На базі платформи Zoom для працівників та студентів університету представники ГУ ДПС у Харківській області провели онлайн-лекцію на тему «Питання податкової знижки».

У заході взяли участь завідувачка кафедри правового забезпечення господарської діяльності факультету № 6, доктор юридичних наук, професор Ольга Гетманець, професори кафедри Аліна Чорна, Ірина Сєвідова, доценти цієї ж кафедри Ірина Василько, Артем Подорожній, Андрій Денисов, Ірина Сядриста, Валентина Жорнокуй, Тетяна Пузанова, Євгенія Ананьєва, Анастасія Купріянова та Дар’я Коробцова, викладач кафедри Ольга Сєвідова, науково-педагогічні працівники та студенти.

Заступник начальника ГУ ДПС у Харківській області Лілія Катеринська розповіла про реорганізаційні та ліквідаційні зміни, що зараз відбуваються у Головному управлінні. Вона зауважила, що після завершення цієї процедури детально про це розповість.

Начальник відділу інформаційної політики та адміністрування вебсайту Яна Чуб розкрила зміст поняття «податкова знижка». Податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (послуг, робіт) протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати. Право на податкову знижку мають лише громадяни України, які офіційно працюють та отримують легальну заробітну плату. Суб’єкти підприємницької діяльності не можуть її використовувати.

Яна Чуб також детально та змістовно роз’яснила поняття «Податкова знижка на навчання». Відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України, кожна особа може повернути собі частину грошей у вигляді податкової знижки. Держава зобов'язується відшкодувати витрачені кошти на оплату навчання в дошкільних, позашкільних закладах, закладах загальної середньої освіти, професійно-технічної та вищої освіти – лише послуги вітчизняних навчальних закладів (не враховуються додаткові курси чи навчання на військовій кафедрі). Оформити податкову знижку може сам студент (якщо має офіційний заробіток, з якого сплачує податки) або член його сім'ї першого ступеня спорідненості. Особа, яка бажає отримати виплату, повинна відповідати певним критеріям та подати Декларацію про майновий стан і доходи та певні документи, що додаються. Податкова знижка складає 18 % від вартості навчання. Оформити її можна до 31 грудня року наступного за звітним. Відповідно до ст. 179 Податкового кодексу України у разі ухвалення компенсації за навчання, кошти будуть переведені на банківський рахунок протягом 60 днів, після надходження пакету документів.

Заступник начальника управління адміністрування податків В’ячеслав Даценко роз’яснив, як подати декларацію про отримання податкової знижки за переобладнання автомобіля на біопаливо. Громадяни мають право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ними протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником ПДФО у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові ПДФО, з використанням у вигляді палива моторного, сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива (п.п. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 ПКУ). Він зазначив, що для отримання податкової знижки потрібно подати документи, які підтверджують витрати, понесені для переобладнання транспортного засобу: квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, копії договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У цих документах обов’язково повинно бути відображено вартість товарів (робіт, послуг) та строк їх продажу (виконання, надання). Також необхідно надати сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт). Відшкодовується до 18 % від затраченої суми.

Яна Чуб також приділила окрему увагу на тому, що платники податку на доходи фізичних осіб можуть скористатися правом на податкову знижку шляхом зменшення оподатковуваного доходу за наслідками 2019 року на суму фактично здійснених ним витрат у вигляді суми коштів, сплачених при страхуванні. Тут існує певний ліміт, сума виплати від держави не повинна перевищувати за рік 32 280,00 грн. 

Начальник відділу інформаційної політики та адміністрування вебсайту особливу увагу присутніх акцентувала на можливості  внутрішньо переміщених осіб скористатися правом на податкову знижку у разі оренди житла, за умови, що в них немає житла і немає виплат на житло. Податківці розповіли хто має право скористатися податковою знижкою, які витрати дають право на таку знижку, про документи, що необхідні для її отримання, та про заповнення декларації про майновий стан і доходи тощо.

Яна Чуб зазначила, що громадяни мають право включити до податкової знижки частину суми відсотків за користування іпотечним житловим кредитом, сплачених за звітний рік, з моменту визначення ним такого об’єкта, як основне місце проживання у звітному податковому році. Основна умова: житло повинно бути таким, в якому зареєстрована особа. Для цього необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи за місцем своєї реєстрації та документально підтвердити  витрати, що включаються до податкової знижки:

- кредитного договору  та нотаріально завіреного договору іпотеки;

- відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку, як платника цих відсотків (рахунок з печаткою про перерахування коштів через касу, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);

- паспорт платника податку з позначкою про реєстрацію за місцем знаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), до якого оформлено іпотечний житловий кредит.

Для отримання податкової знижки за 2019 рік громадяни мають подати декларацію про майновий стан і доходи, розрахункові та платіжні документи, які підтверджують здійснені платником податків витрати. Декларація подається до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник до 31 грудня 2020 року.

Також слухачам пояснили основний функціонал діяльності Електронного кабінету платника (https://cabinet.tax.gov.ua): поняття та порядок отримання облікової картки фізичної особи – платника податків, порядок входу до Електронного кабінету, особливості електронного цифрового підпису та як його можна отримати, можливості використання Електронного кабінету, ведення у ньому звітності, стан розрахунків з бюджетом, облікові данні платника, листування з ДПС, заяви, запити та інше.

Наприкінці лекції начальник відділу пресслужби ГУ ДПС у Харківській області Оксана Вікторова нагадала про інформаційні онлайн-сервіси у соціальних мережах:

https://www.facebook.com/tax.kharkiv/

https://www.facebook.com/TaxUkraine/

https://www.instagram.com/tax_service_kharkiv/?hl=ru

https://t.me/tax_service_kharkiv

https://www.youtube.com/channel/UCGyuqZFkX1eHcHGZBL5VOQ

Презентована під час лекції інформація стане в нагоді у діяльності працівників та навчанні студентів факультету № 6.

ВЗГ ХНУВС