Вид наукової роботи Опис
1 тези доповіді

Adolescence as a period of acquisition of adult identity

Аннотація:

У тезах розглянуто підлітковий вік як період вікової кризи, позитивний сенс якої полягає у задоволенні потреби підлітка у самопізнанні та самоствердженні через боротьбу за незалежність у відносно безпечних умовах. Зазначено, що особливості прояву та перебігу підліткового віку визначаються конкретними соціальними обставинами життя та розвитку, становищем підлітка у світі дорослих

Бібліографічний опис:

Mannapova K. Adolescence as a period of acquisition of adult identity / International Scientific Conference Scientific Development of New Eastern Europe: Conference Proceedings, November 15th, 2019. Riga, Latvia: Baltija Publishing. p. 34-37.

2 тези доповіді

Особливості гендерної ідентичності та життєстійкості студентів

Аннотація:

У роботі міститься аналіз останніх досліджень та публікацій в рамках основних психологічних підходів, особливості гендерної ідентичності та життєстійкості студентів. Зауважено, що життєстійкість перешкоджає появі гострої реакції на стресову ситуацію та є основним особистісним компонентом, що нівелює вплив стресогенних факторів.

Бібліографічний опис:

Маннапова К.Р. Особливості гендерної ідентичності та життєстійкості студентів/ К.Р. Маннапова// Особистість, суспільство, закон : тези доп. Учасників міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. пам’яті проф. С. П. Бочарової (25 квіт. 2019 р., м. Харків, Україна) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. — Харків, 2019. — ст. 88-91

3 тези доповіді

Вплив життєстійкості на подолання складних життєвих ситуацій працівниками правоохоронних органів

Аннотація:

Тези присвячені питанню впливу професійної діяльності на людину та її стан, ролі цих чинників на розвиток психологічного (професійного) стресу, механізми регуляції цього стану, обґрунтування моделей його вивчення, оцінці і прогнозуванню стресостійкості до впливу екстремальних факторів у діяльності працівника правоохоронних органів.

Бібліографічний опис:

Маннапова К.Р. Вплив життєстійкості на подолання складних життєвих ситуацій працівниками правоохоронних органів/ К.Р.Маннапова// Психологічні засади забезпечення службової діяльності працівників правоохоронних органів: матеріали ІI Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Кривий Ріг, 07 лютого 2019 року). – Кривий Ріг, 2019. – с. 88-91

4 тези доповіді

Features of the concept of information war in the reality of the today

Аннотація:

Тези присвячені методам та засобам інформаційної боротьби, науковому осмисленню проблем реалізації інформаційної безпеки в сучасному суспільстві, обговорення термінів «інформаційна війна», «психологічна війна», «політична війна», «психологічна операція», «інформаційна операція». Виділено провідних напрямки впливу інформаційної зброї. Зазначено особливості національної стійкості в умовах гібридної війни.

Бібліографічний опис:

Mannapova K. Features of the concept of information war in the reality of the today/ K.Mannapova //International scientific and practical conference «Challenges of hybrid war: information dimension»: conference proceedings, August 16-17, 2019.Vilnius: Izdevnieciba «Baltija Publishing». pp.105-108

5 тези доповіді

Домашнє насильство: гендерні особливості проблеми

Аннотація:

Тези присвячені теоретичному аналізу гендерних особливостей проблеми домашнього насильства. Проаналізовано типологію осіб, що чинять насильство в сім’ї, розглянуто типи насильства в сім’ї та ознаки домашнього насильства, виділено ймовірні причини, що призводять до домашнього насильства.

Бібліографічний опис:

Маннапова К.Р. Домашнє насильство: гендерні особливості проблеми/ К.Р.Маннапова// Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.): зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту, Харків, 22 листоп. 2019 р. / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. – Харків, 2019. – с. 286-288.

6 стаття

Теоретичний аналіз підходів до розвитку жіттєстійкості підлітків

Аннотація:

У статті розглянута проблема особливостей поняття «життєздатність» та його компоненти. Особливість значення життєстійкості як функції збереження стабільності системи. Проаналізовано сучасні теоретичні підходи до визначення сутності поняття, властивості, критерії та основні складові життєстійкості. Розглянуто фактори, що сприяють формуванню життєстійкості особистості.

Бібліографічний опис:

Маннапова К.Р. Теоретичний аналіз підходів до розвитку жіттєстійкості підлітків / К.Р.Маннапова// Science and society. Proceedings of the 12th International conference. Accent Graphics Communications & Publishing. Hamilton, Canada. 2019. Pp. рр. 214-221

7 стаття

The role of divergency of inspection in the selection of coping strategies and personality life

Аннотація:

Сьогодні неможливо активно протидіяти негативним наслідкам стресу без урахування різних адаптаційних характеристик людини та вивчення копінг-стратегій. У цьому контексті велике значення мають дослідження творчого потенціалу людини, її характеристик творчості стосовно життєстійкості та основних поведінкових стратегій подолання стресу. Адаптаційні здібності людини оцінюються через оцінку рівня розвитку психологічних характеристик, найбільш значущих для регуляції розумової діяльності та самого процесу адаптації. Чим вищий рівень розвитку цих характеристик, тим вища ймовірність успішної адаптації людини і тим більш значне коло факторів зовнішнього середовища, до якого вона може адаптуватися. Ці психологічні особливості людини складають її особистісний адаптаційний потенціал.

Бібліографічний опис:

Mannapova K. The role of divergency of inspection in the selection of coping strategies and personality life/ K.Mannapova// Modern innovative and information technologies in the development of society / Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts, Monograph 23. — Katowice, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej, 2019. — рр. 337-342

8 стаття

Features of coping-behavior of students with various level of hardiness in the period of the session

Аннотація:

У статті розглядається проблема впливу життєстійкості студентів на вибір стратегій подолання в ході сесійного та міжсесійного періоду. Стаття містить аналіз останніх досліджень та публікацій в рамках основних психологічних підходів та наукових шкіл, аналізує сучасні теоретичні підходи до визначення сутності проблеми, ймовірних наслідків впливу рівня життєстійкості на стратегію подолання . Описані основні компоненти та передумови розвитку стійкості. Хоча існує багато досліджень життєздатності та життєстійкості, визначення стратегій та механізмів подолання студентів, а також емпіричних даних про вплив рівня життєстійкості на формування та реалізацію поведінки особи, що долає складну ситуацію, недостатньо. Це призвело до формування мети нашої статті: вивчення впливу життєстійкості на поведінку студента в стресовий період (період сесії), а також у період відносного спокою (міжсесійний період). Був проведений аналіз серед студентів та визначено особливості поведінки копінгу залежно від рівня життєстійкості. При дослідженні впливу рівня стійкості на поведінку студентів в сесійний період було виявлено взаємозв'язок між типами управління стресом та показниками життєстійкості.

Annotation:

Abstract.The article deals with the problem of the influence of students’ hardiness on the choice of their coping strategies during the session and inter-sessional period. The paper contains an analysis of recent researches and publications within the framework of the main psychological approaches and scientific schools, analyzes current theoretical approaches to the definition of the essence of the problem, the probable effects of influencing the level of hardiness on the strategy of overcoming. There are describedthe main components and preconditions for the development of hardiness. It is noted that the concept of «hardiness» reflects the psychological vitality and increased human efficacy, and is an indicator of its mental health.It is noted that hardiness prevents acute reaction to a stressful situation and it is the main personal component that reduces the influence of stress factors. It is also pointed out that studying process becomes more and more stressful for students, forcing to mobilize all internal resources. Most scholars see overcoming as ever-changing cognitive and behavioral efforts and focusing on managing specific external and internal requirements that are judged from the matching the resources of the individualpoint of view. The probability of the development of psychological stress depends on the personality characteristics that determine the resistance to stress; it is the hardinessthat can be called such a personality peculiarity. Although there are a lot of studies of life-sustainability and hardiness, the identification of coping strategies and mechanisms for protecting students, has well as empirical data on the impact of the level of hardiness on the formation and implementation of coping behavior of the individual is not enough. This led to the goal of our article: the study of the impact of the level of hardiness on the student’s coping behavior during the stress period (session period), as well as during the period of relative resting (inter sessional period). There was carried out an analysis among students and the features of coping behavior were determined depending on the level of hardiness. While researching of the impact of the level of hardiness on the coping behavior of students during the session period, the relationship between types of stress management and hardiness indicators was identified – a direct connection between hardiness and distancing, self-control, acceptance responsibility, positive revaluation and planning of problem solving, as well as feedback as the link between hardiness and confrontation, search for social support and avoidance.In order to compare the shift of indicators, a quantitative analysis which allows us to establish not only the direction of change, but also its severity,was conducted. For students with a low level of life-sustainability or hardiness in a state of rest, typical strategies are aimed at re-evaluation the situation, and it is focused on the problem, while in a situation of immediate stress – coping, aimed at removing emotional stress. Students with high indicators of hardiness prefer adaptive variants of cognitive, behavioral and emotional coping strategies of behavior in a state of rest, and in a stressful situation.

Бібліографічний опис:

Mannapova K. Features of coping-behavior of students with various level of hardiness in the period of the session/ K.Mannapova// Development of modern science: the experience of European countries and prospects for Ukraine: monograph / edited by authors. – 3rd ed. – Riga, Latvia: “Baltija Publishing”, 2019. – рр.273-292

9 стаття

РОЛЬ ЖИТТЄСТІЙКОСТІ У ПОДОЛАННІ СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЙ

Аннотація:

У статті розглядаються останні дослідження ролі життєстійкості у подоланні складних життє- вих ситуацій. Аналізуються основні теоретичні підходи до поняття «складна життєва ситуація», її особливості й ознаки, вектори дослідження різних аспектів процесу подолання складних життє- вих ситуацій, а також алгоритм аналізу перебування особистості в складних ситуаціях. Зазначено вплив життєстійкості, її рівня та складників на подолання складних життєвих ситуацій.

Бібліографічний опис:

Маннапова К.Р. Роль життєстійкості у подоланні складних життєвих ситуацій/ К.Р.Маннапова//«Теорія і практика сучасної психології». Збірник наукових праць — Запоріжжя: Класичний приватний університет, 2019. — № 1, Т. 2, с.75-78

10 стаття

GENDER FEATURES OF DOMESTIC VIOLENCE

Аннотація:

Анотація. Насильницькі злочини, вчинені в сім'ї, набувають все більшої суспільної небезпеки. Сімейне насильство передбачає протиправні дії одного члена сім’ї по відношенню до іншого члена або кількох членів сім’ї. Проаналізовано підходи до понять "гендерне насильство", "насильство над жінками" та "домашнє насильство". Розглядаються чотири типи домашнього насильства: фізичне, сексуальне, психологічне та економічне. Виокремлено також наслідки насильства, що призводять до деформації особистості. Описано концепцію циклу насильства як психологічного механізму між агресором та жертвою та соціальною естафетою насильства.

Annotation:

Abstract. Violent crimes committed in the family are becoming an increased public danger. Family violence involves the unlawful actions of one family member in relation to another member or several members of the family. There are analyzed the approaches to the concepts of "gender violence", "violence against women" and "domestic violence". There are four types of domestic violence that are considered: physical, sexual, psychological, and economic. Also, the consequences of violence that lead to personality deformation are singled out. The concept of the cycle of violence as a psychological mechanism between the aggressor and the victim is described and a social relay race of violence.

Бібліографічний опис:

Mannapova K. Gender features of domestic violence/ К. Mannapova//Information and Innovation Technologies in the Life of Society / Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts Katowice School of Technology, Monograph • 28. — Katowice, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej, 2019. — рр. 283-290

11 стаття

МЕТОД ПСИХОДРАМИ У ФОРМУВАННІ ЖИТТЄСТІЙКОСТІ СТУДЕНТІВ ЗВО

Аннотація:

Мета статті полягає в описі програми розвитку та формування компонентів життєстійкості студентів за допомогою метода психодрами та результатів її перевірки. Програма спрямована на розвиток соціально-рольового потенціалу та розширення репертуару ролей особистості студентів задля підвищення рівня життєстійкості. Психодрама через елементи драматичної імпровізації розширює рольовий репертуар людини, тому був використаний метод, який за відносно короткий термін дозволяє неодноразово програти, відрепетирувати, довести до автоматизму ряд повсякденних ролей, що викликають труднощі в реальному житті, де немає місця для «безболісних репетицій». Розвивальна програма складається з 8 занять, кожне з яких мало свою мету. Результати: формуючий експеримент складався з таких етапів: діагностичне обстеження досліджуваних контрольної та експериментальної груп з метою констатації їхнього актуального рівня розвитку структурних компонентів життєстійкості; реалізація розвивальної програми, спрямованої на студентів щодо формування компонентів життєстійкості за допомогою метода психодрами; повторне діагностичне обстеження обох груп досліджуваних з метою вивчення динаміки розвитку життєстійкості після реалізації розвивальної програми; порівняння даних щодо динаміки розвитку життєстійкості. Висновки: в результаті проходження розвивальної програми в життєстійкості та компонентах життєздатності відбулися зміни. Підвищилися показники життєстійкості. В сфері комунікативних умінь відбулися зміни у провідному типі поведінки: підвищилися показники компетентного типу поведінки. Порівнюючи соціально-психологічну адаптацію було виявлено підвищення показників у самоприйнятті, прийнятті інших, емоційному комфорті та ескапізмі. У мотиваційній сфері відбулися зміни у потребі в досягненні успіху, інструментальній діяльності, спрямованій на успіх, бажанні похвали та позитивному емоційному стані. Підвищились показники вольового самоконтролю – загальний індекс та наполегливість – доступний свідомій мобілізації енергетичний потенціал для завершення дії.

Annotation:

The purpose of the paper is to describe the program of development and the formation of components of students' viability through the method of psychodrama and the results of its verification. The program is aimed at developing the social-role potential and expanding the repertoire of the student's roles in order to increase the level of viability. Psychodrama through the elements of dramatic improvisation expands the role repertoire of a person, therefore, a method was used that in a relatively short period of time allows repeatedly to lose, rehearse, bring to the automation a number of everyday roles that cause difficulties in real life, where there is no place for "painless rehearsals". The development program consists of 8 classes, each of which has its purpose. Results: the forming experiment consisted of the following stages: diagnostic examination of the investigated control and experimental groups in order to determine their actual level of development of structural components of viability; realization of the development program aimed at students for the formation of components of viability using the method of psychodrama; repeated diagnostic examination of both groups studied in order to study the dynamics of development of viability after the implementation of the development program; comparison of data on the dynamics of development of viability. Conclusions: as a result of the development of the program there have been changes in the viability and components of viability. The indicators of vitality have increased. In the field of communicative skills there have been changes in the leading type of behavior: the indicators of a competent type of behavior have increased. Comparing socio-psychological adaptation was found to increase the indicators in self-perception, acceptance of others, emotional comfort and escapism. In the motivational sphere, there has been a change in the need for success, instrumental activity aimed at success, the desire for praise and a positive emotional state. The indicators of volitional self-control - the general index and perseverance - have been increased, available conscious mobilization of the energy potential to complete the action. Key words: engagement, control, risk taking, viability, stress management, role repertoire, socio-psychological adaptation.

Бібліографічний опис:

Маннапова К.Р. Метод психодрами у формуванні життєстійкості студентів ЗВО/ К.Р.Маннапова// Вісник ХДУ. Серія «Психологічні науки». — Херсон: ХДУ, 2019. — Вип. 3. — с. 86-93

12 тези доповіді

Особливості життєстійкості студентів

Аннотація:

Тези присвячені розкриттю особливостей життєстійкості студентів. Зазначено, що розвинута життєстійкість особистості студента є запорукою його успішної самореалізації. Проте невивченим є вплив на різні аспекти цього процесу специфіки особистісного утворення "hardiness" сучасної студентської молоді.

Бібліографічний опис:

Маннапова К.Р. Особливості життєстійкості студентів/ К.Р.Маннапова// Особистість, сім’я і суспільство: питання педагогіки та психології// збірник тез наукових робіт учасників Міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, Україна, 23-24 листопада 2018 року). — Львів, Громадська організація «Львівська педагогічна спільнота, 2018. — с. 100 -102

13 стаття

Features of the gender aspect in shaping the hardiness of adolescents from incomplete and complete families

Аннотація:

Анотація. У статті розглянуто проблему впливу неповної сім'ї на формування життєстійкості юнаків та дівчат підліткового віку. У статті проаналізовано новітні дослідження та публікації в рамках основних психологічних підходів та наукових шкіл, проаналізовано сучасні теоретичні підходи до визначення сутності проблеми, ймовірних наслідків впливу неповної сім'ї на основні компоненти витривалість. Описані основні компоненти та передумови розвитку стійкості. Зазначається, що поняття "життєстійкость" відображає психологічну життєздатність та підвищену працездатність людини і є показником її психічного здоров'я. Було встановлено, що добробут або відсутність порушень у навчанні мають більший вплив на формування компонентів витривалості, ніж повнота сім'ї.

Annotation:

Abstract. The article deals with the problem of the influence of an incomplete family on the formation of hardiness of boys and girls of adolescence. The paper analyzes the latest researches and publications within the framework of the main psychological approaches and scientific schools, analyzes the modern theoretical approaches to the definition of the essence of the problem, the probable consequences of the influence of an incomplete family on the basic components of hardiness. There are describedthe main components and preconditions for the development of hardiness. It is noted that the concept of "hardiness" reflects the psychological vitality and increased human efficacy, and is an indicator of its mental health. It has been found that welfare, or the absence of breaches in education, has a greater impact on the formation of components of hardiness than the completeness of the family.

Бібліографічний опис:

Mannapova K. Features of the gender aspect in shaping the hardiness of adolescents from incomplete and complete families/ K.Mannapova//Conference Proceedings of the International Scientific Conference Economic and Social Focused Issues of Modern World (October 24 – 25, 2018, Bratislava, Slovak Republic). The School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava, 2018. — рр. 276-286

14 монографія одноосібна

ЖИТТЄСТІЙКІСТЬ ПІДЛІТКІВ ІЗ НЕПОВНИХ СІМЕЙ

Аннотація:

Розкриваються основні психологічні фактори формування життє-стійкості підлітків із неповних сімей в контексті сучасних змін, що відбу-ваються у світі. Повнота сім'ї розглядається як фактор впливу на окремі компоненти життєстійкості особистості підлітка. Емпіричнім шляхом ви-значені типи функціонування життєстійкості в структурі життєздатності підлітків з неповних сімей («залучений», «контролюючий» і «нестійкий»). Пропонується система засобів розвитку та формування компонентів жит-тєстійкості з метою підвищення життєздатності підлітків з неповних сімей. Для викладачів психології і педагогіки вищих учбових закладів, вчи-телів, вихователів, аспірантів, студентів.

Бібліографічний опис:

Кузнєцов М.А., Маннапова К.Р. Життєстійкість підлітків з неповних сімей/ М.А.Кузнєцов, К.Р. Маннапова// Харків, Видавництво «Діса Плюс», 2016. — 257 с.