Для курсантів факультетів № 1 та № 4 Харківського національного університету внутрішніх справ кафедрою кримінального процесу та організації досудового слідства та кафедрою криміналістики, судової експертології та домедичної підготовки факультету № 1 проведено тактико-спеціальні навчання з особливостей дій слідчо-оперативних груп (СОГ) під час документування воєнних злочинів і злочинів, пов’язаних із війною. Мета заходу – закріплення теоретичних знань і набуття практичних навичок щодо організації роботи СОГ на імітованих місцях події з урахуванням особливостей застосування кримінального процесуального законодавства.

На початку навчань декан факультету № 1 Віталій Романюк, т.в.о. заступника декана факультету з навчально-методичної роботи факультету № 1 Олексій Салманов та начальниця навчально-методичного відділу Ірина Рязанцева провели інструктаж, визначили мету та завдання заходу.

Під керівництвом науково-педагогічних працівників зазначених кафедр курсанти виконували практичні квестові завдання на навчальних локаціях:  «Місце залишків боєприпасів та вибухових предметів», «Місце масового розстрілу цивільних осіб», «Місце влучання снаряду ракетної артилерії», «Облаштоване приміщення катівні», «Місце масового поховання цивільних осіб», «Місце руйнування об'єкту цивільної інфраструктури» та «Мобільний блок-пост». Курсантів було розподілено на групи, де кожен виконував свою роль, а саме: слідчого, спеціаліста-криміналіста, вибухотехніка, оперативного працівника, понятого, заявника тощо. За умовами поліцейського квесту учасники навчань за короткий термін повинні навчитися приймати, аналізувати та оцінювати вхідну інформацію про кримінальне правопорушення; з урахуванням розроблених Національною поліцією України рекомендацій, продемонструвати навички прийняття тактичних рішень на місці події та організовувати роботу СОГ із документування воєнних злочинів та злочинів, пов’язаних із війною, а також укласти відповідні процесуальні документи (протокол огляду місця події, схеми та оформити фототаблицю).

Усі учасники продемонстрували набуті знання з особливостей огляду вищезазначених місць подій, аналізу слідової картини; відпрацювали прийоми роботи з різного роду фізичними та біологічними слідами, залишеними на місці, засвоїли елементи криміналістичного ДНК-аналізу. Відповідальні за навчальні місця викладачі ставили тактичні завдання перед учасниками, спостерігали за результатами їх виконання та контролювали правильність виконаних дій.

Навчання проводилось у межах реалізації заходів щодо посилення практичної складової освітнього процесу та його адаптації до завдань діяльності слідчо-оперативних груп Національної поліції України з документування воєнних злочинів.

ВЗГ ХНУВС