До Дня захисту дітей зі студентами-психологами факультету № 6 проведено лекцію, присвячену особливостям психологічної допомоги дітям та першочерговим завданням надання допомоги дітям для уникнення у них розвитку посттравматичного стресового розладу. Опрацювання гострої стресової реакції запобігає подальшій фіксації на травматичній події.
Обговорювалися особливості реакцій, які зараз спостерігають українські фахівці, що надають психологічну допомогу дітям-переселенцям з місць бойових дій:
- гіпертрофована прихильність до дорослих, яка проявляється в тому, що діти не бажають розлучатися з батьками навіть на заняттях із психологом;
- фізична біль, що проявляється у скаргах на шлунково-кишковий тракт, відчуття тиску у грудях, голові, тремтінні кінцівок;
- регресивні реакції (енурез, енкопрез як втрата контролю за тілом та впливу на навколишні події та ін.);
- страхи втрати, відкритого простору, задихнутися та бути похованим заживо, загубитися, померти з голоду, гучних звуків, настання ночі;
- замороженість почуттів (дисоціація), яка може проявлятись у надмірному сміху, клоунаді або знесиленні та закляканні;
- раптові спалахи агресії, ненависті, як симптом фрустрації потреб, безсилля та зневіри у краще майбутнє.
Студенти взяли активну участь в обговоренні проблемних питань психологічного захисту та допомоги дітям під час воєнного стану.
ВЗГ ХНУВС