зворотного зв’язку визначається його частотою та якістю, а ефективність зумовлюється, зокрема, розумінням того, що він є поєднанням двох взаємопов'язаних елементів – змісту та термінів надходження. З`ясовано, що популярними на даний час платформами для дистанційного формату взаємодії між викладачем і студентами у процесі вивчення англійської мови є Zoom, Google Meet та Microsoft Teams, У роботі визначено та схарактеризовано основні форми зворотного зв’язку на цих платформах: аудіоповідомлення, записи в чаті, користування «окремою кімнатою», використання функції «Підняти руку» та/або живих емоцій. Досліджено підходи для сприяння розвитку грамотності зі зворотним зв’язком. Автором рекомендовано схему самооцінювання, за допомогою якої викладач може зробити висновок про відношення та обізнаність студентів щодо процесу та механізмів здійснення зворотного зв`язку під час занять, так як це сприятиме оптимізації дистанційного навчання, а в результаті – створення психологічного комфорту для всіх учасників освітнього процесу. Автор вважає, що через можливість студента висловити своє враження, а також озвучити скарги та побажання, що стосуються освітнього дистанційного процесу вивчення англійської мови, викладач може вчасно вплинути на такі процеси, як – успішність та мотивацію студентів. Визначено перспективи подальших досліджень, які мають бути спрямовані на науково обґрунтований аналіз та виокремлення ефективних прийомів, методів та засобів здійснення зворотного зв’язку на різних етапах практичного заняття з англійської мови. Ключові слова: зворотний зв’язок, дистанційне навчання, ефективність навчання, англійська мова, іноземна мова.
The article discusses feedback as a basic principle of successful student learning. The essence of feedback is revealed and various approaches to the classification of its types are analyzed: informational, operational, deferred and corrective; positive and negative; current and final. The author concluded that detailed and personalized positive feedback has a very positive effect on the motivation and activity of students during distance learning of the English language. It has been studied that the effectiveness of feedback is determined by its frequency and quality, and effectiveness is determined, in particular, by the understanding that it is a combination of two interrelated elements – content and terms of receipt. It has been found out that Zoom, Google Meet and Microsoft Teams are currently popular platforms for the remote format of interaction between a teacher and students in the process of learning English. The work defines and characterizes the main forms of feedback on these platforms: audio messages, recordings in chat, using a «private room», using the function «Raise your hand» and/or live emotions. Approaches to promote literacy development with feedback are explored. The author recommended a self-assessment scheme, with the help of which the teacher can draw a conclusion about the attitude and awareness of students regarding the process and mechanisms of feedback during classes, as this will contribute to the optimization of distance learning, and as a result, the creation of psychological comfort for all participants in the educational process. The author believes that due to the student's opportunity to express his/her impression, as well as to voice complaints and wishes related to the distance educational process of learning English, the teacher can timely influence such processes as student success and motivation. Prospects for further research are identified, which should be aimed at a scientifically based analysis and identification of effective techniques, methods and means of providing feedback at various stages of practical English language classes. Key words: feedback, distance learning, learning effectiveness, English language, foreign language. |
Филипська В.І. Механізми підтримки зворотнього зв`язку під час дистанційного формату взаємодії між викладачем та студентами у процесі вивчення англійської мови // Вісник науки та освіти. Серія «Педагогіка». Київ: Наукові перспективи, 2024. №2 (20). |
2 | стаття |
У статті розкрито проблему імплементації сучасних педагогічних технологій та методик викладання іноземних мов, зокрема англійської, у вищих навчальних закладах освіти України за європейськими стандартами. Подано визначення понять: «лінгвістична компетенція», «комунікативна компетенція», «мовні навички». Проаналізовано методичні рекомендації МОН України щодо забезпечення якісного вивчення, викладання та використання англійської мови у закладах вищої освіти України, а саме: інноваційні технології навчання; Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти, а саме: різновиди мовної компетенції. У роботі детально охарактеризовано найпоширеніші в Європі, зокрема в Польші, підходи, методи та форми викладання дисципліни «Іноземна мова». Виокремлено інноваційні методи викладання іноземної мови, які використовуються зараз викладачами в Україні. У роботі акцентовано увагу на оптимізації процесу викладання іноземної мови і з`ясовано, що на даному етапі розвитку науки основними методами навчання іноземних мов в Україні є комунікативний та конструктивістський методи, а інноваційні технології у вивченні іноземних мов базуються, в основному, на комунікативному підході, інтерактивній та кооперативній моделі навчання. У ході дослідження встановлено, що в освітній практиці вищих навчальних закладів України домінують певні тенденції щодо застосування технологій навчання, які можна класифікувати наступним чином: структурно-логічні технології; інтеграційні технології; професійно-ділові ігрові технології; тренінгові засоби; інформаційно-комп’ютерні технології; діалогово-інформаційні технології. У роботі виокремлено основні новації в підходах до викладання англійської мови в Україні, що базуються на європейському досвіді та визначено низку проблем, які виникають у професійній діяльності викладачів іноземної мови під час втілення європейських тенденцій викладання. Визначено перспективи подальших досліджень, які мають бути спрямовані на науково обґрунтований український і зарубіжний досвід щодо добору ефективних технологій, прийомів, методів, форм, які викладач зможе використовувати в практичній діяльності в Україні. Ключові слова: педагогічні технології, інноваційні підходи до викладання, методи викладання, іноземні мови, європейські стандарти
В статье раскрыта проблема имплементации современных педагогических технологий и методик преподавания иностранных языков, в частности английского, в высших учебных заведениях Украины по европейским стандартам. Даны определения понятий: «лингвистическая компетенция», «коммуникативная компетенция», «языковые навыки». Проанализированы методические рекомендации МОН Украины по обеспечению качественного изучения, преподавания и использования английского языка в высших учебных заведениях Украины, а именно: инновационные технологии обучения; Общеевропейские Рекомендации по языковому образованию, а именно: разновидности языковой компетенции. В работе подробно охарактеризованы самые распространенные в Европе, в частности, в Польше, подходы, методы и формы преподавания дисциплины «Иностранный язык». Выделены инновационные методы преподавания иностранного языка, которые используются сейчас преподавателями в Украине. В работе акцентировано внимание на оптимизации процесса преподавания иностранного языка и выяснено, что на данном этапе развития науки основными методами обучения иностранным языкам в Украине коммуникативный и конструктивистский методы, а инновационные технологии в изучении иностранных языков базируются, в основном, на коммуникативном подходе, интерактивной и кооперативной модели обучения. В ходе исследования установлено, что в образовательной практике высших учебных заведений Украины доминируют определенные тенденции применения технологий обучения, которые можно классифицировать следующим образом: структурно-логические технологии; интеграционные технологии; профессионально-деловые игровые технологии; тренинговые средства; информационно-компьютерные технологии; диалогово-информационные технологии. В работе выделены основные новации в подходах к преподаванию английского языка в Украине, которые базируются на европейском опыте и определен ряд проблем, возникающих в профессиональной деятельности преподавателей иностранного языка при реализации европейских тенденций преподавания. Определены перспективы дальнейших исследований, направленных на научно обоснованный украинский и зарубежный опыт относительно отбора эффективных технологий, приемов, методов, форм, которые преподаватель сможет использовать в практической деятельности в Украине. Ключевые слова: педагогические технологии, инновационные подходы к преподаванию, методы преподавания, иностранные языки, европейские стандарты The article reveals the problem of implementing modern pedagogical technologies and methods of teaching foreign languages, in particular English, in higher educational institutions of Ukraine according to European standards. Definitions of the concepts: "linguistic competence", "communicative competence", "language skills" are given. The methodological recommendations of the Ministry of Education and Culture of Ukraine regarding the provision of quality study, teaching and use of the English language in higher education institutions of Ukraine were analyzed, namely: innovative learning technologies; Pan-European Recommendations on language education, namely: varieties of language competence. The work describes in detail the approaches, methods and forms of teaching the discipline "Foreign Language" most common in Europe, in particular in Poland. Innovative methods of foreign language teaching, which are currently used by teachers in Ukraine, are singled out. The work focuses on the optimization of the process of teaching a foreign language and it is clarified that at this stage of the development of science, the main methods of teaching foreign languages in Ukraine are communicative and constructivist methods, and innovative technologies in the study of foreign languages are based mainly on the communicative approach, interactive and cooperative learning model. In the course of the research, it was established that the educational practice of higher educational institutions of Ukraine is dominated by certain trends regarding the use of learning technologies, which can be classified as follows: structural and logical technologies; integration technologies; professional and business game technologies; training tools; information and computer technologies; dialogue and information technologies. The work highlights the main innovations in approaches to teaching English in Ukraine based on European experience and identifies a number of problems that arise in the professional activity of foreign language teachers during the implementation of European teaching trends. Prospects for further research have been determined, which should be aimed at scientifically based Ukrainian and foreign experience in the selection of effective technologies, techniques, methods, and forms that the teacher can use in practical activities in Ukraine. Key words: pedagogical technologies, innovative approaches to teaching, teaching methods, foreign languages, European standards |
Филипська, В. І. (2023). ОГЛЯД СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА МЕТОДИК ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ЗА ЄВРОПЕЙСЬКИМИ СТАНДАРТАМИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (211), 212-218. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-211-212-218 |
3 | посібник |
Пропонований посібник складено відповідно до Програм навчальних дисциплін «Іноземна мова» та «Іноземна мова за професійним спрямуванням». Посібник має на меті підготувати майбутніх фахівців у галузі права та правоохоронної діяльності до застосування англійської мови у професійній сфері. Посібник містить курс граматики за темою «Дієслово» та ряд вправ на закріплення граматики. Для здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти за спеціальностями 081 Право та 262 Правоохоронна діяльність. Ключові слова: Іноземна мова за професійним спрямуванням, посібник, граматика
Предлагаемое пособие составлено в соответствии с Программами учебных дисциплин «Иностранный язык» и «Иностранный язык по профессиональному направлению». Пособие имеет целью подготовить будущих специалистов в области права и правоохранительной деятельности к применению английского языка в профессиональной сфере. Пособие содержит курс грамматики по теме «Глагол» и ряд упражнений на закрепление грамматики. Для соискателей первого (бакалаврской) и второго (магистерского) уровней высшего образования по специальностям 081 Право и 262 Правоохранительная деятельность. Ключевые слова: Иностранный язык по профессиональному направлению, руководство, правоохранительная деятельность, граматика The proposed manual is compiled in accordance with the Curricula "Foreign Language" and "Foreign Language for Professional Purposes". The manual aims to prepare future professionals in the field of law and law enforcement for the use of English in the professional field. The manual contains a grammar course on the topic "Verb" and a number of exercises to consolidate grammar. For applicants of the first (bachelor's) and second (master's) levels of higher education in the specialties 081 Law and 262 Law Enforcement. Key words: Foreign language for professional purposes, manual, law enforcement, grammar |
Филипська В.І. English grammar: verb : навч. посіб. – Х. : ХНУВС, 2021. – 39 с. |
4 | посібник | English for Masters in Law Enforcement Activity Пропонований посібник складено відповідно до Програми навчальної дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням». Посібник має на меті підготувати майбутніх фахівців у галузі правоохоронної діяльності до застосування англійської мови у професійній сфері. Посібник містить тексти для читання, термінологічну лексику, вправи на засвоєння лексики, завдання на відтворення усного мовлення, курс граматики та ряд вправ на закріплення граматики. Для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 262 Правоохоронна діяльність. Ключові слова: іноземна мова за професійним спрямуванням, посібник, правоохоронна діяльність
Предлагаемое пособие составлено в соответствии с Программой учебной дисциплины «Иностранный язык по профессиональному направлению». Пособие имеет целью подготовить будущих специалистов в области правоохранительной деятельности к применению английского языка в профессиональной сфере. Пособие содержит тексты для чтения, терминологическую лексику, упражнения на усвоение лексики, задания на воспроизведение устной речи, курс грамматики и ряд упражнений на закрепление грамматики. Для соискателей второго (магистерского) уровня высшего образования по специальности 262 Правоохранительная деятельность. Ключевые слова: Иностранный язык по профессиональному направлению, руководство, правоохранительная деятельность The proposed manual is compiled in accordance with the Program of the discipline "Foreign language for professional purposes". The manual aims to prepare future law enforcement professionals to use English in the professional field. The manual contains texts for reading, terminological vocabulary, exercises for learning vocabulary, tasks for reproducing oral speech, grammar course and a number of exercises for consolidating grammar. For applicants for the second (master's) level of higher education in the specialty 262 Law enforcement. Key words: Foreign language for professional purposes, manual, law enforcement |
Филипська В.І. English for Masters in Law Enforcement Activity. Навчальний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 262 Правоохоронна діяльність – Х. : ХНУВС, 2021. – 127 с. |
5 | тези доповіді | Види зворотного зв`язку між викладачем та студентом у процесі вивчення іноземної мови Розглянуто підходи щодо класифікації видів зворотного зв'язку у методиці викладання іноземних мов. Досліджено, що найкращим є сполучення різних типів зворотного зв’язку, що мають застосовуватися залежно від рівня підготовки студентів, виду навчальної діяльності, преференцій студентів, стилів учіння та багатьох інших чинників. Ключові слова: види зворотного зв'язку, методика викладання іноземних мов
Рассмотрены подходы к классификации типов обратной связи в методике обучения иностранным языкам. Было исследовано, что следует использовать наилучшее сочетание различных типов обратной связи в зависимости от уровня подготовки студентов, типа учебной деятельности, предпочтений студентов, стилей обучения и многих других факторов. Ключевые слова: виды обратной связи, методика преподавания иностранных языков Approaches to the classification of types of feedback in the methodology of teaching foreign languages are considered. It has been researched that the best combination of different types of feedback should be used depending on the level of preparation of students, type of educational activity, student preferences, learning styles and many other factors. Key words: types of feedback, methods of teaching foreign languages |
Филипська В.І. Види зворотного зв`язку між викладачем та студентом у процесі вивчення іноземної мови.Методика та специфіка викладання іноземних мов у закладах вищої освіти: матеріали Всеукраїнської науково-методичної заочної конференції (7 грудня 2020 р.)- Х:НАНГУ, 2020 – С.22-25. |
6 | тези доповіді | Особливості викладання іноземної мови професійного спрямування у закладі вищої освіти МВС України Схарактеризовано особливості у викладанні іноземної мови професійного спрямування: використання інтерактивних, інформаційно-комунікаційних та методів ситуативного навчання, підбір професійного мовного матеріалу, вивчення не лише термінологічної, але й побутової лексики, організація самостійної роботи. Досліджено, що в сукупності вони сприяють оволодінню знаннями, уміннями, навичками та особистісними якостями, які дозволяють фахівцю ефективно користуватись мовою у професійній сфері для забезпечення ефективного спілкування як і з громадянами своєї держави, так і з іноземцями, службового документообігу, міжособистісної професійної комунікації, конструктивної медіації в екстремальних ситуаціях. Ключові слова: особливості, викладання, іноземна мова професійного спрямування
Охарактеризованы особенности в преподавании иностранного языка профессионального направления: использование интерактивных, информационно-коммуникационных и методов ситуативного обучения, подбор профессионального языкового материала, изучение не только терминологической, но и бытовой лексики, организация самостоятельной работы. Доказано, что в совокупности они способствуют овладению знаниями, умениями, навыками и личностными качествами, которые позволяют специалисту эффективно пользоваться языком в профессиональной сфере для обеспечения эффективного общения как и с гражданами своего государства, так и с иностранцами, служебного документооборота, межличностной профессиональной коммуникации, конструктивной медиации в экстремальных ситуациях. Ключевые слова: особенности, преподавания, иностранный язык профессиональной направленности Features in the teaching of a foreign language for professional purposes are characterized: the use of interactive, information and communication and situational learning methods, selection of professional language material, study of not only terminological but also everyday vocabulary, organization of independent work. It is investigated that together they contribute to the acquisition of knowledge, skills, abilities and personal qualities that allow the specialist to effectively use the language in the professional sphere to ensure effective communication with citizens of their country and with foreigners, office workflow, interpersonal professional communication, constructive mediation in extreme situations. Key words: features, teaching, foreign language of professional orientation |
Филипська В.І.Особливості викладання іноземної мови професійного спрямування у закладі вищої освіти МВС України. Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави: матеріали IX Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 27 листопада 2020 р.). Харків : ХНУВС, 2020 – С. 301-302. |
7 | тези доповіді |
Схарактеризовано методи викладання іноземної мови, їх переваги. Розглянуто критерії відбору фахових текстів та компоненти структури професійної мовно-комунікативної компетентності правоохоронця. Ключові слова: іноземна мова професійного спрямування, професійна реалізація, майбутні правоохоронці
Схарактеризованы методы преподавания иностранного языка, их преимущества. Рассмотрены критерии отбора профессиональных текстов и компоненты структуры профессиональной культурно-коммуникативной компетентности полицейского. Ключевые слова: иностранный язык профессиональной направленности, профессиональная реализация, будущие сотрудники правоохранительных органов Methods of teaching a foreign language, their advantages are characterized. The criteria for selection of professional texts and components of the structure of professional language and communication competence of a law enforcement officer are considered. Key words: foreign language of professional orientation, professional realization, future law enforcement officers |
Филипська В.І. Іноземна мова професійного спрямування як засіб досягнення професійної реалізації майбутніх правоохоронців. Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). Харків : ХНУВС, 2020. – С. 504-507. |
8 | стаття | Challenges in using feedback in foreign language teaching in higher education. Стаття розкриває проблему розкриття проблем використання зворотного зв'язку між викладачем та студентом у процесі навчання у вищих навчальних закладах. У цьому дослідженні зворотній зв'язок розглядається як дуже важливий компонент у навчанні, як метод виявлення та виправлення помилок. Визначено функції хорошого зворотного зв'язку. Це дослідження досліджує уявлення учнів та викладачів щодо використання зворотного зв'язку. Проаналізовано бар'єри реалізації зворотного зв'язку, охарактеризовано його аспекти. Було встановлено, що для того, щоб зворотний зв’язок був ефективним, необхідно враховувати такі виклики, як розуміння ролі учнів у зворотньому зв’язку; використання письмового відгуку як оцінки; взаємозв’язок між відгуками та оцінкою; оцінка зворотного зв'язку; залучення студентів до процесу навчання; справедливість оцінки колегами; почуття щодо надання та отримання негативних відгуків. Перспективи подальших досліджень, спрямованих на науково обґрунтований аналіз та вибір ефективних прийомів, методів та засобів зворотного зв’язку на різних етапах практичного навчання, в різних формах і видах роботи, а також з точки зору інноваційних технологій навчання, які вчитель можна використовувати на практиці. Ключові слова: зворотній зв'язок, хороший відгук, виклики, вища освіта, викладання
В статье раскрывается проблема выявления проблем использования обратной связи между преподавателем и студентом в процессе обучения в высшей школе. В этом исследовании обратная связь рассматривается как очень важный компонент обучения, как метод обнаружения и исправления ошибок. Определены функции хорошей обратной связи. В этом исследовании изучается восприятие учениками и учителями использования обратной связи. Анализируются барьеры реализации обратной связи, охарактеризованы ее аспекты. Было обнаружено, что для того, чтобы обратная связь была эффективной, необходимо принимать во внимание такие проблемы, как понимание роли учащихся в обратной связи; использование письменного отзыва в качестве оценки; взаимосвязь между обратной связью и оценкой; оценка обратной связи; вовлеченность студентов в процесс обучения; справедливость экспертной оценки; чувства по поводу предоставления и получения отрицательной обратной связи. Перспективы дальнейших исследований будут направлены на научно обоснованный анализ и выбор эффективных приемов, методов и средств обратной связи на разных этапах практического обучения, в разных формах и видах работы, а также с точки зрения инновационных технологий обучения, которые учитель можно использовать на практике. Ключевые слова: обратная связь, хорошая обратная связь, проблемы, высшее образование, обучение The article reveals the problem of revealing challenges in using feedback between a teacher and a student in the process of learning in higher education. In this study, feedback is considered as a very important component in teaching, as a method for error detection and correction. The functions of good feedback are defined. This study investigates students` and teachers` perceptions towards using feedback. Barriers of feedback implementation are analyzed, its aspects are characterized. It was found that in order for feedback to be effective, it is necessary to take into account such challenges as understanding of students’ roles in feedback; using a written feedback as assessment; relationship between feedback and assessment; evaluation of feedback; students` engagement in the process of learning; fairness of peer assessment; feelings about giving and receiving negative feedback. Prospects for further research to be aimed at scientifically sound analysis and selection of effective techniques, methods and means of feedback at different stages of practical training, in different forms and types of work, as well as in terms of innovative learning technologies, which the teacher can use in practice. Key words: feedback, good feedback, challenges, higher education, teaching |
Fylypska V.I.Challenges in using feedback in foreign language teaching in higher education.International scientific integration 2020. Washington: ISE&E & SWorld and KindleDP, 2020.- P. 439-442. |
9 | стаття |
У статті розкрито проблему забезпечення ефективного коригувального зворотного зв`язку, як одного із видів зворотного зв`язку між викладачем та студентом у процесі вивчення іноземної мови у вищому навчальному закладі. У даному дослідженні коригувальний зворотний зв`язок розглядається як спосіб корекції помилок студента на етапі контролю знань, умінь та навичок. Визначено функції зворотного зв`язку. Проаналізовано механізм та етапи здійснення зворотного зв`язку, розкрито його аспекти. У роботі детально схарактеризовано усний та письмовий коригувальний зворотний зв`язок. Виокремлено види усного - експліцитний (прямий), металінгвістичний, імпліцитний (непрямий) та письмового коригувального зворотного зв`язку - прямий та непрямий. Підвиди непрямого усного коригувального зворотного зв`язку (перефразування висловлення, запит уточнення, домагання правильної відповіді й повторення з наголосом на помилці) схарактеризовано з точки зору їх особливостей, відмінностей та ефективності використання. Проаналізовано підхід до виправлення помилок студента у письмовій роботі та в усному мовленні. У роботі акцентовано увагу на умовах ефективного забезпечення коригувального зворотного зв`язку. З`ясовано, що для того, щоб зворотний зв`язок був ефективним, слід дотримуватись послідовності в його організації, поєднувати різні види, враховувати рівень засвоєння матеріалу студентами, їх реакцію, розуміння його необхідності та обговорювати помилки зі студентами. Здійснення коригувального зворотного зв'язку розглянуто в різних формах навчання: очній та дистанційній. Визначено перспективи подальших досліджень, які мають бути спрямовані на науково обґрунтований аналіз та добір ефективних прийомів, методів та засобів здійснення коригувального зворотного зв`язку на різних етапах практичного заняття, в різних формах та видах роботи, а також у розрізі інноваційних технологій навчання, які викладач іноземної мови зможе використовувати у практичній діяльності. Ключові слова: зворотний зв`язок; коригувальний зворотний зв`язок; зворотний зв`язок між викладачем та студентом; експліцитний зворотний зв`язок; імпліцитний зворотний зв`язок; процес вивчення іноземної мови.
В статье раскрыто проблему обеспечения эффективной корректирующей обратной связи, как один из видов обратной связи между преподавателем и студентом в процессе изучения иностранного языка в высшем учебном заведении. В данном исследовании корректирующая обратная связь рассматривается как способ коррекции ошибок студента на этапе контроля знаний, умений и навыков. Определены функции обратной связи. Проанализирован механизм и этапы осуществления обратной связи, раскрыты его аспекты. В работе подробно охарактеризован устная и письменная корректирующая обратная связь. Выделены виды устной - эксплицитный (прямой), металингвистический, имплицитный (непрямой) и письменной корректирующей обратной связи - прямой и непрямой. Подвиды непрямой устной корректирующего обратной связи (перефразирование высказывания, запрос уточнения, требование правильного ответа и повторения с ударением на ошибке) охарактеризованы с точки зрения их особенностей, различий и эффективности использования. Проанализирован подход к исправлению ошибок студента в письменной работе и в устной речи. В работе акцентировано внимание на условиях эффективного обеспечения корректирующей обратной связи. Выяснено, что для того, чтобы обратная связь была эффективной, следует соблюдать последовательность в ее организации, сочетать разные виды, учитывать уровень усвоения материала студентами, их реакцию, понимание ее необходимости и обсуждать ошибки со студентами. Осуществление корректирующей обратной связи рассмотрено в различных формах обучения: очной и дистанционной. Определены перспективы дальнейших исследований, которые должны быть направлены на научно обоснованный анализ и отбор эффективных приемов, методов и средств осуществления корректирующей обратной связи на различных этапах практического занятия, в разных формах и видах работы, а также в разрезе инновационных технологий обучения, которые преподаватель иностранного языка сможет использовать в практической деятельности. Ключевые слова: обратная связь; корректирующая обратная связь; обратная связь между преподавателем и студентом; эксплицитная обратная связь; имплицитная обратная связь; процесс изучения иностранного языка. The article reveals the problem of providing effective corrective feedback as one of the types of feedback between a teacher and a student in the process of learning a foreign language in higher education. In this study, corrective feedback is considered as a way to correct student errors at the stage of control of knowledge, skills and abilities. The functions of feedback are defined. The mechanism and stages of feedback implementation are analyzed, its aspects are revealed. The paper describes in detail the oral and written corrective feedback. The types of oral - explicit (direct), metalinguistic, implicit (indirect) and written corrective feedback - direct and indirect are distinguished. Subtypes of indirect oral corrective feedback (paraphrasing the statement, requesting clarification, seeking the correct answer and repetition with an emphasis on error) are characterized in terms of their features, differences and efficiency of use. The approach to correcting student mistakes in written work and oral speech is analyzed. The paper focuses on the conditions of effective provision of corrective feedback. It was found that in order for feedback to be effective, it is necessary to follow the sequence in its organization, combine different types, take into account the level of assimilation of material by students, their reaction, understanding of its need and discuss mistakes with students. The implementation of corrective feedback is considered in various forms of training: face-to-face and distance. Prospects for further research to be aimed at scientifically sound analysis and selection of effective techniques, methods and means of corrective feedback at different stages of practical training, in different forms and types of work, as well as in terms of innovative learning technologies, which the teacher foreign language can be used in practice. Key words: feedback; corrective feedback; feedback between teacher and student; explicit feedback; implicit feedback; the process of learning a foreign language. |
Филипська В.І. Забезпечення ефективного коригувального зворотного зв`язку як одного із видів зворотного зв`язку між викладачем та студентом у процесі вивчення іноземної мови. - Іноземні мови, № 4, Київ: Київський національний лінгвістичний університет, 2020. - С. 11-16. |
10 | посібник | English for Masters in Psychology Пропонований посібник має на меті підготувати майбутніх фахівців в галузі «Психологія» до застосування англійської мови у професійній та науковій сферах. Посібник містить аутентичні наукові статті зарубіжних психологів, термінологічну лексику, вправи на засвоєння лексики в галузі психології, завдання на відтворення усного мовлення, курс граматики та ряд вправ на закріплення граматики. До посібника входять завдання дослідницького характеру: написання назви наукової праці, ключових слів, описової, інформативної анотацій та наукової статті. Для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 Психологія (практичний психолог). Ключові слова: Психологія, застосування англійської мови, аутентичні наукові статті
Предлагаемое пособие призвано подготовить будущих специалистов в области «Психология» к применению английского языка в профессиональной и научной сферах. Пособие содержит аутентичные научные статьи зарубежных психологов, терминологическую лексику, упражнения на усвоение лексики в области психологии, задачи на воспроизведение устной речи, курс грамматики и ряд упражнений на закрепление грамматики. В пособие входят задачи исследовательского характера: написание названия научного труда, ключевых слов, описательной, информативной аннотаций и научной статьи. Для соискателей второго (магистерского) уровня высшего образования по специальности 053 Психология (практический психолог). Ключевые слова: Психология, применение английского языка, аутентичные научные статьи The proposed guide aims to prepare future specialists in the field of "Psychology" for the use of the English language in professional and scientific fields. The manual contains authentic scientific articles by foreign psychologists, terminological vocabulary, exercises for mastering vocabulary in the field of psychology, tasks for reproducing oral speech, a grammar course and a number of exercises for consolidating grammar. The manual includes tasks of a research nature: writing the title of a scientific work, keywords, descriptive, informative annotations, and a scientific article. For applicants of the second (master's) level of higher education in specialty 053 Psychology (practical psychologist). Key words: Psychology, application of the English language, authentic scientific articles |
Филипська В.І. English for Masters in Psychology. Навчальний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 Психологія (практичний психолог) – Х. : ХНУВС, 2019. – 76 с. |
11 | тези доповіді | Британський досвід заохочення педагогів до професійного самовдосконалення Окреслено перспективи використання педагогічно цінного досвіду Великої Британії з питання заохочення педагогів до професійного самовдосконалення в умовах роботи сучасних українських загальноосвітніх ти вищих навчальних закладів. Схарактеризовано діяльність професійних навчальних спільнот Великої Британії як одну з форм заохочення. Ключові слова: Ключові слова: заохочення, педагог, британський досвід, професійне самовдосконалення.
Определены перспективы использования педагогически ценного опыта Великой Британии по вопросу поощрения учителей к профессиональному самосовершенствованию в условиях работы современных украинских общеобразовательных и высших учебных заведений. Схарактеризовано деятельность профессиональных учебных сообществ Великой Британии как одну из форм поощрения. Ключевые слова: Ключевые слова: поощрение, педагог, британский опыт, профессиональное самосовершенствование. Prospects for a creative implementation of the British experience in the system of teachers’ encouragement to professional self-improvement at schools and universities in Ukraine have been presented. The activity of professional educational associations of Great Britain as one of forms of encouragement is characterized. Key words: Keywords: encouragement, teacher, British experience, professional self-improvement. |
Филипська В.І. Британський досвід заохочення педагогів до професійного самовдосконалення / В.І. Филипська // Методичний потенціал, тренди та формати трансформації Європейських освітніх систем : Міжнародна науково-методична конференція (м. Харків, 20-21 лютого 2018 р.) Х.: ХНУБА, 2018. – С. 297-299. |
12 | тези доповіді | Заохочення студентів до іншомовної мовленнєвої комунікації Визначено поняття «заохочення», «мотив», «інтерес», «стимул». Подано приклади комунікативно-пізнавальних та навчально-пізнавальних мотивів під час вивчення іноземної мови. Ключові слова: Ключові слова: заохочення, іншомовна мовленнєва комунікація, мотив, стимул, інтерес.
Определены понятия «поощрение», «мотив», «интерес», «стимул». Приведены примеры коммуникативно-познавательных и учебно-познавательных мотивов во время изучения иностранного языка. Ключевые слова: Ключевые слова: поощрение, иноязычная языковая коммуникация, мотив, стимул, интерес. The concepts of «encouragement», «motive», «interest», «stimulus» have been determined. The examples of communicative-cognitive and educational-cognitive motives during the study of the foreign language are given. Key words: Keywords: encouragement, foreign language communication, motive, stimulus, interest. |
Филипська В.І. Заохочення студентів до іншомовної мовленнєвої комунікації / В.І. Филипська // Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України: Всеукраїнська науково-практична конференція (м. Харків, 30 березня 2018 р.) – Х.: ХНУВС, 2018. – С.96-98. |
13 | стаття | Зразки письмової частини тестів ЗНО Подано 30 тренувальних зразків письмової частини тестів ЗНО з англійської мови для майбутніх абітурієнтів ВНЗ. Ключові слова: зразки письмової частини, тести ЗНО, англійська мова.
Представлено 30 тренировочных образцов письменной части ВНО по английскому языку для будущих абитуриентов ВУЗов. Ключевые слова: тренировочные образцы письменной части, тесты ВНО, английский язык. 30 examples of training writing skills for English external independent assessment for future university entrants are presented. Key words: examples of training writing skills, external independent assessment English. |
Филипська В.І. Зразки письмової частини тестів ЗНО / В.І. Филипська // Англійська мова та література. – Х.: Основа – 2016. - № 25-26 (503-504). – С. 10-14. |
14 | тези доповіді |
Схарактеризовано форми та методи навчання майбутніх учителів іноземних мов у вищій педагогічній школі Великої Британії та України. Ключові слова: Ключові слова: форми та методи навчання, майбутні учителі іноземних мов, вища педагогічна школа, Велика Британія
|
Филипська В.І. Форми та методи навчання майбутніх учителів іноземних мов у вищій педагогічній школі Великої Британії та України / В.І.Филипська // Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі : шляхи інтеграції школи та ВНЗ : VIII Міжн. наук.-метод. конф. (м. Харків, 22 квітня 2016 р.). – Х : ХНУ ім. Каразіна, 2016. – С. 221– 223. |
15 | автореферат дисертації |
Дисертація присвячена дослідженню проблеми системи заохочення вчителів Великої Британії до професійного самовдосконалення, що сприятиме використанню педагогічно цінного досвіду в роботі загальноосвітніх шкіл України. У дисертації обґрунтовано етапи становлення й розвитку системи заохочення вчителів у Великій Британії, схарактеризовано види, форми та методи заохочення на кожному з них. Окреслено перспективи використання педагогічно цінного досвіду Великої Британії з питання заохочення вчителів до професійного самовдосконалення в умовах роботи сучасних українських загальноосвітніх навчальних закладів. Ключові слова: Ключові слова: система, заохочення, учитель, Велика Британія, професійне самовдосконалення, види, форми, методи, стимулювання праці, неперервна освіта.
Диссертация посвящена исследованию проблемы системы поощрения профессионального самосовершенствования учителей Великой Британии, что будет способствовать использованию педагогически ценного опыта в работе общеобразовательных школ Украины. В диссертации обоснованы этапы становления и развития системы поощрений учителей Великобритании, охарактеризованы виды, формы и методы поощрения на каждом из них. Определены перспективы использования педагогически ценного опыта Великой Британии по вопросу поощрения учителей к профессиональному самосовершенствованию в условиях работы современных украинских общеобразовательных учебных заведений. Ключевые слова: Ключевые слова: cистема, поощрение, учитель, Великая Британия, профессиональное самосовершенствование, виды, формы, методы, стимулирование труда, непрерывное образование. The paper emphasises attention to the concept, functions, indicators of teachers’ professional self-improvement, describes the components of self-improvement such as self-discipline and self-education, that provide independent search processes and adoption of teaching decisions, which display particularities of the teacher as an individual. Different forms and measures of incentives are applied for the motivation of teachers to self-improvement. Opinions of some researchers were divided towards determination of the concept of «encouragement» in correlation with the concept of «reward» and the determination of their forms. Internal incentives are given by the process of implementation of work: feeling of the achievement of results, success, self-esteem, maintenance and meaningfulness of the executed work, jurisdiction, skills, other methods of providing the internal incentives – favourable conditions of work and concrete formulation of tasks. Historical periods of the system of teachers` encouragement to professional self-improvement in Great Britain have been determined, theoretical aspects of the system of in-service education have been analyzed. It has been discovered that in 1979 the Conservatives, headed by Margaret Thatcher and John Major, reforms in the system of education in Great Britain started. Special attention was paid to school accountability in order to report the results of teaching. In 1997 the Labour government of Tony Blair created a system to encourage teachers to their self-improvement: teachers` standards and competencies, introduction of new positions, time for professional development, higher salaries. Analysis of studies in comparative education showed that in the early XXI century the system of professional development of teachers in Great Britain continues to actively reform: promoting pedagogical staff to self-improvement remains insufficiently studied, in particular, the question concerning methods, types, models of application of encouraging teachers to self-improvement and creative ways of using this experience in other countries are not fully disclosed. New, professional approaches to the promotion of the teaching career provide for the transition from a primarily external stimulation of the teacher's activity (financial remuneration, career opportunities) to activate the internal professional motivation, which requires the solution of the question about satisfaction of teachers with their work - its conditions, process and results. It should be noted that nowadays the question about the forms of teachers`promotion to professional self-improvement rises to the fore. The research has made it possible to classify the system of teachers` encouragement to professional self-improvement: moral encouragement incentives (trust, support, feeling of pleasure from work); material incentives (salary, valuable gifts); status encouragement (an appropriation of rank, category, increase in position, delegation of administrative decisions); methodical encouragement (attending seminars, conferences); mixed encouragement (contain two and more types of incentives). Innovative forms and methods of teachers’ encouragement to professional self-improvement in Great Britain have been analyzed; criteria of a contemporary British teacher are described, the forms of newly-qualified teachers` incentives to professional self-improvement have been studied. There are many opportunities for staff development and improvement in Great Britain: reflection, school self-evaluation, professional talk – informal and formal (on-going), development dialogues, classroom observation, showing assemblies, leading a workshop/in-house INSET, writing policies and schemes of work, classroom action research, mentoring students, staff meetings / INSET, performance management cycle, touring the school, visiting other classrooms, demonstrating/explaining practice and classroom organization, team teaching, shadow or pairing leaders for curriculum subject management, experience of teaching range of pupils and age group, professional challenge, joint work (assemblies, educational visits, concerts and productions, parental meetings), talk about learning and teaching, staff conferences on individual pupils, analysis of pupil data, reviews of teacher assessments, agreement trials, reviews of pupil reports, shadowing pupils, monitoring pupils’ work, curriculum reviews. Material promotions have been highlighted in the scientific research. They are teachers' pay and conditions. In Britain, successive governments have eroded English local authorities’ role in providing education. Much money is divided by several funding formulas, and is given to five Education and Library Boards. The National Pay Scale provides a national framework for teachers' pay, but governing bodies are able to exercise some discretion on teachers' progress along it. Classroom teachers can supplement their pay by taking on management responsibilities, which may qualify them for one of five management allowances. Governing bodies have discretion to give recruitment and retention allowances, Special Educational Needs allowances, training and professional development allowances and out-of-school activity allowances, as stated in the school's Pay Policу. The school considers the application of non-cash and other types of benefits to reward staff appropriately for their contributions to the school, as provided by policy and/or national terms and conditions. Generally such awards can be decided by the Headteacher; however decisions involving a significant budget implication should be referred to the Pay Committee. The School ensures that any non-cash awards are properly recorded in line with the requirements of Inland Revenue regulations. Prospects for a creative implementation of the British experience in the system of teachers’ encouragement to professional self-improvement in Ukraine have been presented. Study of problems in the system of teachers’ encouragement to professional self-improvement is still underway. Key words: Keywords: system, encouragement, teacher, Great Britain, professional self-improvement, types, forms, methods, stimulating for work, in-service education. |
Филипська В.І. Система заохочень до професійного самовдосконалення вчителів у Великій Британії (друга половина ХХ – початок ХХІ століття): – автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / В.І. Филипська. – Х.: ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2015. – 20 с. |
16 | стаття | Forms of teachers`promotion to professional self-improvement in Great Britain У статті зосереджуюється увага на формах заохочення педагогів до професійного самовдосконалення у Великій Британії.Схарактеризовано моральні, методичні та матеріальні форми заохочення. Ключові слова: форми заохочення педагогів,професійне самовдосконалення, нагородження,оплата праці вчтителів
In this article attention is paid on necessity in teachers`promotion to professional self-improvement. It deals with the moral, methodological and material insentitives to professional self-improvement in Great Britain: teaching award for outstanding new teacher of the year, opportunities for staff development, financial remuneration (a national framework for teachers' pay). The four key elements of teachers`contribution reflected on salary progression are observed. Key words: Keywords: forms of teachers` promotion, professional self-improvement, insentitives, Great Britain, award, teachers' pay, continuing professional development. |
Fylypska V.I. Forms of teachers` promotion to professional self-improvement in Great Britain / V.I. Fylypska // Nauka i studia. – Poland, 2014. – № 12 (122). – Р. 62 – 70. |
17 | стаття |
У статті зосереджується увага на проблемі реформування, субсидуванні шкіл, фінансових відносинах між міністерством освіти і місцевими органами народної освіти, стимулюванні педагогів до роботи в школі, оплаті праці вчителів Великої Британії у другій половині ХХ століття. Ключові слова: заохочення, матеріальне стимулювання, фінансування, субсидування, виплати, народна освіта, місцеві органи влади.
В статье сосредоточивается внимание на проблеме реформирования, субсидирования школ, финансовых отношений между министерством образования и местными органами народного образования, стимулирования педагогов к работе в школе, оплаты труда учителей Великобритании 2-й половины ХХ столетия. Ключевые слова: поощрение, материальное стимулирование, финансирование, субсидирование, выплаты, народное образование, местные органы власти. In the article the attention concentrates to the problem of reforming, subsidizing the schools, financincial relationship between Ministery of Education and local authorities of national education, teachers` stimulating to work effectively, payments of teachers in Great Britain of the 2-nd half of XXthcentury. Key words: encouraging, material stimulating, financing, subsidizing, payments, national education, local authorities. |
Филипська В.І. Реформування системи матеріального стимулювання вчителів Великої Британії (друга половина ХХ століття) / В.І.Филипська // Зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини. – Умань : УДПУ ім. Павла Тичини. – 2013. – Ч.1. – С. 339 – 345. |
18 | стаття | Форми заохочення вчителів до самовдосконалення в Україні У статті порівняно поняття «заохочення» та «винагородження»; розкрито всі можливі форми заохочення вчителів до самовдосконалення в Україні відповідно до нормативної бази Всеукраїнського, міського, районного та шкільного рівня; детально схарактеризовано порядок проведення нагородження педагогів в деяких нормативних документах, а саме, в Положенні про нагородження відомчими заохочувальними відзнаками, Положенні про грамоту управління освіти, Положенні про всеукраїнський конкурс «Учитель року». Ключові слова: зовнішнє заохочення, внутрішнє заохочення, самовдосконалення, розвиток освіти, винагороди, відзнаки, нагрудний знак, премія, фахова майстерність, положення.
|
Филипська В.І. Форми заохочення вчителів до самовдосконалення в Україні / В.І.Филипська // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : Зб. наук. праць. – Суми : СДПУ ім. А.С. Макаренка, 2013. – № 5 (31). – С.334 – 342. |
19 | стаття | Філософські та психолого-педагогічні підходи до самовдосконалення вчителів У статті розкрито філософські, психологічні та педагогічні підходи до самовдосконалення, схарактеризовано ідеалістичні, матеріалістичні та діалектичні підходи до тлумачення поняття самовдосконалення як філософської проблеми; розглянуто психологічні підходи, а саме, суб`єктний та акмеологічний; проаналізовано педагогічну проблематику самовдосконалення в контексті гуманістичної педагогіки, "формуючої" педагогіки радянського періоду та в світлі особистісно-орієнтованого підходу на сучасному етапі. Ключові слова: самовдосконалення, філософський підхід, психологічний підхід, педагогічний підхід, ідеалістичний підхід, матеріалістичний підхід, діалектичний підхід, суб`єктний підхід, акмеологічний підхід, гуманістична педагогіка.
В статье раскрыто философские, психологические и педагогические подходы к самосовершенствованию, схарактеризовано идеалистические, материалистические и диалектические подходы к толкованию понятия самосовершенствования как философской проблемы; рассмотрены психологические подходы, а именно, субъектный и акмеологичный; проанализирована педагогическая проблематика самосовершенствования в контексте гуманистической педагогики, "формирующей" педагогики советского периода и в свете личностно-ориентированного подхода на современном этапе. Ключевые слова: самосовершенствование, философский подход, психологический подход, педагогический подход, идеалистический подход, материалистический подход, диалектический подход, субъектный подход, акмеологичный подход, гуманистическая педагогика. The article describes philosophical, psychological and pedagogical approaches to self-development; idealistic, materialistic and dialectical approaches to interpretation of the concept of self-development as a philosophical problem; such psychological approaches are considered as subject and achmeological ones; the pedagogical problems of self-development are analysed in the context of humanistic pedagogics, "forming" pedagogics of soviet period and in the light of the personality-oriented approach nowadays. Key words: self-development, philosophical approach, psychological approach, pedagogical approach, idealistic approach, materialistic approach, dialectical approach, subject approach, achmeological approach, humanistic pedagogics. |
Филипська В.І. Філософські та психолого-педагогічні підходи до самовдосконалення вчителів / В.І.Филипська // Наукові записки кафедри педагогіки : Зб. наук. праць. – Х. : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2013. – Вип. 32. – С. 199 – 207. |
20 | стаття | Програмно-цільовий підхід та проектна технологія у навчальному закладі Розміщено матеріали про технологію програмно-цільового підходу до управління навчальним закладом. Надано приклади управлінського проекту, науково-практичного семінару, розвивальних програм. Ключові слова: програмно-цільовий підхід, проектна технологія, навчальний заклад.
Размещены материалы о технологии программно-целевого подхода к управлению учебным заведением. Представлены примеры управленческого проекта, научно-практического семинара, развивающих программ. Ключевые слова: программно-целевой подход, проектная технология, учебное заведение. The materials about an Approach for Program and Purpose management of an educational establishment are placed. The examples of an administrative project, a practical seminar, developing programs are given. Key words: approach for program and purpose management, project technology, educational establishment. |
Филипська В.І. Програмно-цільовий підхід та проектна технологія у навчальному закладі / В.І. Филипська // Управління школою. – 2009. - № 16-18 (244-246). – С.52-72. |