Відбулась щорічна конференція Асоціації європейських поліцейських коледжів «Віртуальна реальність у підготовці поліцейських», що цього року об’єднала понад 80 представників різних країн Європи – поліцейських і керівників поліцейських підрозділів, викладачів і дослідників поліцейських навчальних закладів, юристів, психологів, фахівців з інформаційних технологій тощо.

Після завершення роботи наукового заходу представники членів Асоціації провели засідання, на якому обговорювалися шляхи розширення складу та розвитку Асоціації європейських поліцейських коледжів, планувались освітні та практичні заходи на найближчі два роки. Харківський національний університет внутрішніх справ представили начальник відділу міжнародного співробітництва Олена Устименко і головний науковий співробітник науково-дослідної лабораторії з проблем наукового забезпечення правоохоронної діяльності та якості підготовки кадрів Тетяна Матюшкова.

Під час роботи конференції піднімалися питання використання віртуальної реальності в освітній діяльності навчальних закладів поліцейської освіти з метою підготовки слухачів до подальшого практичного вирішення завдань, що виникають у поліцейський службі – зокрема, під час огляду місця події, проведення розмінування, затримання правопорушників та комунікаціях з ними й постраждалими, під час протидії окремим видам адміністративних та кримінальних правопорушень, таких як домашнє насильство, тероризм тощо. Різноманітні види сучасних інформаційних технологій, методи доповненої та віртуальної реальності широко використовуються у країнах Європи при підготовці патрульних поліцейських, слідчих, судових експертів, сил спеціальних операцій, вибухотехників тощо.

Досвідом використання віртуальної реальності у підготовці поліцейських, поділилися представники навчальних закладів Чехії, Австрії, Естонії, Королівства Іспанія, Латвії, Нідерландів, Федеративної Республіки Німеччина, Франції, Угорщини. Доповідачі акцентували увагу на таких перевагах використання віртуальної реальності, як актуальність, відсутність необхідності обладнання та утримання криміналістичних полігонів, економія часу на підготовку практичних сесій, реалістичність, ігровий компонент навчання, варіативність життєвих сценаріїв з точки зору причини, місця, умов та інших особливостей розвитку конфліктів і правопорушень, можливість індивідуального та групового онлайн навчання, одночасного залучення кількох учасників, що фізично перебувають у різних місцях для онлайн відпрацювання окремих практичних навичок, ефект присутності викладача у безпосередній близькості до дій слухачів під час їхнього реагування на змодельовані протиправні події, а також у ситуаціях взаємодії з оточуючими, надання домедичної допомоги постраждалим, застосування вогнепальної зброї тощо.

ВЗГ ХНУВС