На розширеному засіданні студентсько-курсантського наукового гуртка «Veritas» кафедри гуманітарних дисциплін Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ відбувся круглий стіл «Філософія та соціологія освіти: сучасні дослідження та перспективи». Мета заходу – філософське осмислення розвитку системи освіти в умовах воєнного стану, обговорення особливостей та доречності сучасних досліджень в галузі соціології освіти.

Керівниця гуртка доцентка кафедри гуманітарних дисциплін Тетяна Пономаренко зосередила увагу учасників на філософському осмисленні необхідності зміни парадигми освіти, її трансформації до стану посткласичної, акцентуючи на необхідності формування hard і soft компетентностей, а також на особливостях здобування якісної освіти в умовах воєнного стану, дотриманні Цілей сталого розвитку.

Запрошена на засідання доцентка кафедри музикознавства та культурології кандидатка філософських наук Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка Наталія Зленко висвітлила стан сучасного освітнього процесу, зокрема проведені соціологічні дослідження з цього питання.

Активну участь у роботі круглого столу взяли здобувачі вищої освіти 2 курсу, які навчаються за спеціальністю «Право». Сутність та зміст, основні питання соціології освіти у своїй доповіді висвітлила Вікторія Мозгова, особливості впровадження методики «Р4С» («Філософія для дітей») презентувала Діана Кищик, глобалізаційні тенденції розвитку освіти розкрила Валерія Кочура; результати соціологічних досліджень з питання імплементації світових цінностей в український аксіологічний вимір презентувала Вікторія Рудь. Питання впровадження вивчення філософії в закладах загальної середньої освіти розкрила студентка 1 курсу Анастасія Попова (спеціальність «Правоохоронна діяльність»).

Спікери підкреслили, що освіта є цінністю особистісною, державною та суспільною, а, отже, важливим капіталовкладенням у майбутнє. Жваве обговорення винесених на засідання круглого столу питань продемонструвало зацікавленість студентської молоді в питаннях філософського осмислення проблем освіти, її модернізації та виходу на новий рівень «Освіти 4.0».

ВЗГ ХНУВС