Науковим товариством курсантів та студентів Харківського національного університету внутрішніх справ спільно з кафедрою військової підготовки було проведено круглий стіл «Військово-патріотичне виховання молоді: досвід та перспективи».
У роботі круглого столу взяли участь представники Харківської обласної громадської організації миротворців ООН – учасників міжнародних операцій та інвалідів війни; науковці Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди; науковці університету, представники кафедри військової підготовки, курсанти та студенти усіх факультетів та інститутів Харківського національного університету внутрішніх справ; студенти Харківського економіко-правового університету.
Відкрив роботу круглого столу перший проректор університету, доктор юридичних наук, професор Олександр Головко. Він передав усім учасникам заходу вітання від ректора університету Сергія Гусарова, побажав плідної роботи, а також відзначив актуальність обраних науковцями тем. Олександр Головко зазначив, що на сучасному етапі розвитку України в умовах загрози денаціоналізації, втрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави виникає необхідність здійснення системних заходів, спрямованих на посилення національно-патріотичного виховання дітей і молоді – формування нового українця, який діє на основі національних та європейських цінностей.
Завідувач кафедри військової підготовки Харківського національного університету внутрішніх справ, кандидат військових наук Сергій Бабак зазначив, що проведення круглого столу пов’язано насамперед із необхідністю виховання справжніх захисників Вітчизни, необхідністю дати студентам можливість зіставити знання, що вони отримують під час занять на кафедрі військової підготовки, із тим досвідом, який отримали учасники миротворчих операцій.
За словами завідувача кафедри правознавства Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди, директора інституту Українського козацтва ім. Г. С. Сковороди, доктора педагогічних наук, професора Анатолія Губи важливу роль у просвітницькій діяльності посідає відновлення історичної пам'яті про тривалі державницькі традиції України: Київська Русь, Литовсько-Руська держава, козацька держава, Гетьманщина тощо. Він зазначив, що система патріотичного виховання передбачає формування історичної свідомості молодого покоління українців, що базується на вивченні історії боротьби українського народу за державну незалежність протягом свого історичного шляху, особливо у ХХ–ХХІ століттях. Він також розповів про діяльність інституту Українського козацтва ім. Г.С. Сковороди.
Голова Харківської обласної громадської організації миротворців ООН, учасників міжнародних операцій та інвалідів війни, учасник міжнародних операцій у Республіці Ірак та Республіці Сьєрра-Леоне Сергій Самойлов у своєму виступі зазначив, що актуальність патріотичного виховання зумовлюється процесом формування в України єдиної політичної нації. Патріотичне виховання населення спрямоване на забезпечення цілісності, соборності України, що є серцевиною української національної ідеї. При цьому важливо, щоб об’єднання різних етносів і регіонів України задля національного відродження, розбудови й удосконалення суверенної правової держави і громадянського суспільства здійснювалось саме на базі демократичних цінностей, які, у свою чергу, мають бути основою патріотичного виховання. Він презентував присутнім відеоролик про діяльність Харківської обласної громадської організації миротворців ООН, учасників міжнародних операцій та інвалідів війни.
Куратор Наукового товариства курсантів та студентів, провідний науковий співробітник відділу організації наукової роботи Харківського національного університету внутрішніх справ, кандидат юридичних наук Володимир Чумак зазначив, що патріотичне виховання належить до пріоритетних напрямів національної системи виховання і передбачає формування патріотичних почуттів, любові до свого народу, глибокого розуміння громадянського обов’язку, готовності відстоювати державні інтереси Батьківщини.
У своїх доповідях науковці, курсанти та студенти обговорили низку актуальних питань, простежили історію, зародження, витоки, формування, становлення патріотичного виховання, проаналізували нормативно-правову базу України, дослідили зарубіжний досвід прищеплення патріотизму підростаючим поколінням, а також розробили конкретні пропозиції щодо вдосконалення програми військово-патріотичного виховання молоді.
ВЗГ ХНУВС